Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Medlem

Stationära: Firefox med Edge som backup
Laptop: Firefox
Telefonen: Iceweasel

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

@walkir: Endast av ren nyfikenhet

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk

Safari på telefon, bärbar och mediadator, Chrome på stationär.

Så safari hamnar med "annat" eller? Lite respekt för apple kan man väl ändå ha?

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Inaktiv

Pale Moon för vettiga saker och vivaldi som backup i fall Pale moon inte fungerar och som trash browser.

Firefox på mobilen.

Permalänk
Medlem

Har alltid 3 webbläsare installerade på alla datorer jag använder, Chrome, Firefox och Maxthon.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Tack för att du svarade!

Jag använder alla de listade.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Inaktiv

Firefox sedan den kallades både Phoenix och Firebird. Inte sett något bättre att ersätta med så kört på med den under alla år. De få gånger jag behöver en sekundär browser föredrar jag i dagsläget Opera. Vivaldi vore en bra ersättare för Opera här men har inte haft tid att utvärdera den tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Kan väl slänga in en röst på Waterfox, bara för att vara annorlunda :D, tycker den är rappare än Firefox och inte läcker minne som ett såll.

Permalänk

Tor Browser

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Ingen som testat Opera Neon då?
Jag tycker den är lite fräsch. gillar funktionen med "video-pop-out" samt pausa/spela tabbar utan att behöva byta till just tabben som spelar upp saker (dunno hur jag ska förklara...)
Den är också chromium baserad, men kör fortfarande med chrome som main då man är beroende av google synkning!...

Körde väldigt länge med Firefox men som några nämnt tidigare så har den blivit långsam och tråkig....

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Använder Firefox själv

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Jag kör firefox. Men körde chrome förut bara för att kunna se på netflix på linux men nu funkar netflix på firefox också så nu kan jag skrota chrome

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk

Bytte till Chrome för första gången trå månader sedan. Alltid kört på Firefox, men på grund av ett tillägg inte fungerar som det ska så prövade jag chrome.

Jag vill köra Firefox på grund av säkerheten och att Chromium inte stöder att blockera inline-script, clickhijack, eller APB, samt så är dens cookie hantering kas. Dock så laddar Chrome sidorna lite snabbare och känns lättare, även att den använder mer minne, CPU, och skrivningar till disken. Vill dock hellre ha min mental hälsa än säkerheten.

Fast så fort Firefox inte laddar sidorna så slött så kommer jag att byta tillbaka, eller om Chromium fixar tilläggen bättre, vilket enligt google så kommer dem inte att göra. Är dock lite irriterad på Firefox att man måste ha tillägg till allt för att få den att fungera bra.

Permalänk
Medlem

Bytte idag till Firefox då Chrome hela tiden skickar felrapporter om jag ska öppna Chrome från ett annat program inne i Win10.

Funderar på edge med, verkar ju börja fungera rätt bra hm....

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calby:

Bytte idag till Firefox då Chrome hela tiden skickar felrapporter om jag ska öppna Chrome från ett annat program inne i Win10.

Funderar på edge med, verkar ju börja fungera rätt bra hm....

Edge är faktiskt rätt okej men är sådär med kompatibiliteten. Använder den mest på jobbet den lilla surfning jag gör där men får använda IE (eller vilken annan browser som helst) för tidrapporteringsystemet i jobbet. Men har nog med utvecklarna av detta system att göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder Chrome men planerar att använda Edge när Twitch fungerar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Palemoon sedan FF i mitt tycke vart för lik chrome.

//

Permalänk
Medlem

Chrome. Det är snabbast helt enkelt, sitter fortfarande med ADSL. Använder Firefox ibland då jag testar hemsidor och themes.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@Marcsmen: Google Chrome Canary.

§1.6/meme //screamin-daemon, moderator
Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Chrome. Jag är så nedgrävd i Googles ekosystem efter många år med Android så allt annat känns mest bökigt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

FireFox. Även om det i allmänhet är en seg webbläsare numera. Det finns features i FF som jag även med plugins på andra inte vill vara utan. Jag kommer inte ihåg vad uppdateringen kallas men det ska vara någon total rewrite av det mesta i FF för att snabba upp den och bättra på stabiliteten. Vi får väl se om och när det sker.

Samma här. Kör nu mest Canarie (Chrome) eller Cromium men fördrar den fria webbläsaren Firefox som tyvärr halkat efter.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av yrfhar:

Samma här. Kör nu mest Canarie (Chrome) eller Cromium men fördrar den fria webbläsaren Firefox som tyvärr halkat efter.

Om FF halkar efter går att diskutera, Google håller på att göra om hur man kommunicerar på webben och de provkör nya metoder i sin egen webbläsare och via sina siter men de släpper dokumentationen på vad de gjort också om det blir nått de ämnar använda på riktigt, de hoppar alltså över "standard först" det innebär att de är först med en del nya saker i deras egen värld eftersom de specarna på nyheterna kommer efteråt till alla andra och en del saker hamnar i papperskorgen, är man så stora som Google kan man göra sånt för de kan ju förbereda alla tester så att deras webbläsare kan prata med siten som har ny kod medans andra webbläsare ser en annan kod som följer etablerad standard.
Det jag tycker har blivit dåligt med FF är just att de kopierar Chrome, det har inte inneburit några förbättringar alls utan bara tvärt om, Pale moon är däremot vad FF själva borde ha blivit, den gamla bättre designen men samtidigt en massa rensningar under skalet, de har tagit bort stödet för en del gamla tekniker som ändå knappt används och gillade man FF och interfacet och vill ha en oftast piggare version så använd den, de har också annorlunda stöd för plugins, det är FF kompatibelt men oftast bättre.
https://www.palemoon.org/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Firefox, mest för att den är helt bäst på att kunna lägga till olika pluggins, så att man helt totalt slipper se annonser och reklam, även på Facebook, man slipper alla sponsrade länkar.

skulle inte kunna surfa om jag behövde se reklam.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Firefox tillsammans med tillägget Classic Theme Restorer med vilket man kan göra så Firefox ser ut och fungerar som det gjorde förr, innan man förstörde det genom att efterlikna Chrome i utseende, sätta tabs fast "on top" och annat skit.

Permalänk
Medlem

Brave på iOS och Android

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kör Chromium, har kört firefox i många många år men tog och bytte för några veckor sedan.
Tycker dock att Chrome äter mer på datorn än vad firefox gjorde.

Permalänk
Medlem

Varför finns inte Internet Explorer med i valen? Enda läsaren man behöver efter Netscape Navigator!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk

Nu när jag kör 100% OSX och Hackintosh igen så är det Safari som gäller, annars Chrome.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Chrome på både PCn och luren, har ju allt syncat med Google så känns ju onödigt att använda Firefox eller Edge.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Kör Opera eftersom jag känner mig ganska handikappad med alla andra webbläsare. Vivaldi ligger väl tätt efter men känns tyvärr på tok för rörig. Borde egentligen köra Firefox eftersom Chromium (Blink) skrämmer mig. Ser redan nu vissa grejer som utnyttjar buggar i Blink som Chromium-utvecklarna är slöa med att fixa. (Om dom nu ens gör det.)

Visa signatur