Vilken ljudboks tjänst rekommenderas?

Permalänk
Medlem

Vilken ljudboks tjänst rekommenderas?

Hej

Flickvännen vill börja lyssna på ljudböcker när hon åker till och från skolan. Jag kan inget om dessa tjänster, utan jag kan bara en vid namn och det är storytell. Så vilka hade ni tipsat om och varför?

Kraven hon har är:
- Böckerna är på svenska.
- Det är någolunda billigt.
- Utbudet är bra och har både nytt som gammalt. Det får gärna inte ta 1-2 år innan dom tar in nytt.

Tack på förhand

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

De stora är "storytell" och "bookbeat". Jag tror inte skillnaden är direkt stor men det kan vara att någon författare finns hos den ena och saknas på den andra. Du får kolla runt på hemsidorna om det är någon speciell hon vill lyssna på. Priset är detsamma.
Jag har Storytell och tycker det funkar bra iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Jag använder också Storytel och tycker det fungerar bra. De olika tjänsterna fungerar väl ungefär likadant och kostar lika mycket. Skillnaden ligger i utbudet så om det är någon t.ex. speciell bokserie man är ute efter så bör man ta en titt på utbudet innan. Storytel har ju dessutom en gratis prova-på-period vilken man kan nyttja.

Visa signatur

Citera för svar.