Microsoft Xbox One X slår förbokningsrekord

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Xbox One X slår förbokningsrekord

I samband med Microsofts presskonferens på Gamescom öppnade bolaget dörrarna för förbokningar av Xbox One X. Några dagar senare står det nu klart att konsolen slagit säljrekord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Den mest förbokade xboxen... Nintendos och Playstations konsoler räknas ej med.

Jag tycker det annars är konstigt, hur många har 4k tv idag? Fast det är högkonjunktur nu och folk har gott om pengar, de andra xboxarna kanske inte förbokades så mycket?

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga er som har bokat en, vilka spel är det som ni suktar efter? Många av spelen släpps på PC, och Microsoft har ju inte många studios kvar längre.

Personligen hade jag kunnat tänka mig att köpa en, fast kanske om ett till två år och se vilka spel som släpps där.

Permalänk
Medlem

Tänk att det kan vara sådan efterfrågan på en "onödig" konsol!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Tänk att det kan vara sådan efterfrågan på en "onödig" konsol!

Siffror säljer..en massa tflops som inte betyder någonting i spelprestanda haha..och sätta ''4K'' säljer som ett tuggat äpple till massorna.

Så som de flesta trodde att Xbox1 kunde leverera 4k bara för att de var kopplat till en 4k TV..(Min bror är en av dessa som tror på detta fenomen..ren okunskap) Men det säljer

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

LoL -pre 80

Skrivet av Ozzed:

Tänk att det kan vara sådan efterfrågan på en "onödig" konsol!

LOL

PS4 pro Snacka om Onödig Konsol!!

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

nån som vill köpa en mer eller mindre oanvänd Xbox One S 500gb?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

LOL

PS4 pro Snacka om Onödig Konsol!!

Där finns iaf spel som inte släpps på PC.
Xbox känns mest som allt i princip kommer på PC, så helt överflödig sak om man har en PC.
Nu lär jag inte köpa någon konsol för #pcmasterrace ändå men hade jag köpt någon hade jag ju aldrig köpt en XBOX när jag har PC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Där finns iaf spel som inte släpps på PC.
Xbox känns mest som allt i princip kommer på PC, så helt överflödig sak om man har en PC.
Nu lär jag inte köpa någon konsol för #pcmasterrace ändå men hade jag köpt någon hade jag ju aldrig köpt en XBOX när jag har PC.

Spelar ju ingen roll om man inte vill ha en PC, som många inte vill

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brainfreez

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Förstår inte inställningen hos somliga här på forumet, oavsett om man tillhör team PS, PC eller XB är det väl bra med konkurrens? Och om Microsoft lyckas förbättra sina försäljningssiffror innebär det mer konkurrens - och bättre produkter till oss slutkunder.

Jag kommer inte köpa någon XB, men jag är glad att den säljer. Vill inte se Sony med monopol på konsolmarknaden, då ökar ju risken för upptrissade priser på onlinetjänster m.m...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Spelar ju ingen roll om man inte vill ha en PC, som många inte vill

Skickades från m.sweclockers.com

Inte vill ha en PC? Varför vill man inte ha en PC?

''Många'' du menar nog ''få'' för man kan nog säga att ~95% av alla hushåll i I-länderna har nog en PC hemma. Det är siffrorna som Microsoft ger ut som säljer den de okunniga..många vet inte att deras PC de har där hemma har säkerligen samma prestanda om inte mer än denna nya Xbox..om inte, ptja..släng i ett nytt grafikkort för 1500-3000:- vips..du har en ''konsol'' prestanda PC och du kan spela online gratis, surfa och göra produktivitet på PC'n..dvs PC kan ge dig pengar.

Igen, ren okunskap hos många och Microsoft utnyttjar detta gladligen.

Som många tror att man behöver en 50000:- PC för att ens starta VR..när i själva verket en gammal dator med följande specs;

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
8GB DDR3 memory
MSI GTX 760 2GB
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU
Logitech KB+M combo
Windows 10 64-bit

Fixar VR galant..bättre än vad konsolerna gör..

https://www.youtube.com/watch?v=vVnhzq-XD_M&t=690s

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Inte vill ha en PC? Varför vill man inte ha en PC?

''Många'' du menar nog ''få'' för man kan nog säga att ~95% av alla hushåll i I-länderna har nog en PC hemma. Det är siffrorna som Microsoft ger ut som säljer den de okunniga..många vet inte att deras PC de har där hemma har säkerligen samma prestanda om inte mer än denna nya Xbox..om inte, ptja..släng i ett nytt grafikkort för 1500-3000:- vips..du har en ''konsol'' prestanda PC och du kan spela online gratis, surfa och göra produktivitet på PC'n..dvs PC kan ge dig pengar.

