Permalänk
Medlem

Vet inte vad problemet är för mig. Får max 55 FPS i spelet, har testa att ändra allting till off.
i7-3770K
GTX1070
16GB Ram

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

CoD är ju egentligen en arena shooter imo. Man försöker slänga in lite "team work"-baserade spellägen men alla vet ju att det enda som gäller är att döda flest, snabbast och bäst.

Jag blev dock ganska besviken på WW2. Känns inte bra helt enkelt.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Är ju väldigt personligt vad man tycker är bra eller inte, så bara för att DU inte tycker det är något kanske andra gillar det.

Skall man sen snacka "feeling" så är ju inte BF serien heller något att hänga i julgranen, finns ju ett par andra shooters som är betydligt bättre och närmre verkligheten, iaf enligt min uppfattning.

Nämn några tack.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacAllan:

Är ju väldigt personligt vad man tycker är bra eller inte, så bara för att DU inte tycker det är något kanske andra gillar det.

Skall man sen snacka "feeling" så är ju inte BF serien heller något att hänga i julgranen, finns ju ett par andra shooters som är betydligt bättre och närmre verkligheten, iaf enligt min uppfattning.

Personligt tycke har inget med det faktum att de har skitit ut samma spel i flera år nu och modellen känns otroligt förlegad idag.
Moneygrab av högsta rang. Reskin av ett redan existerande spel som säljer på grund av namnet som är ett av de mest kända i spelvärlden och utanför. Det kan inte ha kostat dem så mycket att utveckla detta.
Min dator får jobba en del med BF1 den ökar fläktstyrkan iallafall, körde CoDWWII på max settings och den idla ju nästan. Inte konstigt när spelmotorn och grafiken är i klass med något som kom för sådär 5-10 år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Vet inte vad problemet är för mig. Får max 55 FPS i spelet, har testa att ändra allting till off.
i7-3770K
GTX1070
16GB Ram

Möjligt du redan kollat detta, men lätt att missa så frågar ändå.

Har du ändrat max-fps inställningen i spelet? Minns inte vad den står på från start men ta en titt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constantine:

Nämn några tack.

Ja på rak arm kan nämna Squad och AA:PG, betydligt mer verklighetstrogna (om nu ett spel kan vara det).
Sen innebär det inte att dom behöver vara roliga att spela för alla, vissa gillar dom men andra inte.

Skrivet av anon284015:

Personligt tycke har inget med det faktum att de har skitit ut samma spel i flera år nu och modellen känns otroligt förlegad idag.
Moneygrab av högsta rang. Reskin av ett redan existerande spel som säljer på grund av namnet som är ett av de mest kända i spelvärlden och utanför. Det kan inte ha kostat dem så mycket att utveckla detta.
Min dator får jobba en del med BF1 den ökar fläktstyrkan iallafall, körde CoDWWII på max settings och den idla ju nästan. Inte konstigt när spelmotorn och grafiken är i klass med något som kom för sådär 5-10 år sen.

Sorry men personligt tycke är just vad det är, du och en hel del andra har denna denna uppfattningen, men det finns uppenbarligen miljoner som inte håller med med tanke på hur många kopior som säljs.

Alla spel som du betalar för att köpa eller där du betalar för saker i spelet är "moneygrab" på ett eller annat sätt.
Sen som du själv säger är Call of Duty ett av det mest kända namnen i spelvärlden och bara det säger ju att många tycker det är ett bra spel.

Så att datorn får jobba är det som sätter stämpeln på om ett spel är bra eller inte?
Hoppas du själv hör hur dumt det låter.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen vad jag inte förstår är varför det alltid i CoD trådar kommer en massa BF fanboys och skall spamma ner tråden med hur dåligt dom tycker CoD är, jo tack vi vet att ni tycker det och det räcker så.
Alla spel har sina "lovers" och "haters" vilket är ganska naturligt eftersom vi alla tycker olika.

Till er som gillar BF vill jag bara säga "kul för er att ni hittat ett spel ni gillar" men låt dom som gillar andra spel ha roligt med dom.

