Oculus Rift och Oculus Touch prissänks – säljs tillsammans för 4 300 kronor

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ajame:

Jag har fått två st. Det ena går nu att spåra via UPS och har precis checkats in i Hollands terminal. Så antagligen kommer dina scannas in också snart. Förhoppningsvis dyker det upp på Fredag men det ser mörkt ut.

Varför en del fått ett, jag två, och du tre spårningsnummer är märkligt. Kanske ett är till headsetet, ett för touch kontrollerna och i ditt fall kanske du köpte en sensor till?

Holland!
De hade kanske rökt på?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Jag fick 2 kollinr ..det ena kom idag ha ha bara kontrollerna
Det andra nr går inte ens söka på

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajame:

Jag har fått två st. Det ena går nu att spåra via UPS och har precis checkats in i Hollands terminal. Så antagligen kommer dina scannas in också snart. Förhoppningsvis dyker det upp på Fredag men det ser mörkt ut.

Varför en del fått ett, jag två, och du tre spårningsnummer är märkligt. Kanske ett är till headsetet, ett för touch kontrollerna och i ditt fall kanske du köpte en sensor till?

Jag har precis samma som du. 1 som går att spåra medans det andra inte går. Mailade deras support och de sa att riften kom i ett paket o kontrollerna i ett annat och att bägge var skickade fastän man bara kunde spåra ett än så länge.

Permalänk
Medlem

Jag fick tre som sagt. Nu går två att spåra men det tredje är fortfarande inte iväg verkar det som.
Jag beställde en extra sensor till så att de skickar ett paket för headset, ett för kontrollerna och ett för den sista sensorn verkar vara en vettig slutsats. Lite oeffektivt dock :/

Permalänk
Medlem

Nån som har beställt i tisdagskväll eller senare och fått nån uppdatering efter den första bekräftelsen man fick direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Nån som har beställt i tisdagskväll eller senare och fått nån uppdatering efter den första bekräftelsen man fick direkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde runt midnatt mellan måndag och tisdag, och för mig står det fortfarande "Processing for Shipping". Lär nog inte skickas förrän nästa vecka. På Amazon UK och DE så står det att den är åter i lager den 21 respektive 25 juli, så det är nog högtryck på centrallagret just nu.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Beställde på natten till torsdag och ligger fortfarande på "Order status: Order", vad nu det ska innebära.

Skrivet av Jaramide:

Jag fick tre som sagt. Nu går två att spåra men det tredje är fortfarande inte iväg verkar det som.
Jag beställde en extra sensor till så att de skickar ett paket för headset, ett för kontrollerna och ett för den sista sensorn verkar vara en vettig slutsats. Lite oeffektivt dock :/

Nja det gör det snarare mer effektivt för dem iaf, det känns som att dom redan har touch och headset färdigpackade för sig så dom bara behöver slänga dit en addresslapp på vardera låda så är det färdigt att skickas sen. Det är effektivare än att behöva packa om.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

@TheSlicker: Jo antagligen så men irriterande för oss
Nu kom första paketet i alla fall. Det innehöll Touch kontrollerna. Med min tur så är det sensorn som kommer härnäst och så får jag vänta på headsettet till nästa vecka >_<

Permalänk
Hjälpsam

Kikade lite på Steam, finns en hel del gratis som man kan leka med till en början.
Google Earth VR skall jag definitivt testa.
Men innan dess måste man ju få grejerna, beställde i Tisdags kl 10:15, de har inte skickat något ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kikade lite på Steam, finns en hel del gratis som man kan leka med till en början.
Google Earth VR skall jag definitivt testa.
Men innan dess måste man ju få grejerna, beställde i Tisdags kl 10:15, de har inte skickat något ännu.

Här har du fler spel som är gratis i Oculus Store.
https://www.roadtovr.com/oculus-touch-vr-pre-order-launch-tit...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Fick nyss svar från Oculus support att min order var på väg. Står fortfarande "Processing for Shipping", så orderstatus är nog inte så mycket att lita på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Beställde på natten till torsdag och ligger fortfarande på "Order status: Order", vad nu det ska innebära

Jag beställde sent tisdag kväll och står fortfarande samma för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Fick nyss svar från Oculus support att min order var på väg. Står fortfarande "Processing for Shipping", så orderstatus är nog inte så mycket att lita på.