Igen, ren okunskap hos många och Microsoft utnyttjar detta gladligen.

Som många tror att man behöver en 50000:- PC för att ens starta VR..när i själva verket en gammal dator med följande specs;

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
8GB DDR3 memory
MSI GTX 760 2GB
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU
Logitech KB+M combo
Windows 10 64-bit

Fixar VR galant..bättre än vad konsolerna gör..

https://www.youtube.com/watch?v=vVnhzq-XD_M&t=690s

o de kallar du gammal dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Inte vill ha en PC? Varför vill man inte ha en PC?

''Många'' du menar nog ''få'' för man kan nog säga att ~95% av alla hushåll i I-länderna har nog en PC hemma. Det är siffrorna som Microsoft ger ut som säljer den de okunniga..många vet inte att deras PC de har där hemma har säkerligen samma prestanda om inte mer än denna nya Xbox..om inte, ptja..släng i ett nytt grafikkort för 1500-3000:- vips..du har en ''konsol'' prestanda PC och du kan spela online gratis, surfa och göra produktivitet på PC'n..dvs PC kan ge dig pengar.

Igen, ren okunskap hos många och Microsoft utnyttjar detta gladligen.

Som många tror att man behöver en 50000:- PC för att ens starta VR..när i själva verket en gammal dator med följande specs;

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
8GB DDR3 memory
MSI GTX 760 2GB
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU
Logitech KB+M combo
Windows 10 64-bit

Fixar VR galant..bättre än vad konsolerna gör..

https://www.youtube.com/watch?v=vVnhzq-XD_M&t=690s

Fast, det är många som heller sitter i soffan och spelar. Och det är många som inte kan bygga ihop en egen dator. Och det är många som inte vill eller kan välja ut datordelar på egenhand, även om man kan på många ställen ha den ihopsatt åt dig.

Och bara för att du har en dator i ditt hushåll betyder det inte att det går att spela på den. Finns gott om laptopar som inte klarar av de mest simpla spel t.ex.

Konsoler är helt enkelt mindre krångel, och många tycker om det, för de kanske inte vill eller inte kan hantera eventuella problem som kan uppstå med en PC. Jag tror inte priset har en sån stor betydelse egentligen. För som du säger, så behöver man inte spendera mer på en pc än på en konsol för att kunna spela.
Jag skulle dock kunna tänka mig att de som finner PC attraktivt är de som vill kunna spela sina spel på max inställningar med 60+ FPS. Det är i alla fall därför jag föredrar PC framför konsol, och att jag kan göra saker som att kolla på Youtube eller Twitch samtidigt som jag spelar. Men de som spelar på konsol är, för det mesta, nöjda med 30 FPS och medioker grafik. De som jag har sett som klagar på att det är för dålig FPS eller upplösning på konsoler är de som spelar på PC i förstahand och har köpt en konsol för att kunna spela exklusiva titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tänk att det kan vara sådan efterfrågan på en "onödig" konsol!

Onödig?

Permalänk
Medlem

@VadSaDu:
Fast nu är det ju inte VR detta handlade om, utan 4K UHD.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VadSaDu:

Inte vill ha en PC? Varför vill man inte ha en PC?

''Många'' du menar nog ''få'' för man kan nog säga att ~95% av alla hushåll i I-länderna har nog en PC hemma. Det är siffrorna som Microsoft ger ut som säljer den de okunniga..många vet inte att deras PC de har där hemma har säkerligen samma prestanda om inte mer än denna nya Xbox..om inte, ptja..släng i ett nytt grafikkort för 1500-3000:- vips..du har en ''konsol'' prestanda PC och du kan spela online gratis, surfa och göra produktivitet på PC'n..dvs PC kan ge dig pengar.

Igen, ren okunskap hos många och Microsoft utnyttjar detta gladligen.

Många idag har inte en stationär dator hemme längre. Eller ja, kanske en NUC men för många är det laptops som gäller sedan länge. Och det är inte heller ovanligt att det är rätt billiga sådana som har några år på nacken. Där slänger man inte bara in ett nytt grafikkort hur som helst ;). Många i min bekantskapskrets har det just så, men har även en konsol om man vill spela lite ibland. Det handlar inte om okunskap utan om att de inte är intresserade av en speldator.
Så de där ca 95 procenten... ja jag tror inte det är så användbara siffror för sammanhanget riktigt ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyzlite:

@VadSaDu:
Fast nu är det ju inte VR detta handlade om, utan 4K UHD.

