Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Skrivet av Adrikkropotkin:

Jag skaffade mig en switch förra veckan efter att idén på en switch vuxit fram under någon månads tid. Jag tror att mycket handlade om att jag börjat tröttna på realistisk grafik, kulor som flyger och människor som skriker i armod. Sådana spel kommer alltid till andra konsoler och de finns alltid tillgängliga att tillgå på en PC när man är sugen på det. Och det är väl det som är det största problemet med denna generationens konsoler, att de exklusiva spelen helt enkelt inte är intressanta eller bra nog för att gå helhjärtat in för någon av dem, och istället står de nu och samlar damm. Men där är switchen en helt ny dimension! PS4:an och PC:s spelutbud överlappar varandra, där istället switchen kompletterar ens redan befintliga bibliotek av spännande actionspel på PC:n. Trots lite stundvis barnslig grafik så har den för mig lyckats återfinna intresset för att spela igen, och jag ångrar inte ens för en sekund mitt köp av vare sig switchen eller splatoon + Zelda.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis vad jag kände när jag köpte min Switch, kul med något annat än krigsspel

Permalänk
Skrivet av Damponmyboard:

Precis vad jag kände när jag köpte min Switch, kul med något annat än krigsspel

Exakt! Jag antar att man tillslut kommit fram till insikten att spelmekaniker > grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Har skaffat en hel del spel:

Har en rad till som inte fick plats.

Binding Isaac har jag lagt mest tid på fixade Lost för att par veckor sen:

550 timmar på BOI to bad att det inte gå att få all items på switch då en challanges är buggad.

Har två pro kontroller + Hori Nintendo Switch Real Arcade Pro V Hayabusa. Beställt Sonic forces, Rayman Legends Definitive Edition, MONSTER HUNTER XX, LEGO Marvel Super Heroes 2, LOST SPHEAR, Binding of Isaac - Afterbirth Nintendo Switch EU release, Sine Mora EX kommer att bestalla Ninjago med.

Utöver det finns det mario odyssey, Skyrim och Nights of Azure 2 som jag inte har beställt än.

Köpt MAGIC-NS Wireless Controller Adapter for NINTENDO SWITCH & PC så jag kan köra med x-box eller playstation kontroller:

Samt beställt SwitchCase: Case with Replaceable Grips for Nintendo Switch för handhållet så jag slipper att få ont i händerna fingrarna.

Om jag ångrar det?
Inte det minsta har inte spelat konsol sen sega

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Samt beställt SwitchCase: Case with Replaceable Grips for Nintendo Switch för handhållet så jag slipper att få ont i händerna fingrarna.

Denna verkar intressant! Ska ha koll på den och Sfans/Switchcon och köpa när de dyker upp på amazon eller i sverige

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch Pro Controller 65€, brukar väl vanligtvis vara runt 800kr.
https://www.amazon.de/dp/B01N4ND1T2/

Billiga amiibos? Brukar de inte kosta 200+?:
Amiibo Super Mario Odyssey Mario 15€
https://www.amazon.de/dp/B07339NC2C
amiibo Super Mario Odyssey Bowser 15€
https://www.amazon.de/gp/product/B07339DNWL/
amiibo Super Mario Odyssey Peach 15€
https://www.amazon.de/gp/product/B07338B7LB/

Har man Prime så är det gratis frakt över 40€, beställde en Pro kontroller på en order och amiibosarna på en annan så att kontrollen ska levereras direkt.

IOM att det är inom europa så borde det inte bli tull eller extra moms, oklart ifall postnord kan komma in och lägga på en fraktkostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Nintendo Switch Pro Controller 65€, brukar väl vanligtvis vara runt 800kr.
https://www.amazon.de/dp/B01N4ND1T2/

Billiga amiibos? Brukar de inte kosta 200+?:
Amiibo Super Mario Odyssey Mario 15€
https://www.amazon.de/dp/B07339NC2C
amiibo Super Mario Odyssey Bowser 15€
https://www.amazon.de/gp/product/B07339DNWL/
amiibo Super Mario Odyssey Peach 15€
https://www.amazon.de/gp/product/B07338B7LB/

Har man Prime så är det gratis frakt över 40€, beställde en Pro kontroller på en order och amiibosarna på en annan så att kontrollen ska levereras direkt.

IOM att det är inom europa så borde det inte bli tull eller extra moms, oklart ifall postnord kan komma in och lägga på en fraktkostnad.