Permalänk

@MacAllan:

BF 1 är helt klart det sämsta battlefield jag spelat
Hitboxen är ett stort skämt va enda server har lagg
Grafik buggar serversystem som inte ens kan autobalansera
Fullt med cheaters och inte tillgång förandra spelare att kasta ut fuskare
Rubberbanding pa varenda server . Säger bara en sak
COD ww2 prova de igår. Visst finns de buggar i det med
Men fast det är en beta funkar det fett bättre än battlefield 1
Trots det funnis i 1 år det ar patetiskt
DICE ÄR BAJS . Dom struntar i och fixa spelet .släpper nya kartor
Men fixar inte grunden på spelet . Löjligt rent ut sagt

Permalänk

Får typ 55 fps med allt på low och 44 fps med allt på extra

amd 8350
970 kort
12 i ram

Känns inte rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

@MacAllan:

BF 1 är helt klart det sämsta battlefield jag spelat
Hitboxen är ett stort skämt va enda server har lagg
Grafik buggar serversystem som inte ens kan autobalansera
Fullt med cheaters och inte tillgång förandra spelare att kasta ut fuskare
Rubberbanding pa varenda server . Säger bara en sak
COD ww2 prova de igår. Visst finns de buggar i det med
Men fast det är en beta funkar det fett bättre än battlefield 1
Trots det funnis i 1 år det ar patetiskt
DICE ÄR BAJS . Dom struntar i och fixa spelet .släpper nya kartor
Men fixar inte grunden på spelet . Löjligt rent ut sagt

Vet inte hur jag skall tolka posten eftersom den är riktad till mig, men jag har aldrig påstått att BF1 är ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Tycker PC porten är bra. Senaste Nvidia drivutinerna gjorde skillnad. Får 144+ i 1440p med AA off och resten på high med min dator (i7 4770k, 1080ti, 16gb ddr3). Får ca 100 med AA och Extra på allt, men vill ha 144+ pga min skärm.
Enda jag kan klaga på är default kontrollerna, hålla ner RMB för att sikta ist för toggle, och trycker man på 2 kommer inte pistolen fram, men har ändrat de nu själv så det är ganska bra.

Spelet är underbart.
Dock har dem gjort det lite tråkigare sedan Beta 1 jag spelade på PS4 genom att de nerfat några saker (t.ex. incendiary shells laddas inte automatiskt och man har bara 1 molotov), men det är fortfarande kul.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Nej efter 10 timmar så har jag faktiskt börjat tröttna på detta.
Kanske jag börjar bli för gammal jag vet inte.

Trodde faktiskt att jag skulle köpa detta och tror att jag skrev det tidigare i denna tråd men nej blir med stor chans inget köp för mig denna gång.

Blir faktiskt första gången jag inte köper ett CoD.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Med min dator rigg så ligger jag över 70+ fps på high/extra.

Första gången man spela cod spel, känns bra lite lockande faktiskt med tanke på WWII tem. Vissa vapen känns lite väl starka och vissa väggar går de skjuta igenom stort sätt dom flesta väggar. Men de är personligen vad jag tycker, kanske ska vara så i cod spel? Men trevligt cod spel för första gången.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Flöt på riktigt bra och var hyfsat snyggt och allt.
(Shotgun var helt OP, men sådant kommer alltid att justeras)

Har längtat efter ett riktigt COD sedan all rymdtjofräs och hightech har varit, men
jag har nog "växt ifrån" det eller något, detta kändes inte som något för min smak i varje fall längre.
Mitt senaste COD var Black ops 2 om jag inte minns fel.

Och tyvärr tror jag att det kommer var någorlunda tomt på servrarna på PC efter ett tag när det inte finns dedikerade servrar.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Lirar War just nu. Tycker det är ett rätt kul gamemode där fokus inte ligger på kills (bra att de tagit bort killstreaks). Folk sitter tyvärr fast i det gamla tänket.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd

Lägger mina pengar på 2 troligtvis helt grymma spel istället.
Nya Wolfenstein nu i höst.
Och Metro Exodus,2018.
(Är ju dock inte multiplayer)
Tyvärr är detta ett skitspel,Som dom flesta andra cod är.(Grafiken är under all kritik år 2017)
Battlefield är mycket bättre med allt. rätt känsla med mm.mm.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Geeks Gaming