Härligt o höra! Beställde min ungefär samtidigt som du. Vet du om UPS ringer när de anländer och fick du ett trackingnr av support?

Har kontaktat support nu också. Hur lång tid tog det för dig att de svarade?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

Härligt o höra! Beställde min ungefär samtidigt som du. Vet du om UPS ringer när de anländer och fick du ett trackingnr av support?

Har kontaktat support nu också. Hur lång tid tog det för dig att de svarade?

Vet inte hur det är med UPS. De levererar inte hit, så det brukar vara andra åkerier som levererar. Ibland får man boka tid och ibland ringer de bara på dörren. Fick inget trackingnummer av supporten. De sa bara att jag borde få det inom kort. Jag skrev till dem igår vid lunchtid och fick svar i natt. Så det måste ha blivit skickat redan igår. Skulle ju inte sitta fel om det kommer redan i morgon, men tvivlar på det.

Edit: Nu har jag fått två trackingnummer. Ser ut att kontrollerna kommer på tisdag, och för själva headsetet så står det inget datum än.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nu har dom dragit pengar för min
Dock drog dom 4500 vilket jag tycker låter mycket. :S tar dom extra via PayPal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Squallie:

Nu har dom dragit pengar för min
Dock drog dom 4500 vilket jag tycker låter mycket. :S tar dom extra via PayPal?

Växlingskurs jag har iofs tagit bort deras egna valutaavgift. Men handlar man med Euro med VISA/Master card etc och du har svensk valuta så bör du betala växlingskurs. Sen visar inte alla banker rätt växlingskurs på en gång heller:

Från belopp 4 516,36 SEK
Till belopp €449,00 EUR
Valutakurs: 1 SEK = 0,0994163 EUR

Såg nu att de ändrat automatiskt till paypals egna valuta så därför är det så högt för mig. Spelar ingen roll då jag har avbokat min beställning.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Nu har dom dragit pengar för min
Dock drog dom 4500 vilket jag tycker låter mycket. :S tar dom extra via PayPal?

Skickades från m.sweclockers.com

4330 på min via mastercard

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Nu har dom dragit pengar för min
Dock drog dom 4500 vilket jag tycker låter mycket. :S tar dom extra via PayPal?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte ändrar så att din bank sköter valutaomvandlingen så får du alltid betala extra.

Antingen så kan du logga in på Paypal och ändra redan nu, eller så trycker du på "Other Conversion Options" vid ditt nästa köp.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Om du inte ändrar så att din bank sköter valutaomvandlingen så får du alltid betala extra.

Antingen så kan du logga in på Paypal och ändra redan nu, eller så trycker du på "Other Conversion Options" vid ditt nästa köp.

http://i.imgur.com/Rq7rNBX.jpg

Tack, jag gjorde det där misstaget på min beställning. 518 euro och fick väl betala ca 200kr extra då... Kommer jag inte göra om nu efter ditt påpekande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Tack, jag gjorde det där misstaget på min beställning. 518 euro och fick väl betala ca 200kr extra då... Kommer jag inte göra om nu efter ditt påpekande.

Det är ett väldigt lätt misstag man gör, eftersom att det ligger så dolt. Köper man ett spel för några hundra så märker man kanske ingen större skillnad i priset, men när man köper saker för tusentals kronor så blir det betydligt lättare att upptäcka att något inte stämmer, och det är oftast då man upptäcker att man kan ändra vart valutaomvandlingen ska ske.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Om du inte ändrar så att din bank sköter valutaomvandlingen så får du alltid betala extra.

Antingen så kan du logga in på Paypal och ändra redan nu, eller så trycker du på "Other Conversion Options" vid ditt nästa köp.

http://i.imgur.com/Rq7rNBX.jpg

Japp jag tittade på mitt kvitto förut och upptäckte samma sak. Hade för mig att dom drog i rätt valuta sen tidigare men det verkar ju som att dom smygit in denna ändringen någon gång. Eller så har jag som du säger bara inte upptäckt det förrän nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Squallie:

Japp jag tittade på mitt kvitto förut och upptäckte samma sak. Hade för mig att dom drog i rätt valuta sen tidigare men det verkar ju som att dom smygit in denna ändringen någon gång. Eller så har jag som du säger bara inte upptäckt det förrän nu.

De asen ändrar automatiskt efter varje nytt avtal som skickas till dig med e-post.
Jävligt fult för jag har ändrat med ett flertal ggr. nu får man dubblekolla varenda gång om det är dyra köp.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag borde väl kanske veta men vad för dator krävs för att det ska bli en trevlig upplevelse? Hur noga är det med spelets anpassning till Oculus? I samtliga spel bör man iaf kunna kolla runt om det är ett FPS? hur är det med filmer förresten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Hej! Jag borde väl kanske veta men vad för dator krävs för att det ska bli en trevlig upplevelse? Hur noga är det med spelets anpassning till Oculus? I samtliga spel bör man iaf kunna kolla runt om det är ett FPS? hur är det med filmer förresten?

Alla spel fungerar inte, utan detta måste utvecklarna lägga in stöd för. Ju bättre dator du har desto bättre upplevelse får du, men det är rekommenderat att du åtminstone har ett GTX 1060/RX 480 eller bättre. Tidigare rekommenderade var GTX 970/R9 290, så har du ett av dessa kort så borde du kunna klara större delen av spelen.

För att se om du har en dator som är VR Ready så kan du ladda ner och köra detta test.
https://ocul.us/compat-tool

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kommer hem och ser UPS bilen stående på uppfarten 😊 springer upp och tar emot paketen. "Vad är oculus rift" frågar ups killen. VR headset berättar jag, hurså har du levererat många idag? Ja massor 🤣🤣

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Burner72:

Kommer hem och ser UPS bilen stående på uppfarten 😊 springer upp och tar emot paketen. "Vad är oculus rift" frågar ups killen. VR headset berättar jag, hurså har du levererat många idag? Ja massor 🤣🤣

Ja de har ett det tufft nu på UPS många som ringer o s v. han jag pratade med lät inte så entusiastisk när han såg vad jag hade beställt. Så vidare man inte har ett företag så bryr de sig väldigt lite om ens leverans.

OnT: efter rea som varar i sex veckor kommer den kosta 499 $ eller 550 € för oss. Det ska också finnas med start idag ett få endast en box med bundle:n och då utan x-box kontroll och fjärran. Nedan det nya setet.

Skrivet av Today, however, Oculus announced that, when that sale ends in six weeks’ time, the Rift and Touch will be available for $499. After strong demand, the company is also finally bundling the headset, controllers, and two sensors into one box. It goes on sale today from Oculus’ website and retail partners and you’ll be able to pick it up at the current sale price of $399 for a limited time.:
Skrivet av We’ve reached out to Oculus who confirmed the new bundle doesn’t include the Xbox One gamepad included in the original Rift, which is used for playing games like Edge of Nowhere.:
Skrivet av If you’re planning on picking up a Rift in the current sale, then, it may be worth buying the separate boxes so that you still get these two input methods, if you can find it.:
Skrivet av It has been officially confirmed by Brendan Iribe on twitter that the new bundle will not contain the Gamepad OR Remote, with the reason being cost-saving.:
Skrivet av I was $50 out. Rift+Touch bundle will go up to $499/£499/€550 straight after the €399 Sale ends:

Källa I Källa II Källa III

Permalänk
Hjälpsam

Fick mail, paketen är på väg.
ETA Tisdag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Lirat audioshield nu i ett par timmar med en kompis. Sjukt kul spel och perfekt som underhållning på förfest.

Permalänk
Medlem

Beställde precis två RIft's - kanon erbjudande IMO!

Permalänk
Medlem

Beställde i torsdags kväll och har ej skickats ännu polarn beställde en 3e sensor tidigare idag och den har redan skickats, får mig att misstänka att de kanske har ont om headsets på lagret.

Visa signatur

| Z370 AORUS Gaming 7 | i7 8700k | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 256 GB x2 |
| Acer X34 |