iPhone SE + Apple Watch series 3

Permalänk

iPhone SE + Apple Watch series 3

Hej!

Jag är intresserad av att köpa apple watch series 3 men de fungerar inte väldigt bra utan en iphone, så jag har tänkt att jag köper den billigaste, vilket är iPhone SE. Jag undrar bara hur det kommer funka med den barometriska sensorn som finns i apple watch 3, men inte finns i SE modellen. Kommer det fortfarande fungera som det ska?

Jag undrar också rent generellt sett hur det fungerar när SE har bluetooth 4.2, när apple watch har bluetooth 5.

Om jag köper cellular modellen från typ england, skulle den då fungera med mitt telenor abonnemang?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Köper du celluar/LTE modellen så fungerar de inte i sverige oavsett - då vi inte har eSIM som jag fattat det.... (elektroniskt SIM-kort)
https://surfa.se/nya-digitala-esim-lanseras-i-ar-allt-du-beho...

Ännu ? - Men det bör vara på intåg eller iaf nära!
Kolla med in operatör!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Sensorn fungerar utan problem, den finns ju i klockan så den påverkas inte av att det inte finns någon i telefonen. Båda modellerna borde fungera utan problem, SE är som en 6s internt och enligt Apple så krävs en iPhone 6 för den med "mobilanslutning":

Citat:

Apple Watch Series 3 (GPS) requires an iPhone 5s or later with iOS 11 or later.
Apple Watch Series 3 (GPS + Cellular) requires an iPhone 6 or later with iOS 11 or later.

Dock så fungerar inte "mobilanslutningen" utanför England:

Citat:

Apple Watch Series 3 (GPS + Cellular) requires an iPhone 6 or later with iOS 11 or later. Apple Watch and iPhone service provider must be the same. Not available with all service providers. Roaming is not available outside your carrier network coverage area. Wireless service plan required for cellular service. Contact your service provider for more details. Check www.apple.com/uk/watch/cellular for participating wireless carriers and eligibility.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.