Permalänk

Konstigt problem, hjälp snälla!

Hej, varje gång jag startar datorn så under ungefär en timme så om jag tex tar bort en fil, så försvinner måste jag uppdatera för att se att den togs bort, även om jag tex stänger av Steam, så måste jag gå in i aktivitetshanteraren och avsluta Steam processen, men det tar ungefär 20 minuter innan den avslutas och jag kan starta steam. Efter det så funkar datorn som vanligt tills jag startar om den.

Permalänk
Skrivet av 1337zingo:

Hej, varje gång jag startar datorn så under ungefär en timme så om jag tex tar bort en fil, så försvinner måste jag uppdatera för att se att den togs bort, även om jag tex stänger av Steam, så måste jag gå in i aktivitetshanteraren och avsluta Steam processen, men det tar ungefär 20 minuter innan den avslutas och jag kan starta steam. Efter det så funkar datorn som vanligt tills jag startar om den.

låter ju som hårddisken håller på att ge upp.
installerade du om datorn? kanske dags testa med en annan hdd/ssd?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Mycket möjligt att mina ena hårddisk håller på att lägga av men har inte windows eller steam på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337zingo:

@Grönahunden: Mycket möjligt att mina ena hårddisk håller på att lägga av men har inte windows eller steam på den

Det borde gå åt en del resurser i datorn att försöka avsluta något på en hårddisk som håller på att kasta in handduken för gott. Jag har upplevt liknande själv,både HDD och SSD att det tar en mindre evighet att utföra simplaste sak på en hårddisk som håller på att fallera.
Rådet är att göra en backup snarast möjligt, snart kan det vara för sent för backup.
Alarmistiskt, ja, men varför riskera något i onödan?

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | 2x Phanteks Revolt Pro 1000W |
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk

@Techs: Beställer en extern hårddisk att flytta allting till, sen slänger jag ut den igenom fönstret

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337zingo:

@Techs: Beställer en extern hårddisk att flytta allting till, sen slänger jag ut den igenom fönstret

Du skulle ju kunna kontrollera hårddisken EFTER du gjort en backup ( om det är viktiga grejer på hårddisken ) och på så vis få det bekräftat huruvida det verkligen var fel på hårddisken eller inte.
Om det är värt tiden eller inte kan bara du avgöra

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | 2x Phanteks Revolt Pro 1000W |
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Skrivet av 1337zingo:

fast det är grunderna i hur man felsöker.
givetvis ska du inte ha en hårddisk datorn som håller på att krascha om du samtidigt håller på att felsöka.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644