Dags för en ny 120gb hdd :)

Permalänk
Medlem

Dags för en ny 120gb hdd :)

Ska nu köpa en till 120gb hdd. IBM är väl bara att glömma, och WD låter nog lite för mycket för min del. Då har vi väl Seagate och Maxtor kvar. Vad säger ni?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MAXDMO9120SE
Eller

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SGBV120

Fördelar reskpektive nackdelar?
Kommer priserna på hårddiskar gå ner i snart?

Permalänk
Medlem

Jag köppte den översta men den krånglade för mig iaf. jag skulle få lov att upppdatera BIOS och inga disketter har jag heller, fy fan säger jag bara

Visa signatur

Noll poäng är bättre än inga alls.

Permalänk
Medlem

Okej..1-0 till Seagate då Nån mer som har något att säga?

Permalänk

Har två Maxtor, en på 120 och en på 80 ser inga nackdelar med det!
Endel säger att dom låter lite mer men vafan

Visa signatur

NiX...

Permalänk
Medlem

har själv en maxtor (dock inte den) och 2st seagate V 120gb. Och måste säga att jag har inte haft problem med nån av dem, men och jag skulle köpa ny i dagsläget så skulle det nog bli ännu en seagate. Tyst hyffsat snabb, funkar fin fint 24/7

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk

Jag har både WD 120GB och IBM 80GB och båda funkar utmärkt

Visa signatur

Magnus " Frölunda"

Permalänk
Medlem

Okej..Mycket blandade tankar det här..Jag själv har haft 2st Seagate hårddiskar och har varit mycket nöjd med båda två..Det luter faktiskt åt Seagate för tillfället..Någon som vet hur mkt Maxtor hårddiskarna låter? Klarar dom av att köras 24/7?

Permalänk
Medlem

Seagate Barracuda 7200.7 2Mb kostar 1504 kronor på Komplett. Kan vara något att tänka på, du får högre prestanda än med V-disken.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Seagate helt klart, maxtor låter för mycket.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LT
Seagate Barracuda 7200.7 2Mb kostar 1504 kronor på Komplett. Kan vara något att tänka på, du får högre prestanda än med V-disken.

Okej..Har aldrig hört talas om den disken..Kan du länka till någon review eller nått? Hur mkt låter den?
Edit: Sökte på google och där hittade jag några reviews..Dom verkar rejält mycket snabbare än barracuda V..
Edit 2: http://www.digit-life.com/articles2/seagate-barr7/
Den verkar ju ha lite problem med firmwaren eller nått..Ska man vänta ett tag och se om det blir bättre eller går det att uppdatera den själv sen? Men här verkar den ju prestera bättre? Kan det bero på att det är någon annan firmware till 80gb modellen?
http://www.silentpcreview.com/modules.php?op=modload&name=Sec...

Permalänk
Medlem

har en 120gb WD-SE och en 120gb seagate.. och tycker båda funkar prima.. ska köpa 3st WD-SE snart.. man behöver ju alltid lagring!!

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Hedersmedlem

Har en WD 80 SE tycker inte alls den låte mycket asså.

Har både Seagate och WD på min dator funkar utmärkt.
Maxtor har jag ingen erfarenhet av, hört dem skall vara bra men. Jaja mina Seagate o WD hdd funkar fint för mig

Permalänk
Medlem

har en ibm 80GB disk funkar perfa......

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Okej..Tänkte kanske skaffa ett raid kort med..Hur mkt kostar ett sådant och vilket rekommenderar ni? Någon som vet hur Barracuda 7200.7 är i raid 0 eller liknande?

Permalänk

Skulle själv slå ett slag för Maxtor. Har en maxtor, förvisso en 40gb bara. Men ack så fint den går. Lite högljudd dock, men det spelar inte mig så stor roll.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Hehe okej Men jag ska satsa på en tyst dator nu tror jag

Permalänk
Medlem

Någon som hört nått mer om den nya Barracuda 7200.7?
Hittat nått nytt test eller nått? Ingen som köpt en och har något att säga om den? Den är väl som sin "bror" och pallar att köra 24/7?

Permalänk
Medlem

maxtor låter för mkt? haha... jag har aldrig hört ett minsta ljud från min maxtor.. kanske bara e jag som har tur eller nåt... vad vet jag... jag beställde iaf en 120 GB maxtor till igår

Permalänk
Medlem

Okej..Men va har du för fläktar och sånt? Om dom är högljudda är det inte säkert att du hör hårddisken Men ni som har en förövrigt tyst dator och en maxtor hårddisk, hörs den bara när den arbetar eller kan man höra typ vinande ljud eller nått ifrån den? Någon som kör sin 24/7? Brukar låta datorn stå på ganska mycket så det vore ju bra om den pallar det Snälla svara snabbt! För nu är det ju veckans erbjudande på komplett

Permalänk
Medlem

ALLA mina maxtor har dött nu! dom senstae 2 var diamond 9 120GB dog efter 2mån båda 2 min IBM 120GXP120GB har snurrat sen dom släpptes..

Visa signatur

XP2800 @2250
9700np upplåst 5430 3dmark03

Permalänk
Medlem

ibm's 180gxp tycker jag att du ska satsa på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
ibm's 180gxp tycker jag att du ska satsa på

Med 8mb cach isåfall
Jag har själv en wd 120gb med 8mb cache som jag är nöjd med blir nog att köpa flera

Permalänk
Medlem

Hehe, man blir helt snurrig, verkar som om alla diskar är jämnbra enligt denna tråd.

Visa signatur

---------------------------------------------
Antec Sonata II, Gigabyte 965-DS4,, Intel Core2Duo 6300, 2x1024mb DDR2, Samsung 250gb HD, Hyundai Q17s TFT, Sapphire 1900XT 256mb, Hauppage 150PVR

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak, Western Digital Med 8Mb Cash Rocks!

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=WDCXL120072S...

(grymmt pris)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från Maxtor bara, de har en läskig förmåga att kraska när man minst önskar.

Mitt råd är helt klart en Seagatedisk!

Permalänk
Medlem

ptjaa, kan inte säga ngt om maxtor för jag har aldrig haft en sådan. men en sak kan jag säga och det är att min nya seagate är knäpptyst! även om man lägger örat precis bredvid den så hör man den inte! så jag rekommenderar verkligen en seagate