Vilket mailprogram använder du?

Permalänk

Vilket mailprogram använder du?

Själv använder jag Windows Live Mail.

Visa signatur

Pethead

Permalänk
Medlem

hotmail, it sux though, men orkar inte ändra email överallt osv

Permalänk
Medlem

Jag använder one.com och medföljande program i Windows 10, android, iOS osv

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Windows 10 Mail App.

Den saknar en del funktioner, men är grymt ren och allmänt snyggt och lättanvänt.

Permalänk
Medlem

Jag använder både Outlook och Gmail

Permalänk

Thunderbird.
Näe jag skoja, jag går in på webbläsaren eller telefonen.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Mozilla Thunderbird.
Invant och bekant menysystem och utseendet sedan lång tid tillbaka fast ett annat snarlikt e-mailprogram Minns inte längre vad det andra hette,den uppdateras inte längre. Fantastiskt hur snabbt man kan glömma bort namnet på ett program man använt i flera år, men plötsligt är namnet puts väck :/
Hursomhelst, den är en Thunderbird-kopia men med skillnaden att Thunderbird är x86 medan det andra var x64.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Jag körde mailbird men den har gått från ren och lightweight till större och blotad.
Jag gav upp när den efter senaste uppdateringen börjat frysa i 30-sekundersintervaller. Sista försöker jag gjorde var att ta bort den och installera om, då möttes jag av att man behövde uppgradera till Pro för att kunna ha multipla konton.

Nu kör jag den medföljande i win 10, saknas lite inställningsmöjligheter men kan leva med det då den är gratis och känns snabb/rapp.

Permalänk
Skrivet av Nollan:

Jag använder one.com och medföljande program i Windows 10, android, iOS osv

Jag skulle vilja bli kund hos one.com eftersom jag då äntligen skulle få min underbara gotmail. Visserligen skulle jag få en mailadress som hette gotmail.nu eftersom gotmail.com är upptaget. Det skulle dock inte göra mig något och jag försökte söka där en gång, men et blir ju så j... dyrt!

Visa signatur

Pethead

Permalänk

@Hagge: Ja, fast jag tycker bättre om Outlook än gmaiil.

Visa signatur

Pethead

Permalänk
Medlem

Gmail. Har 4-5 konton, sammankopplade till en.

Brukade använda Hotmail före det, nu har det gått ett par år, 4-5 minst, men jag bytte efter att jag blev helt sonika utelåst ifrån min Hotmail. Har använt Thunderbird men föredrar nästan att bara kika mailen fort via webbläsaren.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Frågan är väl vilket mailprogram (klient) som används, inte vilken mailtjänst (leverantör) man använder? Verkar vara många förvirrade svar i tråden med prat om Gmail och Hotmail...

Jag använder själv Outlook i jobbet, EM Client privat.

Permalänk
Medlem

Outlook

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cbtcp:

Frågan är väl vilket mailprogram (klient) som används, inte vilken mailtjänst (leverantör) man använder? Verkar vara många förvirrade svar i tråden med prat om Gmail och Hotmail...

Jag använder själv Outlook i jobbet, EM Client privat.

Många använder ingen extern mailklient idag. Denna utvecklingen att köra i webben blir allt större och snart är det nog ytterst få som har externa mailklienter.

Jag har använt mig av många mailklienter i mina dagar, idag är det enbart Outlook och gmails webklient kvar.
Helt klart är Outlook bäst, men ofta har man flera mail och då blir det för min del bara outlook på en.

Permalänk
Medlem

Gmail via webb på datorn. På iOS är det via Gmail appen.
Alla mina 10-tal andra mailadresser vidarebefordras till Gmail.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag använder Thunderbird och förr använde jag Outlook express. Har provat Outlook flera gånger men kommer alltid tillbaka till Thunderbird. Till Gmailen använder jag webben och mobilen.

Ska prova nu Em Client som @cbtcp tipsade om. Verkar lovande efter installation iaf.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Många använder ingen extern mailklient idag. Denna utvecklingen att köra i webben blir allt större och snart är det nog ytterst få som har externa mailklienter.

Ville mest konstatera att frågan gällde vilket program man använder för att läsa sin mail, har man ingen klient utan bara kör webbmail blir alltså svaret att man använder sin browser. Ganska oväsentligt att börja prata om att man använder Hotmail (t.ex.) eftersom det inte har med frågan att göra☺️

Skrivet av Lagers:

Ska prova nu Em Client som @cbtcp tipsade om. Verkar lovande efter installation iaf.

