[LÖST] Google, varför inte bjuda på fri delningslänk direkt i Google Foto?

Permalänk
Medlem

[LÖST] Google, varför inte bjuda på fri delningslänk direkt i Google Foto?

Test av att lägga upp en bild från min Google Foto efter att genera hämtningslänken i funktionen "dela/hämta delbar länk: https://sites.google.com/site/gdocs2direct/

Jao!!! Det fungerade och nu slipper man , om man ska lägga upp en bild:
Först ta kortet, det laddas upp automatiskt till Google Foto, tanka ner bilden till HD och tanka upp till en fotodelningssida för att få en fungerande länk.

Nu är det bara att ta kortet, och sedan gå in på Google Drive- istället för Google Foto - och dela länken för att sedan klistra in den här: https://sites.google.com/site/gdocs2direct/ få en ny länk och klart

Google, varför inte bjuda på detta direkt i Google Foto? Vore ännu lättare eller tycker ni att det är bra och varför?

EDIT - Tagit bort YouTube klippet då @Elghinnarisa: kom med ett bättre förslag

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

eh, va?

Förstår inte riktigt vad du menar. Klart man kan dela bilder det var ju inte direkt något nytt. Jag delar hur mycket som helst via google drive och andra ställen.

Själv brukar jag bara högerklicka -> open image in new tab -> copy/pasta länk. Fungerar det med.

Mest för att jag ej vill ha alla bilder direkt på google photo så jag kör bara skicka till -> drive i telefonen och sedan finns den på alla enheter efter en sekund eller två. Redo för att länkas vidare.

Tror dock helt ärligt att jag hade sparat mycket mer tid att bara använde shareX på filen direkt då den laddar upp och kopierar länken till clipboard snabbare än jag kan leta upp bildens länk, även om det bara tar några få klick.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Testat detta.. och mer.. och jag har i alla fall inte lyckats så ska testa vidare...

Gjorde som du skrev och detta blev resultatet så det fungerar som du skrev. Felet jag gjorde var att ta adressen i adressfältet istället för att högerklicka i bilden och välja kopiera bildadress.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]