Ja de är väl bättre än de som har de senaste åren... men som PC spelare så känns detta bara "meh". Utan riktiga servrar att bygga community runt, massa unlocks och annat som inte hör hemma i ett ww2 spel så är detta en miss för mig.
Jag förvänta mig inget men blev ändå positiv till de. Men de räcker inte ända fram. Små kartor, dålig balans när det gäller vapen, tdm den dominanta gamemoden. När bättre att köra sig trött nu i betan och lägga pengarna på något annat.
Själv ser jag mer fram emot Battalion 1944 som är mer som de old scool MoH och CoD, och har mer skill i sig.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Jag gillar det verkligen men kan nog ändå inte motivera ett köp. Kartorna känns mer passande för ett Call Of Duty och vapenbalanseringen är helt okej, dock är det inte tillräckligt mycket för att det ska kännas som ett nytt och fräscht spel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Avstängd

@LH474: Verkligen, vill dock hellre se andra världskriget i battefield än cod, synd att de tog det innan de lansera ett nytt.. Men annars bad company 3 skulle vara något. fast battfield 1942 skulle sjukt nice.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Hoppas att det finns kartor i det fulla spelet som är bättre än de i demot. Annars har jag inte mycket att klaga på. Sen får man inte glömma single player kampanjen som förhoppningsvis är riktigt bra till skillnad från Battlefield.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Nej efter 10 timmar så har jag faktiskt börjat tröttna på detta.
Kanske jag börjar bli för gammal jag vet inte.

Trodde faktiskt att jag skulle köpa detta och tror att jag skrev det tidigare i denna tråd men nej blir med stor chans inget köp för mig denna gång.

Blir faktiskt första gången jag inte köper ett CoD.

Blir nog första gången på länge som jag köper ett Cod. Äntligen ett modernt WW2 spel som inte är något indieskräp

Permalänk
Medlem

Detta va riktigt tråkigt , tur att man fick testa det innan så att man inte köpte grisen i säcken.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Nej efter 10 timmar så har jag faktiskt börjat tröttna på detta.
Kanske jag börjar bli för gammal jag vet inte.

Trodde faktiskt att jag skulle köpa detta och tror att jag skrev det tidigare i denna tråd men nej blir med stor chans inget köp för mig denna gång.

Blir faktiskt första gången jag inte köper ett CoD.

Första gången? Fy vad du har blivit blåst under åren. Senaste 4 spel sög hårt.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Första gången? Fy vad du har blivit blåst under åren. Senaste 4 spel sög hårt.

Jag tycker att Advanced Warfare och speciellt Black Ops III var helt ok. Händer ibland att jag fortfarande spelar BO3 och det verkar även finnas en hel del andra som gör det (PC). Ghosts och Infinite Warfare skippade jag dock av förståeliga skäl.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Körde betan någon timma, absolut ingen höjdare, kändes som ett black ops med annat skin på, men förbättrad ljud på vapnena. Fick huvudvärk av den dassiga grafiken med. Native 1080P på datorn, nej tack.

Permalänk
Medlem

Till de som tycker att grafiken är dålig/suddig. Ändra "Post Process Anti-Aliasing" till SMAA 1x.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

@fantomsmurfen:
För sent möget är redan avinstallerat,och det ska inte in igen.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Blir nog första gången på länge som jag köper ett Cod. Äntligen ett modernt WW2 spel som inte är något indieskräp

Ändrar mig hela tiden. Kommer nog bli ett köp iallafall!
Edit: Nej provade spela igen har inte ens kul längre. Har nog börjat tröttna på CoD!

Skrivet av Zargoz:

Första gången? Fy vad du har blivit blåst under åren. Senaste 4 spel sög hårt.

Japp håller med dig men tycker BO3 var ett väldigt bra spel! Dom andra var riktigt dåliga!

Skrivet av fantomsmurfen:

Till de som tycker att grafiken är dålig/suddig. Ändra "Post Process Anti-Aliasing" till SMAA 1x.

Tack för tipset! Ska prova det!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Efter en timmes speltid i betan minns jag exakt varför jag slutade spela denna vedervärdiga spelserie kallad Call of Duty.

Det saknar taktiken, lagkänslan och finessen från CS:GO. Känslan, ljudbilden och grafiken från Battlefield. Och en helt misslyckad "arena shooter" om man jämför med Quake. Nej, det här blir absolut inget köp, och en avinstallation direkt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem