Permalänk
Inaktiv

Hosta server! Hjälp!

Hej.

Jag har tänkt att starta en server (minigames eller något liknande) men vet ej vart eller hur jag ska hosta den eftersom det finns många olika sätt att hosta på med olika priser. Det bästa hade varit att hosta på sin egen dator men har en dålig dator och ingen annan dator jag kan hosta på. Därför hade jag tänkt att hosta på en hemsida. Här är det jag funderat på:

Jag tror att det bästa hade varit en vps server men har ingen aning hur man gör och så orkar jag inte krongla med det. McProHosting är ett bra alternativ fast server pro är samma sak och billigare. Där kan man även dela serven utan att behöva dela ut sitt lösen man kan bara skriva in den andras användarnamn. Tror jag ska ta server.pro men skulle hjärna vilja höra lite andra åsikter och karnse lite andra hemsidor.

Jag vet att man kan få en gratis 24/7 server med tex Aternos men man har ej tillgång till filerna.

Jag vet att det inte är så snygga pirr med server pro men man kan ändra det till vad man Bill tex mc.jdis.net hittade en bra guaid till det på youtube av server pro själva.

Permalänk
Medlem

Jag har själv hostat från Nitrous Networks och haft en väldigt bra upplevelse med dem gällande priser och support. Hade själv en så kallad "stone plan" och det fungerade utmärkt för mig och mina kompisar.

Skickades från m.sweclockers.com