Permalänk
Medlem

Nu med nya patchen verkar många inklusive mig själv uppleva usel prestanda plötsligt :/ Så för er också?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Nu med nya patchen verkar många inklusive mig själv uppleva usel prestanda plötsligt :/ Så för er också?

Ja, frame drops ner mot 40 plötsligt. Jag tidigare har kunnat köra 60 konstant på ultra.

Permalänk
Medlem

Har låst upp alla nya vapen under helgen, Nagan marksman snipern (tror jag det var) där man skulle döda 15 med Trip Wire Bombs var en riktig "pain in the a$$"
Och jag har samma problem med frame drops som andra har påpekat.

Edit: Har missat pilot och tanker vapnet, den har jag inte låst upp ännu.

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Själva prestandan för mig har varit ungefär detsamma, däremot har jag i de flesta matcher upplevt att jag inte alls träffar där jag siktar. Blev extremt påtagligt när jag en match helt plötsligt träffade precis där jag siktade och upplevde att jag siktade som en gud.

Trodde först att det för att jag inte spelat på länge och att aimen var kass (vilket väl var en del av sanningen också), men något har blivit galet med den senaste uppdateringen, helt klart.

Det enda jag märkt är att jag ibland råkar hålla inne Q för länge (för att spotta), då drar den upp comm rose och när den gör det får jag fryslagg på 0,5s vilket är oerhört irriterande.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Sen "Lupkow Pass" kartan släpptes upplever jag stutter/rubberbanding i spelet. Brukar vara tydligt när man sprintar, då märker man att gubben rör sig ryckigt. De nya kartorna (Name of the tsar) verkar vara mer drabbade, men problemet finns på alla kartor.
Tror inte det har med min uppkoppling att göra, jag har låg ping, och mina FPS är bra (över 60).

Min gissning är att det är servern som inte orkar med. Senaste serverpatchen kanske kräver mer CPU tid?

/S

Permalänk
Medlem

Jag upplever precis som andra att det är sämre performance nu, kunde lira på ultra innan utan stora frame drops. Inte spelat på länge men fick tillbaka suget nu i helgen så hoppas det snart kommer en fix.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Har också märkt både försämrad FPS samt ökad rubber banding på de nya kartorna :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av någon sämre prestanda efter senaste patchen, men har inte kört många timmar heller.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,8GHz - MSI Tomahawk b350 - Sapphire Radeon 7870 2Gb - 16Gb Corsair LPX @ 2800MHz

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av någon prestanda försämring. Bättre FPS på vissa av dom nya kartorna.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Verkar vara EU-servrarna som krånglar. Har spelat på ett 10-tal US-East Coast-servrar och där har det inte varit nåt problem. Får en ping på 110 ms men jag kan inte påstå att jag märker nån större skillnad mot min vanliga 35 ms.

Prestandan är sig lik sen patchen men rubberbandingen på EU-servrar gör det ospelbart. Samtliga på servrarna har reagerat så det är inte ett individuellt problem. Ibland har man inte kunnat ens switcha vapen/gear, croucha, man kastar 2-3 granater (visuellt), man får kill confirm-texten 10 sekunder eft man dödat etc.

Så spela på US East tills problemet är löst är mitt tips.

Permalänk
Medlem

Hade inte spelat sen första tillägget släpptes, men jag upplever spelet som laggigare än innan.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av GeCors:

Verkar vara EU-servrarna som krånglar. Har spelat på ett 10-tal US-East Coast-servrar och där har det inte varit nåt problem. Får en ping på 110 ms men jag kan inte påstå att jag märker nån större skillnad mot min vanliga 35 ms.

Prestandan är sig lik sen patchen men rubberbandingen på EU-servrar gör det ospelbart. Samtliga på servrarna har reagerat så det är inte ett individuellt problem. Ibland har man inte kunnat ens switcha vapen/gear, croucha, man kastar 2-3 granater (visuellt), man får kill confirm-texten 10 sekunder eft man dödat etc.

Så spela på US East tills problemet är löst är mitt tips.

Intressant! Även om det känns helt fel så kanske det kan vara värt att testa

Jag chattade med Origin/EA support precis. Mest för att få in en "anmälan". Det lät som de var medvetna om problemet iaf. Sen att de tipsade om att rensa TEMP-katalogen som lösning är en annan femma

/S

Permalänk
Medlem

Ja det märks lite rubberbanding när jag springer rakt fram, och lägre fps. Har fått sänka grafikinställningarna lite.

Sen är det ju en delay på flera sekunder ibland när man dödar nån innan man får upp killpoints, men jag förutsätter att de känner till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som att servrarna överlag har blivit sämre, på vissa är det sjuk rubberbanding medan på andra flyter det på som tidigare dvs. utan problem. Har inte premium så kan inte uttala mig om de nya kartorna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

På vissa servrar är det sjukt dålig prestanda, får nästan alltid ikonerna till höger.
Upplever något försämrad FPS på base kartorna.