EM Client:s stora nackdel är tyvärr att gratisversionen enbart tillåter två mailkonto, annars är det fantastiskt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cbtcp:

Ville mest konstatera att frågan gällde vilket program man använder för att läsa sin mail, har man ingen klient utan bara kör webbmail blir alltså svaret att man använder sin browser. Ganska oväsentligt att börja prata om att man använder Hotmail (t.ex.) eftersom det inte har med frågan att göra☺️

Vilken browser man använder ser jag lite som att man svarar på vilket operativsystem man använder för att läsa emailen.
Det går nämligen göra väldigt avancerade gränssnitt i webbläsaren idag, många kör alla sina Office applikationer i webläsaren. (excel, word, googles versioner etc)
Vilken webbläsare de använder påverkar lite, men vilken webbtjänst de använder har betydligt större påverkan.

Mitt påstående är att det är nog väldigt få idag som bryr sig om att installera en extern webbklient, detta eftersom det ej behövs och många gånger så blir det enklare utan.

Allt fler program går att bli webbaserade, detta med ha egna program på datorn är förlegat. Det finns såklart undantag, men det handlar om att programmen idag är så tungdrivna så man tvingas ha dem lokalt.
Bara ta en sådan sak som bokföring, förr gjorde varenda företagare det på sin egen dator, nu gör nästan alla det (i sverige) i webbläsaren.

*edit*
Nu handlar tråden om vilket program man använder för att tipsa om bra. Mitt råd för professionellt bruk är såklart outlook då den är enkelt att skräddarsy som man vill, men för vanligt folk så kan man ofta skippa allt vad extern klient heter och köra med den webbklient som webbleverantören förser man med. Dessa blir bara bättre och bättre för varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbtcp:

...
EM Client:s stora nackdel är tyvärr att gratisversionen enbart tillåter två mailkonto, annars är det fantastiskt!

Inte en nackdel för mig. har minskat mina konton till en "riktig" genom webbhotellet och en gmail. (När jag skriver detta kommer jag på att jag har en ms-konto med outlook till någon windows-konto som jag skapade för flera år sedan. måste kollas upp )

Programmet ser mycket lovande ut. ssl/tls, google kalender (ska provas) och mörkt tema också.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Jag har Gmail som privat e-post. På datorn använder jag det genom webläsare (Chrome) och via app på telefonen (Android).
Jobbmailen går via Outlook på Android-platta.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Thunderbird priat i flera flera år, har haft 4st olika konton med tillhörande kalendrar osv. Jag är kanske lite gammal, men tycker att ha en klient på stationära datorn hemma är riktigt skönt, men när man är på resande fot så får man snällt använda de webbaserade gränssnitten. Båda har sina fördelar, och med IMAP så slipper man hålla koll på vilka mail man läst redan och har hela tiden allt på servern, samt lokalt på stationära (går riktigt snabbt att söka)

På jobbet är det Outlook som gäller. Men jag tycker att, trots att jag har en relativt stark dator, så är Outlook jäkligt segt precis som hela senaste office-paketet. Men det är en annan historia.

Tack för eM Client-tipset för övrigt, ska försöka testa det någon gång när jag fått ordning på min nya email

Permalänk

Kör Outlook, smidigast när man har flera mailar och RSS-flöden osv tycker jag.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Outlook 2016 till IMAP, inbyggda klienten i Win10 för hotmail... Mail på macOS samt iOS (inte super, men duger iaf)

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

E-post för Windows 10
Använder den på dator, platta och telefon.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Använder IncrediMail Premium

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Outlook. Kör det även på jobbet så man blir bekväm av sig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Kör protonmail (Helt krypterat och säkert.)

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Jag har använt Thunderbird priat i flera flera år, har haft 4st olika konton med tillhörande kalendrar osv. Jag är kanske lite gammal, men tycker att ha en klient på stationära datorn hemma är riktigt skönt, men när man är på resande fot så får man snällt använda de webbaserade gränssnitten. Båda har sina fördelar, och med IMAP så slipper man hålla koll på vilka mail man läst redan och har hela tiden allt på servern, samt lokalt på stationära (går riktigt snabbt att söka)

På jobbet är det Outlook som gäller. Men jag tycker att, trots att jag har en relativt stark dator, så är Outlook jäkligt segt precis som hela senaste office-paketet. Men det är en annan historia.

Tack för eM Client-tipset för övrigt, ska försöka testa det någon gång när jag fått ordning på min nya email

Hah, jo, det där känner jag igen. Är också tillräckligt gammal för att ha varit med innan webmail gjorde intåg, och en lokal klient var standard. Började med Eudora nångång i forntiden, körde i många år inScribe, och gick över till Thunderbird när IMAP och kryptering började kännas aktuellt. Tycker också Thunderbird har riktigt bra integrering med Gmail. Gillar också att det ger möjlighet att slippa vara konstant inloggad på googlekontot i webbrowsern, känns som det förr eller senare kommer bli någon slags entrypoint för nåt hack.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Thunderbird om jag får välja.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem