Tekniska livskvalite prylar man inte tänker på?

Permalänk
Medlem

Tekniska livskvalite prylar man inte tänker på?

Hej!

Undrar om ni har några tips på coola tech prylar eller prylar som helt enkelt underlättar ens liv. Som man egentligen inte behöver.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ett litet tips, http://minimalisterna.se

Att köpa massa skit har i mitt liv visat sig inte vara till någon nytta. Tvärtom att det försämrat.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mm

Skrivet av FBGKimpan:

Hej!

Undrar om ni har några tips på coola tech prylar eller prylar som helt enkelt underlättar ens liv. Som man egentligen inte behöver.

Helt klart en fin 3D skrivare
Hockey

Permalänk
Medlem

garageöppnare

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Robotklippare, min bästa investering.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa köp inom teknikområdet måste vara min NAS. Hur klarade man sig tidigare utan den? Kostade en dryg tusenlapp för fem år sedan och gör fortfarande tjänst.

Permalänk
Medlem

Skanner + strimlare

Inga fysiska papper kvar i bostaden!
Allt indexerat efter innehåll med sökning <3

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

En Google Home eller Amazon Alexa - bara det att kunna röststyra min musik där hemma gör det värt det. Men sjukt onödigt

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tvättmaskin + torktumlare även om jag har tillgång till tvättstuga i källaren, underbart skönt och slippa passa tider

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buchno:

Skanner + strimlare

Inga fysiska papper kvar i bostaden!
Allt indexerat efter innehåll med sökning <3

Detta hade jag behövt, har redan scanner.

Vad använder du för att indexera allt?

Visa signatur

Chassi:NZXT Switch 810 White PSU:CM V-Series Mobo:ASUS Z170 PRO GAMING CPU:i7-7700K Kylare:CoolerMaster Air Maker 8 RAM:Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU:Asus 1070 SSD: 6x Samsung 830 128GB RAID10 in IcyDock HDD:Seagate/WD->21TB & LSI 9211 Controller OS:unRAID + 2x Virtual Gaming Win10 Tillbehör:Logitech G402, DeathAdder Chroma / QPAD MK-85 / Sennheiser Momentum 2.0 Wireless Skärmar:BenQ 24" LCD+Oculus Rift Mobiler:LG G6 + Samsung S6 Edge + Gear VR SM-R323 HTPC:Raspberry Pi3 LibreELEC Network:Cisco / HP / Meraki

Permalänk
Medlem

Bluetooth-hörlurar och storytel.

Permalänk
Legendary RiceClocker

Riskokare. Riset blir så jäkla perfekt varje gång.

"Åh men det är så lätt att koka ris i en kastrull varför skulle man koka ris i en riskokare?" - Någon som inte har koll på ris

Jo för att det riset du kokar i en kastrull behöver du ha koll på.

"Vadå ha koll på du behöver ju bara koka det sen ställa ner värmen och vänta tills det är klart"

Två moment? TVÅ MOMENT?!?! Vad sägs som att klicka på en knapp och bara vänta tills du har perfekt ris, du behöver inte hålla koll på något. Du kan lira en match cs och komma tillbaka så är riset bara klart. Du kan laga vad du nu ska ha till ditt ris under tiden det är helt sjukt.

"Meh det blir ju lika gott som om man kokar i kastrull ändå"

Skojar du eller? Har aldrig käkat ris som varit godare ur kastrull än ur en riskokare. Skärp dig, väx upp. Framtiden är här och den innehåller ris.

----

Okej låt oss dra fram lite dåliga argument också.

Vilka käkar mest ris? Folk i Asien. Vilka är således risgurus nr 1? Folk i Asien. Hur kokar merparten av folk i Asien sitt ris? Riskokare.

Hitta någon från Thailan, Japan, Kina eller vad som och fråga dem hur de kokar sitt ris. Fråga dem ifall du borde skaffa en riskokare. Om du vågar. Kan ju vara säkrast att bara skaffa en innan så det inte blir pinsamt. Det är 2017, kom igen.

Så nu undrar du vad för riskokare ska du skaffa? Det beror på, du kan skaffa nån skit från prisjakt bara. Det kommer funka, det kommer förmodligen funka bra. Jag sitter på en riskokare någon lämnade i ett grupprumskök för 5+ år sedan. Teflonet är repat, den ser ut som skit men den kokar ris som om det vore dens jobb. Vilket det är.

Men du kan också drömma stort, vilket jag gör. Blicka mot framtiden. Köpa en riskokare som kommer hålla hela livet. Amerikanskt buy-it-for-life style.

Zojirushi. Holy grail of riskokare. Från Japan, folket som jag skulle vilja kalla världens rismagiker. De har gjort mer saker med ris än vad USA har gjort med majs. De super ju till och med på ris! Detta är vad som är målet med livet. Att skaffa en Zojirushi riskokare.

Men lycka till. Zojirushi säljer inte sina riskokare i Sverige. De tror inte på oss. Men man kan förstå dem, hur ska ett gäng potatisätare förstå vad de tittare på när de visar upp sin magiska rismaskin? Så de säljer bara sina termosar här. För kaffe dricker vi. Det har de listat ut. Men då går att hitta, de säljs i Europa. Det finns hopp. Men fram tills du har skaffat mod så finns det alternativ. In på prisjakt och hitta något med bra recensioner. Eller om du vågar leva lite så scouta lite i olika asiatiska livsbutiker, det händer att de har. Och inte bara har utan har balla, såna med 40 knappar och som spelar hello kitty musik när riset är klart. Eller en simpel med bara en knapp. Och det räcker, för det är oändligt mycket bättre än en kastrull. En kastrull har inga knappar. En kastrull har inte koll på något. Men när du ändå är där så kolla ifall de har Royal Umbrella Rice. Den röda påsen. Det är bra grejer.

Och som sista grej innan jag drar, skölj dit ris. Det är viktigt. En liten ramsa för att inte glömma att skölja ditt ris: Var inte en fis, skölj ditt ris.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Bildexpert 📺

Philips Hue med en strömbrytare vid dörren och en vid sängen. Släcker ned lägenheten med ett tryck när jag är på väg ut eller är på väg in drömmarnas dimmor.

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare. Köpte nyligen min första, och jäklar vad nöjd jag är. Dammnivåerna i huset har verkligen störtdykt och det är konstant kliniskt rent. Elräkningen ser i princip likadan ut trots att jag kör den nästan varje dag.

Dessutom kan den moppa – när moppade och dammsög du under sängen eller den überlåga byrån senast?

Dammnivåerna i datorn är också obefintliga sedan jag köpte roboten.

Instämmer även med riskokare. Riset blir på en helt annan nivå än med kastrull.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Och som sista grej innan jag drar, skölj dit ris. Det är viktigt. En liten ramsa för att inte glömma att skölja ditt ris: Var inte en fis, skölj ditt ris.

Hur gör du för att skölja ditt ris på bästa sätt? Finns det riskokare med funktioner som hjälper till med det?

Jag som kokar i kastrull brukar dosera ris och vatten i kastrullen, röra om och sedan hälla bort vatten ner i decilitermåttet för att veta hur mycket mer rent vatten jag behöver lägga till. För häller jag i vatten ovanpå vått ris så skulle jag ju dosera för stor mängd vatten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celebmir:

Robotklippare, min bästa investerin.

Håller med fullständigt. Min "Hubert" gör jobbet galant.
Även verktyg med kvalité och inte hopplösa biltema prylar så blir varje moment enklare och roligare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kaffemaskin <3 varje dag ha toppkvalité på kaffet, koppla in mjölkbehållaren och trycka på kappen enkelt och så fantastiskt gott. Som att varje dag besöka Espresso house, men hemma! Roligt o testa olika bönor också, klar skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Riskokare. Riset blir så jäkla perfekt varje gång.

"Åh men det är så lätt att koka ris i en kastrull varför skulle man koka ris i en riskokare?" - Någon som inte har koll på ris

Jo för att det riset du kokar i en kastrull behöver du ha koll på.

"Vadå ha koll på du behöver ju bara koka det sen ställa ner värmen och vänta tills det är klart"

Två moment? TVÅ MOMENT?!?! Vad sägs som att klicka på en knapp och bara vänta tills du har perfekt ris, du behöver inte hålla koll på något. Du kan lira en match cs och komma tillbaka så är riset bara klart. Du kan laga vad du nu ska ha till ditt ris under tiden det är helt sjukt.

"Meh det blir ju lika gott som om man kokar i kastrull ändå"

Skojar du eller? Har aldrig käkat ris som varit godare ur kastrull än ur en riskokare. Skärp dig, väx upp. Framtiden är här och den innehåller ris.

----

Okej låt oss dra fram lite dåliga argument också.

Vilka käkar mest ris? Folk i Asien. Vilka är således risgurus nr 1? Folk i Asien. Hur kokar merparten av folk i Asien sitt ris? Riskokare.

