Trådlösa On-ear hörlurar, vilka?

Permalänk

Trådlösa On-ear hörlurar, vilka?

Hej!

Jag har i dagsläget ett bar Beats by dre med sladd (inköpta för ca 5 år sedan tror jag).
Efter att nyligen köpt en ny telefon (iphone 7) så tänkte jag byta ut dessa gamla, halvt trasiga beats. Det jag är ute efter nu är ett par trådlösa hörlurar (On-ear) som har bra batteritid. Vilka skulle ni rekommendera?

Gällande ljudet gillade jag ljudet i beats med en stark bas så detta är någon form av riktlinje att gå efter.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du satt någon budget? Vad räknas som bra batteritid?
Marshalls lurar har bra batteritid ocg ganska basigt ljud.
B&W P5W https://www.hifiklubben.se/horlurar/bowers--wilkins-p5-wirele... har riktigt bra ljud, 17 timmar batteri och en allmänt riktigt högkvalitativ lur

Sennheser momentum låter även de bra.

Utbudet är stort!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Om du gillar ljudet i Beats kan du alltid köpa de trådlösa Beats-hörlurarna.

Personligen skulle jag rekommendera Sony MDR-100ABN. Perfekt avvägning mellan pris, ljudkvalitet och brusreducering. Vill du ha lite bättre ljudkvalitet köper du Sennheiser Momentum Wireless, lite bättre brusreducering Bose Quiet Comfort 35.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk

@wifi: Jo jag har kollat på de trådlösa beatsen men folk säger ju att beats är "overpriced" så funderar vad man kan få som är bättre för samma peng! Jag letar efter ett par hörlurar jag även kan ha på gymmet osv så helst inte over ear utan endast on ear!

@Rydisen: Har ingen budget men behöver inte ha de allra vassaste! Tänker mig något som har lika bra/bättre ljud än de beatsen jag har i dagsläget till samma peng. Det är ett par gamla beats on-ear med sladd.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Philips Fidelio M2BT.

Pondus i ljudet, bra batteritid. Otroligt smidigt att hela högersidan är en knapp för att spela/pausa det man lyssnar på.
Jag lyssnar mycket på podradio och musik med de här och är riktigt nöjd. Kommer ibland till kampanjpris på Elgiganten, samt att man ganska ofta kan hitta dem på Tradera för en 5-600:-

/Magnus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Mest uppenbara rekommendationen, om du gillade dina beats, är Solo 3. Min andra rekommendation får bli U-jays wireless. Har den trådade veraionen och det är utmärkta lurar. Skulle tro att den trådlösa inte är sämre.

Budgettips är Ausdom m05. Billiga och bra.

http://s.aliexpress.com/eaUbUjIR