Permalänk
Skrivet av milky81:

Negativt:
- MICKEN! Alltså vad i h-vete.. ett GAMING-headset som fångar upp varenda litet ljud precis lika bra om inte bättre än din egen röst. Detta och enbart detta gör att jag lämnar tillbaka headsetet imorgon. Varenda musklick och tangentbordstryckning hörs igenom micken. Varför har man valt att ha en bi-directional mick som även fångar upp ljudet från den sidan micken som är riktad bort från munnen? Fattar inte... Ett headset som har premiumkostnad minst sagt (även om den nu i mellandagsrean har gått ner lite) som inte har en bra mick???....

- Jag får inte till "5.1" när jag kör med optiska kabeln från mitt ljudkort till boxen. Tror att "fake-dolby" fungerar ändå. Tog hem lite provljudfiler och filmer för att testa surround och lät rätt bra. Det stället det inte ser ut att fungera är när jag högerklickar på ljudikonen i systemtray, väljer playback devices, högerklickar på Optical out och kör "test sound".

Jag har och en vän köpte nyligen ett varsitt Siberia 800. Ingen av oss har något att klaga över angående micen. Låter som du fått tag i ett måndagsexemplar.

Jag har läst lite om surroundljudet på reddit och en faq från steelseries. Majoriteten säger att man måste köra med optisk kabel vilket verkar vara helt korrekt. De påstår nämligen att usb inte kan emulera ljudet till tillräckligt med kanaler, medans den optiska gör precis det.
Det enda som krävs att man gör är att använda ratten på mottagaren och aktivera Dolby Digital.

Det är även viktigt att ange din optiska ingång från moderkortet till standard ljudenhet. Kan hända att du råkar använda usb som standard automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmelimmen:

Jag har och en vän köpte nyligen ett varsitt Siberia 800. Ingen av oss har något att klaga över angående micen. Låter som du fått tag i ett måndagsexemplar.

Jag har läst lite om surroundljudet på reddit och en faq från steelseries. Majoriteten säger att man måste köra med optisk kabel vilket verkar vara helt korrekt. De påstår nämligen att usb inte kan emulera ljudet till tillräckligt med kanaler, medans den optiska gör precis det.
Det enda som krävs att man gör är att använda ratten på mottagaren och aktivera Dolby Digital.

Det är även viktigt att ange din optiska ingång från moderkortet till standard ljudenhet. Kan hända att du råkar använda usb som standard automatiskt.

Tackar för info!

Ja det är möjligt att det är inställningsproblem i och med att många tycker micken funkar bra medans andra precis som jag upplever den som dålig. Tyckte ändå jag testade rätt mycket olika inställningar och kablar men det är möjligt att jag missade att köra även micken via optiska kabeln.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@robinbrannlund:
Jag använder eb separat SPDIF optisk ljudkabel från mitt moderkort för ljudet och sen kör jag micen via USB., Det skall funka bäst ljudkvalitet mässigt.. Teoretiskt sett varjefall, Sen hur det är i verkligheten vet jag inte. Inte jämfört men jag kör så då jag läste det när jag höll på att konfiguera det.

Kör likadant och upplever både spel, musik och film som bra ljud.
Framför allt sitter de väldigt skönt på huvudet och känns inte alls tunga och klumpiga.

Batteritiden är väldigt bra med.

Permalänk
Medlem

I som köpt redan, är ni nöjda? Funderar på att komplettera mina Philips X1 med dessa så jag har ett par stängda lurar för spel på kvällen utan att störa barnen med ljudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har dessa lurar och är väldigt nöjd!
Det jag funderar på är om man kan få bättre ljud i dem om man köper ett dedikerat ljudkort? Idag sitter jag på det inbyggda ljudkortet via optisk kabel. (Realtek® ALC892 8-Channel High Definition Audio CODEC )
Användningsområdet är spel vilket i dagsläget utgörs nästan enbart av Battlefield 1

Visa signatur

Fungerar inte våld, använd mer våld...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pullman:

Jag har dessa lurar och är väldigt nöjd!
Det jag funderar på är om man kan få bättre ljud i dem om man köper ett dedikerat ljudkort? Idag sitter jag på det inbyggda ljudkortet via optisk kabel. (Realtek® ALC892 8-Channel High Definition Audio CODEC )
Användningsområdet är spel vilket i dagsläget utgörs nästan enbart av Battlefield 1

Om du använder optisk kabel så skickas ju signalen redan digitalt och dina steel series inbyggda DAC får uppgiften att omvandla till analog signal, så ditt interna ljudkort används inte.

Windows har en tendens att vilja re-sampla digitala ljudsignaler innan de skickas ut dock för att samtidigt kunna spela upp ljudkällor av olika kvalite, vilket både tar CPU-kraft och sänker ljudkvaliten. Du kan testa detta och se om ljudet blir bättre http://www.head-fi.org/t/791214/question-regarding-bitperfect...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Om du använder optisk kabel så skickas ju signalen redan digitalt och dina steel series inbyggda DAC får uppgiften att omvandla till analog signal, så ditt interna ljudkort används inte.

Windows har en tendens att vilja re-sampla digitala ljudsignaler innan de skickas ut dock för att samtidigt kunna spela upp ljudkällor av olika kvalite, vilket både tar CPU-kraft och sänker ljudkvaliten. Du kan testa detta och se om ljudet blir bättre http://www.head-fi.org/t/791214/question-regarding-bitperfect...

Tack, att inaktivera förbättringarna kändes som en förbättring. Så ett bra ljudkort gör ingen magi med signalen från spelet till den optiska utgången? Det är ju bra att veta så kan man spara in någon tusenlapp där

Visa signatur

Fungerar inte våld, använd mer våld...

Permalänk
Medlem

Echo problem

Jag lånar tråden lite för att höra om erfarenheter kring detta headsetet.

Idag köpte mitt headset och började använda det. Men genast klagade folk jag spelar med på mumble att de hör sig själva och alla andra mina ljud från datorn. Jag har testat fram och tillbaka med olika inställningar i dator och mumble, men det verkar inte vara till någon hjälp.

Är det något som några här har erfarenhet kring?