Permalänk
Medlem

Har problem med att ljudet försvinner i någon sekund, för att sedan komma tillbaka. Är det något känt fel som har någon smart lösning? Precis uppdaterat med nytt mobo, cpu, ram och grafikkort. Händer både via frontpanelens ljudutgång och via en hörlursförstärkare (USB). Någon som har nåt tips?

Permalänk

vad är det nya? har ej spelat sen 3mån tillbaka.

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Kom igen, motivera mig varför jag inte spelar detta fantastiska spel??? Varför startar jag alltid BF4 och kör en runda Siege? Älskar ju WW1... men varför? Någon som känner samma?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Kom igen, motivera mig varför jag inte spelar detta fantastiska spel??? Varför startar jag alltid BF4 och kör en runda Siege? Älskar ju WW1... men varför? Någon som känner samma?

Om du har BF1 Premium, registrera dig för CTE och installera detta. De har justerat en massa damage på bl.a. SMG's som får gör känslan lite mer lik BF4 (snabbare kills bl.a.)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Om du har BF1 Premium, registrera dig för CTE och installera detta. De har justerat en massa damage på bl.a. SMG's som får gör känslan lite mer lik BF4 (snabbare kills bl.a.)!

Jag vet att de har sagt att de ska lägga lite tid på att balansera upp det, men finns det något ungefärligt datum nämnt när de lägger ut det på live-servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Jag vet att de har sagt att de ska lägga lite tid på att balansera upp det, men finns det något ungefärligt datum nämnt när de lägger ut det på live-servrarna?

nej det finns inget sånt datum

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt sämre prestanda och ibland gummibands-effekt. En repair av spelet gjorde susen!
(Högerklicka på spelet i Origin)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Jag vet att de har sagt att de ska lägga lite tid på att balansera upp det, men finns det något ungefärligt datum nämnt när de lägger ut det på live-servrarna?

Nej det är ju inte garanterat att det som hamnar på CTE hamnar i live-servrarna tyvärr.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Kom igen, motivera mig varför jag inte spelar detta fantastiska spel??? Varför startar jag alltid BF4 och kör en runda Siege? Älskar ju WW1... men varför? Någon som känner samma?

Gillar bf1 men ändå går jag tillbaka till bf4 samt bf3, det saknas nåt i bf1 som jag inte vet vad det är??

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför i helvete klaras inte Eye on the prize??

Alla är OK förutom de två sista, 5 rifle kills & sniper shield kills, dessa är uppklarade tre gånger och varje gång har de "bekräftats" in game men de syns inte "Soldier"

Permalänk
Medlem

@tcntad Ibland blir det uppdaterat om man avslutar spelet och startar det igen, men vissa medaljer och assignments uppdateras aldrig ändå. Jag kan verkligen inte förstå hur DICE fortfarande inte har fått rätt på trackingbuggarna.

Jag har en weekly medal nu där det jag har kvar är att cappa 10 flaggor i Conquest. Jag har väl cappat 50 vid det här laget...

Permalänk

Någon som har koll när competetive läget kommer ut? Trodde den skulle komma med expansionen?

Har också märkt knasiga framedrops efter expansionen? Vettefan vad det kan vara men prövar en Repair som någon rekommenderade.

EDIT: Prövade med Repair.. Ingen skillnad. Verkar vara GPU usage som droppar? Vad tusan kan det bero på? Länkar bild på aktiviteten:

https://imgur.com/a/FKD78

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

@solifer68:
För mig är BF1 som att gå tillbaka till rötterna BF1942, då det hela började, det är ju helt fantastiskt.
Dock kan jag hålla med om att BF3 är bra också men BF 4 suger kokosnötter ju.. enligt mig i alla fall, men smaken är ju som baken...och hade vi alla gillat samma hade det bara funnits BF2 att spela och spagetti köttfärsås att äta..

men att BF1 skulle sakna något kan jag inte hitta eller se, jag tycker den fyllde ut det som de andra i så fall saknade "watchamacallit" sedan spelar jag det inte dagligen men ett påar ggr veckan i alla fall...

Kan däremot hålla med andra om att det har blivit nätverks, lagg och packets problem med min också sedan senaste updateringen och de nya kartorna.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Frux:

@tcntad Ibland blir det uppdaterat om man avslutar spelet och startar det igen, men vissa medaljer och assignments uppdateras aldrig ändå. Jag kan verkligen inte förstå hur DICE fortfarande inte har fått rätt på trackingbuggarna.

Jag har en weekly medal nu där det jag har kvar är att cappa 10 flaggor i Conquest. Jag har väl cappat 50 vid det här laget...

Hur svårt ska det vara att lösa det..

PS. Bytte server och karta till Sinai Desert. Därjävlar stog det att jag klarat Eye of the prize, på loadingskärmen men inte i spelet oO

Permalänk
Medlem

Någon som fått nyckel till Alpha Incursions ?

https://twitter.com/bfbulletin/status/910776579537670144

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |