SweClockers drop!

Bahnhof + battle.net(blizzard) återkommande problem?

Permalänk

Bahnhof + battle.net(blizzard) återkommande problem?

Undrar om fler har återkommande problem med att anslutningen till b.net(numera blizzard) slutar fungera?
Det händer lite då och då att man sitter och spelar och plötsligt är man DC:ad och kan inte ansluta eller komma in på någon av battle.net tjänsterna.
Övriga nätet fungerar utmärkt under den tiden som det tar att få kontakt med b.net igen, vilket kan ta allt mellan 30 sec till 5 minuter.

Har aldrig upplevt samma problem med andra ISP:s jag haft genom åren och det komiska i det hela är att det är specifikt de som sitter på bahnhof som har problemet.

Vi brukar vara ett gäng som lirar ihop där jag och en till har bahnhof(på helt olika ställen och typer av anslutningar) medan de andra har andra ISP:er. Varje gång jag tappar anslutningen mot blizzard gör han som också sitter på bahnhof det också, mendan de andra glatt lirar vidare.

Jag har inte lyckats hitta något som tyder på vad det kan vara, ville bara se om fler har samma problem eller fått något svar av Bahnhof på vad problemet är?

//deltacobabak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu lirar jag bara D3, men jag har Bahnhof och märker inte av något sådant..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem

Har också bahnhof, märker inte av det heller. Spelar bara Overwatch från Blizzard i princip.

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av DeltacoBabak:

Undrar om fler har återkommande problem med att anslutningen till b.net(numera blizzard) slutar fungera?
Det händer lite då och då att man sitter och spelar och plötsligt är man DC:ad och kan inte ansluta eller komma in på någon av battle.net tjänsterna.
Övriga nätet fungerar utmärkt under den tiden som det tar att få kontakt med b.net igen, vilket kan ta allt mellan 30 sec till 5 minuter.

Har aldrig upplevt samma problem med andra ISP:s jag haft genom åren och det komiska i det hela är att det är specifikt de som sitter på bahnhof som har problemet.

Vi brukar vara ett gäng som lirar ihop där jag och en till har bahnhof(på helt olika ställen och typer av anslutningar) medan de andra har andra ISP:er. Varje gång jag tappar anslutningen mot blizzard gör han som också sitter på bahnhof det också, mendan de andra glatt lirar vidare.

Jag har inte lyckats hitta något som tyder på vad det kan vara, ville bara se om fler har samma problem eller fått något svar av Bahnhof på vad problemet är?

//deltacobabak

Bahnhof här med, aldrig märkt några problem på Diablo 3, Hearthstone eller Star Craft 2. De gånger det blivit DC har det varit för att Blizzards servrar gått ner för underhåll, och det har förvarnats ganska rejält i chatten så jag har varit beredd på det.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Har med Bahnhof, och spelar WOrld of warcraft, d3,overwatch, men 90%av tiden är WoW, och har inga anslutningsproblem, och då spelar jag rätt så mycket ibland

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

//deltacobabak

Sitter du på stadsnät zitius. vet du om detta sker mellan kl.18 till kl.00?
Det finns en tråd om Bahnhof och kapacitetsproblem där svarstider sticker iväg på kvällar och kan orsaka detta. jag har märkt det några gånger och framför allt i overwatch där pingen sticker iväg till ~150 om jag har otur...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Polarn sitter på nät som går mot stadsnät, jag kör villafiber.
Oftast är det sent på kvällarna. Märker inte av att latencyn drar iväg, bara att vi blid dc:ade samtidigt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av griid:

Sitter du på stadsnät zitius. vet du om detta sker mellan kl.18 till kl.00?
Det finns en tråd om Bahnhof och kapacitetsproblem där svarstider sticker iväg på kvällar och kan orsaka detta. jag har märkt det några gånger och framför allt i overwatch där pingen sticker iväg till ~150 om jag har otur...

Har aldrig märkt av problem med svarstiderna, bara att vi blir dc:ade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bahnhof här också. Samma problem.
Får DC och kan inte komma in om jag inte ansluter via VPN.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 96 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Bahnhof här också. Samma problem.
Får DC och kan inte komma in om jag inte ansluter via VPN.

Har du VPN via bahnhof eller någon annan ISP?
Kommer du inte direkt efter en DC om du aktiverar VPN:en?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

Har du VPN via bahnhof eller någon annan ISP?
Kommer du inte direkt efter en DC om du aktiverar VPN:en?

Kör VPN via Torguard.
Kommer inte in om jag ansluter via Bahnhof. Fungerar direkt med VPN.

Men jag får bara sådana strul kanske en gång i månaden och då varar det i 15 minuter och händer ett par gånger under dagen.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 96 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag har haft liknande problem oftast mellan 22.00 och 23.00 har oftast fixat det genom att använda bahnhofs egna vpn tjänst.

Permalänk

Visar ju ändå på att något verkar vara knas hos bahnhof. frågan är ju vad. Kanske deras väg ut till övriga världen går via en för överbelastad nod och då tar den för lång tid att slå över eller nåt.

Får väl regga ärende hos de varje gång det sker framöver å se vad jag får för svar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@DeltacoBabak:

Vad har ni för fiberconverter? Står det "RAYCORE" "CTS" eller "Inteno" på den?

Mvh
Mattias

Permalänk

Jag har inga problem med dc´s eller liknande, kör också bahnof..