PostNord lägger inte på nått. Dock lägger Amazon de på svensk moms när du går till kassan. Så det blir aningen högre pris än det du länka. 25% moms mot 20% som Tyskland har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrikkropotkin:

Jag skaffade mig en switch förra veckan efter att idén på en switch vuxit fram under någon månads tid. Jag tror att mycket handlade om att jag börjat tröttna på realistisk grafik, kulor som flyger och människor som skriker i armod. Sådana spel kommer alltid till andra konsoler och de finns alltid tillgängliga att tillgå på en PC när man är sugen på det. Och det är väl det som är det största problemet med denna generationens konsoler, att de exklusiva spelen helt enkelt inte är intressanta eller bra nog för att gå helhjärtat in för någon av dem, och istället står de nu och samlar damm. Men där är switchen en helt ny dimension! PS4:an och PC:s spelutbud överlappar varandra, där istället switchen kompletterar ens redan befintliga bibliotek av spännande actionspel på PC:n. Trots lite stundvis barnslig grafik så har den för mig lyckats återfinna intresset för att spela igen, och jag ångrar inte ens för en sekund mitt köp av vare sig switchen eller splatoon + Zelda.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis så tänkte jag när jag funderade på köpa en begagnat Wii U eller venta 2 veckor på Switch, ska lägga till att jag köpte begagnat Wii U, men blir samma där då det är liknande spel. Ångrar inte att jag hoppade på Nintendo tåget. Och blir nog att stanna där, hadde jag haft tid till att spela mera hadde jag nog köpt en Switch i när framtid, annars blir ju inte spelen sämre även om jag väntar 1 år eller 2 på den.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Har inte ångrat nått men jag borde ha importerat allt från England istället då Nintendos produkter är mycket dyrare här på grund av att Bergsala ska ha en del av kakan

Nintendo Switch kostar 2964 här kostade konsollen runt 3599-3650kr när den släpptes

Joy Cons kostar 744kr jämfört mot 899kr.

Nya spel kostar runt 446-499kr, alla tilllbehör är mycket billigare etc etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Har inte ångrat nått men jag borde ha importerat allt från England istället då Nintendos produkter är mycket dyrare här på grund av att Bergsala ska ha en del av kakan

Nintendo Switch kostar 2964 här kostade konsollen runt 3599-3650kr när den släpptes

Joy Cons kostar 744kr jämfört mot 899kr.

Nya spel kostar runt 446-499kr, alla tilllbehör är mycket billigare etc etc

Så är det, men Bergsala erbjuder faktiskt riktigt bra service så jag betalar gärna lite mer här i Sverige. Har fått batterier utbytta helt gratis utanför garantitid samt andra saker så jag tänker minsann inte klaga på dem

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv

Utan Bergsala så kommer fortfarande någon annan distributör vilja ha betalt för sitt jobb bör väl påpekas. I slutändan är det faktiskt våra Svenska butiker som sätter de priser de gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Utan Bergsala så kommer fortfarande någon annan distributör vilja ha betalt för sitt jobb bör väl påpekas. I slutändan är det faktiskt våra Svenska butiker som sätter de priser de gör.

Nja, i Europa så är Nintendo själva distributör för de flesta länder, I Sverige har vi ytligare en distributör utöver Nintendo vilket gör att vi här har ett extra led som vill suga pengar ur oss, vilket är orsaken varför vi har världens dyraste priser på Nintendo produkter (Förutom Brasilien men de har idiotiska tull lagar)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Beställde Nights of Azure 2: Bride of the New Moon Limited Edition i eftermiddags finns ett antal exemplar ifall någon är intresserad:

The Longest Five Minutes Limited Edition släpps imorgon via NISA Americas Europe online store går redan att importera från USA men det blir dyrare. Släpps 2018:

54.99 $ i US kommer att bli mer i EU med Euro men jag hoppar denna titel lite för dyrt för ett spel som jag inte gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag orkar inte diskutera feminism på ett internetforum för datornördar, så tänker inte besvara eventuella kommentarer för det kommer förstöra tråden, men LOL som fan åt hur de redigerat tjejerna alltså. Alltså sånt skit ser man ju dagligen i alla spel där kvinnliga karaktärer är med, men det finns väl någon gräns? Porrskadat ftl.

Nåväl. Det jag ville ha sagt är, jag har sökt i den här tråden nu men, det finns säkert andra som frågat detsamma. Det jag undrar är över tredjeparts docka + AC-adapter. Finns det något som är vettigt från t ex amazon/ebay tro?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv

Dragon Quest Builders 2 kommer till Switch: http://www.nintendolife.com/news/2017/08/dragon_quest_builder...

Får hoppas första spelet kunde dyka upp också, hade gärna haft det till Switch.
Märks iallafall att det börjat bli lite mer fart nu på spelannonseringarna. Spelutgivare och utvecklare har nog börjat notera hur bra plattformen säljer.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av lossah:

Jag orkar inte diskutera feminism på ett internetforum för datornördar, så tänker inte besvara eventuella kommentarer för det kommer förstöra tråden, men LOL som fan åt hur de redigerat tjejerna alltså. Alltså sånt skit ser man ju dagligen i alla spel där kvinnliga karaktärer är med, men det finns väl någon gräns? Porrskadat ftl.

Nåväl. Det jag ville ha sagt är, jag har sökt i den här tråden nu men, det finns säkert andra som frågat detsamma. Det jag undrar är över tredjeparts docka + AC-adapter. Finns det något som är vettigt från t ex amazon/ebay tro?

Lol feminism risken med dem är att de hatar och blir som de som hatar. Det är nog mer våldet i spelen som är kul enligt mig. Sen är den japanska kulturen i hentai m.m. byggt på överdrivna arketyper. Så vidare man inte har sysslat med bodybuilding eller fitness då ett x antal tjejer har "stora lungor". Porr är som att se någon äta pizza på TV utan att själva känna lukt eller smak enligt mitt tycke.

Back to topic jo det finns 3:e part dockor men de som är på kickstarter etc är relativt dyra. Det ska gå att fixa billigare saker från Kina:

Sfans är dyra då det ska gå att köpa en billigare dongel från Kina:

Skrivet av Fresh Wave Of Super-Portable Switch Docks Are Actually Designed For Samsung Smartphones They retail for around $30 in China:

Dock Replacement for Nintendo Switch

AC adapter billigt ska gå med olika telefon adaptrar:

Skrivet av It needs to output at least 1.5 Amps at 5V in order to charge faster than it'll drain while playing.:

79:- men du behöver köpa kabel till om det fungera vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Back to topic jo det finns 3:e part dockor men de som är på kickstarter etc är relativt dyra. Det ska gå att fixa billigare saker från Kina:

https://www.geek.com/wp-content/uploads/2017/07/sfans-4.jpg

Sfans är dyra då det ska gå att köpa en billigare dongel från Kina:

Dock Replacement for Nintendo Switch
http://www.rectatech.com/media/catalog/product/cache/15/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_a-switch-dockreplacement.jpg

AC adapter billigt ska gå med olika telefon adaptrar:

79:- men du behöver köpa kabel till om det fungera vet jag inte.
https://www.24.se/pub_images/large/43814_58798.jpg

Tack! Frågan är, kan man "lita" på dockan från rectatech? Vet du någon som har den? Vill inte riskera att den pajar pga tredjepartsgrejer.

Adaptern på Switchen har 15v output, det har ingen mobilladdare. Vad jag förstått går det att ladda Switchen med t ex mobilladdare, men inte att köra dockat i. Rätta mig om jag är ute och cyklar.

Annars köper jag nog dockan på rectatech samt köper originaladapter, om jag inte hittar annat.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Adaptern på Switchen har 15v output, det har ingen mobilladdare. Vad jag förstått går det att ladda Switchen med t ex mobilladdare, men inte att köra dockat i. Rätta mig om jag är ute och cyklar.

Jodå, det finns mobiler (Google Pixel bla) som liksom switchen använder usb-pd för laddning och har stöd olika spänningar, däribland 15v. Exempelladdare: https://www.amazon.de/UGREEN-Ladeger%C3%A4t-Technologie-geeig...
Switch-dockan kräver 15v, men oklart om det är mer specifika krav än så.

Notera att det finns två olika varianter av adaptiv laddning, Qualcomm Quick Charge och USB-PD. De flesta mobiler med "snabbare laddning" använder QC, som egentligen bryter mot de usb-standarder som råder. USB-PD är en standard som rekommenderas av Google, som även switchen verkar följa. QC och USB-PD är inte kompatibla med varandra (usb-pd-enheter laddar långsamt med en qc-laddare och vice versa)

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@lossah: som sagt jag har ingen aning om de är bra googla och kolla om någon har testat den.
Om du har en nintendo switch går det väl att använda den som ingick när man köpte konsolen (adaptern)?