Tror även den datorn ''potatismosaren'' klarar av 4k 20-30FPS om man snålar in på effekterna, tror han som gör den kanalen visar upp hur den klarar av 4k hyfsat bra om man har konsolstandard.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Tänkte skicka min stationära pc åt fanders, tänkte först en xboneones, men kanske skulle ta x istället...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Spelar ju ingen roll om man inte vill ha en PC, som många inte vill

Skickades från m.sweclockers.com

Fast om du faktiskt läser vad jag skrev så ser du "om man har en PC"
Läs först, kommentera sen, tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Inte vill ha en PC? Varför vill man inte ha en PC?

''Många'' du menar nog ''få'' för man kan nog säga att ~95% av alla hushåll i I-länderna har nog en PC hemma. Det är siffrorna som Microsoft ger ut som säljer den de okunniga..många vet inte att deras PC de har där hemma har säkerligen samma prestanda om inte mer än denna nya Xbox..om inte, ptja..släng i ett nytt grafikkort för 1500-3000:- vips..du har en ''konsol'' prestanda PC och du kan spela online gratis, surfa och göra produktivitet på PC'n..dvs PC kan ge dig pengar.

Igen, ren okunskap hos många och Microsoft utnyttjar detta gladligen.

Som många tror att man behöver en 50000:- PC för att ens starta VR..när i själva verket en gammal dator med följande specs;

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
8GB DDR3 memory
MSI GTX 760 2GB
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU
Logitech KB+M combo
Windows 10 64-bit

Fixar VR galant..bättre än vad konsolerna gör..

https://www.youtube.com/watch?v=vVnhzq-XD_M&t=690s

Folk använder inte stationära datorer längre. Sen gör du säkert det, men de flesta utanför Sweclockers och liknande forum gör inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Folk använder inte stationära datorer längre. Sen gör du säkert det, men de flesta utanför Sweclockers och liknande forum gör inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle tro många använder stationära ännu, men de är gamla.
Sedan finns det såna som mig, att även om man har en hyfsad snabb dator så inte tusan vill man ha en massa spel och annat dritt på den.
Ska man spela kan man göra det på ens konsol och ens dator används för arbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Folk använder inte stationära datorer längre. Sen gör du säkert det, men de flesta utanför Sweclockers och liknande forum gör inte det

Skickades från m.sweclockers.com

Folk stort begrepp.
Finns ju iaf miljoner spelare varje dag som använder stationära eller bättre gaming laptops.
Sen vet jag inte vad forumen har med något att göra.

Average DOTA,LOL,CS,PUBG,OW etc spelare sitter inte och nöter teknikforum varje dag är jag rätt säker på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag måste bara fråga er som har bokat en, vilka spel är det som ni suktar efter? Många av spelen släpps på PC, och Microsoft har ju inte många studios kvar längre.

Personligen hade jag kunnat tänka mig att köpa en, fast kanske om ett till två år och se vilka spel som släpps där.

Det är nog många som bara spelar på konsol och har ingen gamingpc
För dom är en xbox one x sjukt bra

För dom med en gamingpc är det ingen mening att skaffa en

Permalänk
Medlem

Bokade direkt när webhallen la upp det förra året. Kostar ju bara 5400kr så klart man ska ha. Frågan är vad som får mest speltid, ps4-pro med horizon DLCn eller nåt på Xbox one x, ska ha nya Forza direkt iaf.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

Tja, det är väl inte så konstigt, var ju samma sak med PS4 PRO och Switch.

Först så är det nog många som bokat på multipla ställen för att försäkra sig om att faktiskt få en leverans, mao så lär det bli en del icke uthämtade "förbokningar" vid release.

Nästa punkt är att det nog är en hel del Xbox One köpare som helt enkelt väntat in XXXXXX boxen och således avstått från att köpa, vilket har lett till ett uppdämt behov. Egentligen är det alltså försäljning från typ nu och framåt tills release som istället hamnar i en stor klump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Tja, det är väl inte så konstigt, var ju samma sak med PS4 PRO och Switch.

Först så är det nog många som bokat på multipla ställen för att försäkra sig om att faktiskt få en leverans, mao så lär det bli en del icke uthämtade "förbokningar" vid release.

Nästa punkt är att det nog är en hel del Xbox One köpare som helt enkelt väntat in XXXXXX boxen och således avstått från att köpa, vilket har lett till ett uppdämt behov. Egentligen är det alltså försäljning från typ nu och framåt tills release som istället hamnar i en stor klump.

Sjukt, tanken har aldrig äns slagit mig att förboka något på flera ställen. Gör folk sånt?
Men sen så har jag nog aldrig förbokat nåt heller.

Permalänk
Medlem

@Bankai:

Jag köper den då jag tycker allting är så mycket bättre på konsol. PCn startar jag när jag kör VR eller nu när divinity 2 släpps.