Byta från telia till Comviq, behålla nummer?

Permalänk
Medlem

Byta från telia till Comviq, behålla nummer?

Är det någon som vet om man kan byta från Telia till Comviq och ändå behålla numret man har på sitt Teliakort?

Permalänk
Avstängd

Jupps du får behålla det. Ring bara Comviqs kundtjänst så fixar dom allt. Har gjort det själv.

Permalänk
Medlem

Man kan göra detta mellan alla operatörer, så alla vet

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Perfekt, tackar för svaren, då ska jag gör det!

Permalänk

Bara för att va störig,

Varför vill man byta till Comvic överhuvudtaget?
Dom har väl inte ens hälften av täckningen telia har...

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Avstängd

haha dom har lika bra täckning som telia

Visa signatur

"efter regnet kommer solsken"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan80
haha dom har lika bra täckning som telia

Långt ifrån!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ifall man bor i städer / tätorter så brukar Comviq vara bättre..

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Medlem

Fast inte i lilla byn Stockholm, där är Comviq det sämsta nätet som finns.

Visa signatur

En rondell är inget farthinder, det är en utmaning...

Permalänk
Avstängd

Vill poängtera att jag inte märker någon skillnad mellan comviq, europolitan/vodafone och telia här i Stockholm... Kan ju ha fel...

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk

comviq har ju täckning i stockholm och efter e 18 , sen tar det slut ungefär. åkte till örebro häromveckan, mer än halva vägen så va comviq nissarna utan mottagning,

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk

Klart att det är täckning på allihop i som större svenska städerna, där sitter det ju master och småantenner överallt, det gör det inte här uppe i skogen, så här går bara telia.

När man rört sig 10 mil söderut, till östersund, där kan man få mottagning med comviq, så länge det finns bebygglse...

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

Comviq är så mycket budget skit det kan bli, det duger knappt till storstäder heller. Om det hade varit 10 gånger billigare än nu så hade det kanske varit något att tänka över, men just nu är man lika mobil med en vanlig telefon ansluten till det fasta telenätet, den funkar iaf..

Permalänk

Word!

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Medlem

ehms, har comviq blivit sämre den senaste tiden? när jag hade comviq för ett par år sen så stod jag 2 mil rakt ut i en skog, min far hade ingen kontakt alls med sitt telia nät, jag hade dock 1/5 på min comviq-telefon och kunde ringa...fick 2-3/5 om jag flyttade runt lite...menmen, kanske bara hade tur..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jag tycker att comviq har tillräcklig bra täckning..
jag är aldrig ute i skogen och behöver ringa iaf... ändå bor jag i norrland i ett litet samhälle med 10 000 innevånare.
och behöver jag ringa så är det bara att låna någon annans telefon(som har telia), så då spar man ju pengar på det oxå

dessutom får man ju bonus när någon ringer till en och det brukar vara mellan 40 & 70kr varje gång jag fyller på koret. det är mkt välkommet tillskott.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Jag tycker också bonusen är en bra grej, dessutom har jag inte märkt av att tjejens telefon som hon kör comviq på har sämre täckning än mig som kör telia.

Permalänk

2 mil ut i skogen är väl inte så farligt, annat är det om man bor som jag, 12 mil tiil närmsta granne

Nä, men här uppe går helt enkelt inte comviq, hur du än bär dig åt.

Visa signatur

Just cuz I'm not paranoid doesn't mean they aren't watching

Permalänk
Avstängd

Jag har Comviq. Jag gillar bonusen och deras priser, men jag håller ändå med de flesta här. Täckningen suger.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
ehms, har comviq blivit sämre den senaste tiden? när jag hade comviq för ett par år sen så stod jag 2 mil rakt ut i en skog, min far hade ingen kontakt alls med sitt telia nät, jag hade dock 1/5 på min comviq-telefon och kunde ringa...fick 2-3/5 om jag flyttade runt lite...menmen, kanske bara hade tur..

det säger ju precis vilken täckning alla operatörer har. vilket bra test du kanske borde blir täckninstestar åt alla operatörer

Permalänk
Medlem

Var en mobiltidning som gjorde ett test där de åkte runt i hela skåne och testade täckning, i städerna funkade comviq ok men utanför så hade telia och vodafone mycke bättre. Jag har ingen täckning här på jobbet med comviq (centrala lund) men både telia och vodafone funkar här, jag har också lite problem med att det inte alltid går att ringa till mig etc.

Visa signatur

[size="1"]trodde att jag hade koll på läget... men när jag öppnade dörren o kom ut
i den stora världen så fattade jag att jag inte fattade...[/size]

Permalänk
Medlem

Är kanske det här testet du syftar på?

http://www.mobil.se/tackningstest/karta.asp?sid=2