Permalänk
Medlem

Batteripack och joy con-grepp i ett.

https://www.bionikgaming.com/products/power-plate

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

@lossah: som sagt jag har ingen aning om de är bra googla och kolla om någon har testat den.
Om du har en nintendo switch går det väl att använda den som ingick när man köpte konsolen (adaptern)?

Ska kika runt! Yes, hittar lösningar för att slippa bära runt på allt mellan jobb och hem varje dag.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Dockan ni länka kräver att man plockar ut kretskort från en Nintendo docka. Jag känner inte till nått annat än Nintendos officiella docka som går att köpa idag. Men med tanke på kickstarters och indegogo så ser det nog annorlunda ut om ett halvår. Se tex https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/6/13/15793502/ny...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får hoppas på att företag som t.ex. Nyko levererar en bra produkt och att det inte blir några problem med konsolen. Känner mig lite mera restriktiv till de som finns idag på indiegogo som t.ex. SFANS eller C-Force som förövrigt var på Kickstarter först sen kom till Indiegogo också.. Finns säkert ingen som stoppar dem från att göra så men tycker det är lite konstigt vilket fall som helst. Verkar ju som att det är adaptrar som är byggda för att fungera med Samsung Galaxy S8/S8+. Har kollat en del på Youtube där personer testat och varit i kontakt med tillverkarna där de säger att de har byggt om och gjorde nödvändiga förändringar till firmware osv för att det ska fungera med adaptrarna som var byggda för Galaxy i första hand. Visst såna här saker händer där man tar en produkt och byter utsidan på den och säljer om den i ett annat namn med minimala åtgärder. Finns ju inget som säger att Nyko inte gör samma sak.

The First and Smallest Unofficial Nintendo Switch "Dock" | SFANS Adapter
SMALLEST NINTENDO SWITCH DOCK - SFANS Adapter Review
IT’S A SCAM !!!! - Nintendo Switch SFANS Dock REACTION RANT

Finns flera videos på Youtube som har kollat på Sfans adaptern men jag kände efter ett tag att alla säger samma sak.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Penny-Punching Princess Limited Edition

En ny begränsad utgåva av Penny-Punching Princess (Mars 23:e 2018 EU, $59.99) släpps som förhandsbokning imorgon i Europa :

Kolla in kreditkortet med USB riktigt snygg:

OST on "Credit Card" 2GB USB drive

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Jodå, det finns mobiler (Google Pixel bla) som liksom switchen använder usb-pd för laddning och har stöd olika spänningar, däribland 15v. Exempelladdare: https://www.amazon.de/UGREEN-Ladeger%C3%A4t-Technologie-geeig...
Switch-dockan kräver 15v, men oklart om det är mer specifika krav än så.

Notera att det finns två olika varianter av adaptiv laddning, Qualcomm Quick Charge och USB-PD. De flesta mobiler med "snabbare laddning" använder QC, som egentligen bryter mot de usb-standarder som råder. USB-PD är en standard som rekommenderas av Google, som även switchen verkar följa. QC och USB-PD är inte kompatibla med varandra (usb-pd-enheter laddar långsamt med en qc-laddare och vice versa)

Min S7a har samma sak. Min förra LG G5 hade QC, men S7an kör USB-PD iom Exynos-CPU. Har en sådan laddare med 9V som laddar fort.

Ah, den var inte långt ifrån i alla fall. Switch har 2.6a vid 15v. Har inte lyckats hitta någon med så hög ampere vid 15v förutom original-laddaren. Tack ändå för tipset!

Skrivet av varget:

Dockan ni länka kräver att man plockar ut kretskort från en Nintendo docka. Jag känner inte till nått annat än Nintendos officiella docka som går att köpa idag. Men med tanke på kickstarters och indegogo så ser det nog annorlunda ut om ett halvår. Se tex https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/6/13/15793502/ny...

Skickades från m.sweclockers.com

Det var väldigt missvisande, kunde inte hitta någon info alls om att det inte var något moderkort i dockan från recatech, var extremt nära på att köpa den tills jag insåg att du nog har rätt. Jäkligt tråkigt. 1 000kr är så sjukt dyrt.

Skrivet av AKA_Rappen:

Får hoppas på att företag som t.ex. Nyko levererar en bra produkt och att det inte blir några problem med konsolen. Känner mig lite mera restriktiv till de som finns idag på indiegogo som t.ex. SFANS eller C-Force som förövrigt var på Kickstarter först sen kom till Indiegogo också.. Finns säkert ingen som stoppar dem från att göra så men tycker det är lite konstigt vilket fall som helst. Verkar ju som att det är adaptrar som är byggda för att fungera med Samsung Galaxy S8/S8+. Har kollat en del på Youtube där personer testat och varit i kontakt med tillverkarna där de säger att de har byggt om och gjorde nödvändiga förändringar till firmware osv för att det ska fungera med adaptrarna som var byggda för Galaxy i första hand. Visst såna här saker händer där man tar en produkt och byter utsidan på den och säljer om den i ett annat namn med minimala åtgärder. Finns ju inget som säger att Nyko inte gör samma sak.

The First and Smallest Unofficial Nintendo Switch "Dock" | SFANS Adapter
SMALLEST NINTENDO SWITCH DOCK - SFANS Adapter Review
IT’S A SCAM !!!! - Nintendo Switch SFANS Dock REACTION RANT

Finns flera videos på Youtube som har kollat på Sfans adaptern men jag kände efter ett tag att alla säger samma sak.

Håller tummarna för att det släpps något vettigt snart. Tycker det är konstigt att det inte redan finns, efterfrågan måste vara väldigt liten. Kan väl inte vara raketforskning att fixa någon tredjepart av den plastburken med kretskort kan jag tycka. SFANS ser ju galet intressant ut dock, men den var alldeles för dyr. En sån + en adapter går ju på 1k, då kan jag lika gärna köpa en extra original-docka med ac adapter.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Nån som spelat "Thumper"? Ser riktigt intressant ut. Men "rhythm violence"? Jag blir ju inte klok på vad det är för typ av spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Tack! Frågan är, kan man "lita" på dockan från rectatech? Vet du någon som har den? Vill inte riskera att den pajar pga tredjepartsgrejer.

Adaptern på Switchen har 15v output, det har ingen mobilladdare. Vad jag förstått går det att ladda Switchen med t ex mobilladdare, men inte att köra dockat i. Rätta mig om jag är ute och cyklar.

Annars köper jag nog dockan på rectatech samt köper originaladapter, om jag inte hittar annat.

Dockan från rectatech är väl bara plastlåda? Dvs samma sak som detta:

Har köpt från ebay och gjort en, se mitt inlägg #16898731 & #16820036

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Dockan från rectatech är väl bara plastlåda? Dvs samma sak som detta:

https://www.youtube.com/watch?v=e04RZgJKcYc

Har köpt från ebay och gjort en, se mitt inlägg #16898731 & #16820036

Yes, märkte det sen.

Jag köpte en http://m.ebay.com/itm/272681660967?_mwBanner=1 till slut som jag får bära med mig istället. Finns ju inga alternativ med moderkort. :/

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

I am setsuna är på rea nu i Nintendo eShop för 240kr! Är det Värt ett köp om man inte spelat det?

Av de recensioner jag läst (främst Eurogamer) så verkar det si så där. En oerhört fin tanke bakom spelidén men själva gameplay vart halvdant.

Såg nu att det hade ganska hyfsat betyg på Steam: http://store.steampowered.com/app/441830/I_am_Setsuna/ (7 av 10 generellt).
Men för mig är det inget givet köp.

Dock hade jag helt missat Cavestory som jag spelade på min laptop 2009 under ett par nätter av jobbövervak. Helt otroligt underhållande spel! Blir köp av det nästa månad då det vart Wonderboy: The Dragons Trap den här månaden (= 1 spel/månad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Dragon Quest Builders 2 kommer till Switch: http://www.nintendolife.com/news/2017/08/dragon_quest_builder...

https://www.youtube.com/watch?v=W-YCagr5Wus

Får hoppas första spelet kunde dyka upp också, hade gärna haft det till Switch.
Märks iallafall att det börjat bli lite mer fart nu på spelannonseringarna. Spelutgivare och utvecklare har nog börjat notera hur bra plattformen säljer.

Vad har du för korta för- och nackdelar med just första spelet? Spelade bara en demo av det på PS4 och uppmärksammade det som ett mysigt och underhållande spel - om man bortser från att du förlorade alla "blueprints" när du var färdig med en nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Har inte ångrat nått men jag borde ha importerat allt från England istället då Nintendos produkter är mycket dyrare här på grund av att Bergsala ska ha en del av kakan

Nintendo Switch kostar 2964 här kostade konsollen runt 3599-3650kr när den släpptes

Joy Cons kostar 744kr jämfört mot 899kr.

Nya spel kostar runt 446-499kr, alla tilllbehör är mycket billigare etc etc

Vilken sida kan jag få tag på Joy Cons för det priset?