Hitta någon från Thailan, Japan, Kina eller vad som och fråga dem hur de kokar sitt ris. Fråga dem ifall du borde skaffa en riskokare. Om du vågar. Kan ju vara säkrast att bara skaffa en innan så det inte blir pinsamt. Det är 2017, kom igen.

Så nu undrar du vad för riskokare ska du skaffa? Det beror på, du kan skaffa nån skit från prisjakt bara. Det kommer funka, det kommer förmodligen funka bra. Jag sitter på en riskokare någon lämnade i ett grupprumskök för 5+ år sedan. Teflonet är repat, den ser ut som skit men den kokar ris som om det vore dens jobb. Vilket det är.

Men du kan också drömma stort, vilket jag gör. Blicka mot framtiden. Köpa en riskokare som kommer hålla hela livet. Amerikanskt buy-it-for-life style.

Zojirushi. Holy grail of riskokare. Från Japan, folket som jag skulle vilja kalla världens rismagiker. De har gjort mer saker med ris än vad USA har gjort med majs. De super ju till och med på ris! Detta är vad som är målet med livet. Att skaffa en Zojirushi riskokare.

Men lycka till. Zojirushi säljer inte sina riskokare i Sverige. De tror inte på oss. Men man kan förstå dem, hur ska ett gäng potatisätare förstå vad de tittare på när de visar upp sin magiska rismaskin? Så de säljer bara sina termosar här. För kaffe dricker vi. Det har de listat ut. Men då går att hitta, de säljs i Europa. Det finns hopp. Men fram tills du har skaffat mod så finns det alternativ. In på prisjakt och hitta något med bra recensioner. Eller om du vågar leva lite så scouta lite i olika asiatiska livsbutiker, det händer att de har. Och inte bara har utan har balla, såna med 40 knappar och som spelar hello kitty musik när riset är klart. Eller en simpel med bara en knapp. Och det räcker, för det är oändligt mycket bättre än en kastrull. En kastrull har inga knappar. En kastrull har inte koll på något. Men när du ändå är där så kolla ifall de har Royal Umbrella Rice. Den röda påsen. Det är bra grejer.

Och som sista grej innan jag drar, skölj dit ris. Det är viktigt. En liten ramsa för att inte glömma att skölja ditt ris: Var inte en fis, skölj ditt ris.

Man kan inte förvänta sig att svenskar lagar mat på ett bra sätt då de saknar den kulturen. Håller inte med dig förövrigt, finns flera sätt att koka i kastrull och jag gissar på att du använde dig av den "vanliga" där riset kokar tillsammans med vattnet.

Kan man laga mat så är det inte tillbehören som definerar hur bra det blir.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av Findecanor:

Hur gör du för att skölja ditt ris på bästa sätt? Finns det riskokare med funktioner som hjälper till med det?

Jag som kokar i kastrull brukar dosera ris och vatten i kastrullen, röra om och sedan hälla bort vatten ner i decilitermåttet för att veta hur mycket mer rent vatten jag behöver lägga till. För häller jag i vatten ovanpå vått ris så skulle jag ju dosera för stor mängd vatten.

Jag kör ner riset i bunken som ligger i riskokaren. Häller på vatten, kör runt med handen samtidigt och sen dumpar ut vattnet. Gör det flera ggr tills vattnet är nästan helt klart. Häller bort allt vatten, det blir väl lite vatten kvar kanske någon matsked eller så som är nästan omöjligt att få bort men det gör ingenting. Häller på vatten igen och sätter igång.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Avstängd

Dom jag uppskattar mest är nog kaffebryggare och diskmaskin/tvättmaskin resten skulle jag klara mig utan att besväras av det och är väldigt sällan jag använder annat

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Riskokare. Riset blir så jäkla perfekt varje gång.

"Åh men det är så lätt att koka ris i en kastrull varför skulle man koka ris i en riskokare?" - Någon som inte har koll på ris

Jo för att det riset du kokar i en kastrull behöver du ha koll på.

"Vadå ha koll på du behöver ju bara koka det sen ställa ner värmen och vänta tills det är klart"

Två moment? TVÅ MOMENT?!?! Vad sägs som att klicka på en knapp och bara vänta tills du har perfekt ris, du behöver inte hålla koll på något. Du kan lira en match cs och komma tillbaka så är riset bara klart. Du kan laga vad du nu ska ha till ditt ris under tiden det är helt sjukt.

"Meh det blir ju lika gott som om man kokar i kastrull ändå"

Skojar du eller? Har aldrig käkat ris som varit godare ur kastrull än ur en riskokare. Skärp dig, väx upp. Framtiden är här och den innehåller ris.

----

Okej låt oss dra fram lite dåliga argument också.

Vilka käkar mest ris? Folk i Asien. Vilka är således risgurus nr 1? Folk i Asien. Hur kokar merparten av folk i Asien sitt ris? Riskokare.

Hitta någon från Thailan, Japan, Kina eller vad som och fråga dem hur de kokar sitt ris. Fråga dem ifall du borde skaffa en riskokare. Om du vågar. Kan ju vara säkrast att bara skaffa en innan så det inte blir pinsamt. Det är 2017, kom igen.

Så nu undrar du vad för riskokare ska du skaffa? Det beror på, du kan skaffa nån skit från prisjakt bara. Det kommer funka, det kommer förmodligen funka bra. Jag sitter på en riskokare någon lämnade i ett grupprumskök för 5+ år sedan. Teflonet är repat, den ser ut som skit men den kokar ris som om det vore dens jobb. Vilket det är.

Men du kan också drömma stort, vilket jag gör. Blicka mot framtiden. Köpa en riskokare som kommer hålla hela livet. Amerikanskt buy-it-for-life style.

Zojirushi. Holy grail of riskokare. Från Japan, folket som jag skulle vilja kalla världens rismagiker. De har gjort mer saker med ris än vad USA har gjort med majs. De super ju till och med på ris! Detta är vad som är målet med livet. Att skaffa en Zojirushi riskokare.

Men lycka till. Zojirushi säljer inte sina riskokare i Sverige. De tror inte på oss. Men man kan förstå dem, hur ska ett gäng potatisätare förstå vad de tittare på när de visar upp sin magiska rismaskin? Så de säljer bara sina termosar här. För kaffe dricker vi. Det har de listat ut. Men då går att hitta, de säljs i Europa. Det finns hopp. Men fram tills du har skaffat mod så finns det alternativ. In på prisjakt och hitta något med bra recensioner. Eller om du vågar leva lite så scouta lite i olika asiatiska livsbutiker, det händer att de har. Och inte bara har utan har balla, såna med 40 knappar och som spelar hello kitty musik när riset är klart. Eller en simpel med bara en knapp. Och det räcker, för det är oändligt mycket bättre än en kastrull. En kastrull har inga knappar. En kastrull har inte koll på något. Men när du ändå är där så kolla ifall de har Royal Umbrella Rice. Den röda påsen. Det är bra grejer.

Och som sista grej innan jag drar, skölj dit ris. Det är viktigt. En liten ramsa för att inte glömma att skölja ditt ris: Var inte en fis, skölj ditt ris.

Vilket fantastiskt inlägg. Jag gillar inte ris, men gillar ditt inlägg skarpt.
Well done sir!

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av GarfieldPower:

Man kan inte förvänta sig att svenskar lagar mat på ett bra sätt då de saknar den kulturen. Håller inte med dig förövrigt, finns flera sätt att koka i kastrull och jag gissar på att du använde dig av den "vanliga" där riset kokar tillsammans med vattnet.

Kan man laga mat så är det inte tillbehören som definerar hur bra det blir.

Absolut kan man komma upp till samma nivå med en kastrull som med en riskokare, men det kräver mer arbete. Men riskokaren bah löser allt åt dig vilket är det fina med hela grejen. Och i alla fall jag varit med om lika bra eller bättre. Vilket jag skulle lätt lägga som en teknisk pryl som ökar livskvalité.

Och ja kan man laga mat så är det inte tillbehören som definierar hur bra det blir men finns ingen anledning att använda en smörkniv när det finns kokknivar.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Mobilen ... som jag sitter med nu 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Häller bort allt vatten, det blir väl lite vatten kvar kanske någon matsked eller så som är nästan omöjligt att få bort men det gör ingenting.

Ingen sil eller något som hindrar en från att förlora ris i vasken?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Inaktiv

Prylar som underlättar vardagen helt enkelt. Tvättmaskin och diskmaskin är bland det viktigaste som jag ser det. Tvättstuga har många nackdelar som en egen tvättmaskin tar bort, otroligt skönt att bara starta tvättmaskinen när man behöver något än att försöka passa in användandet av kläder efter när man kan tänkas få nästa tvättid. Samt att få tillgång till rena maskiner och liknande.

Diskmaskin för att dra ner på den tid diskandet tar, blir trots allt en hel del tid på en vecka.

Robotdammsugare. Jag håller själv på och letar en, ska även klara att moppa. Ersätter inte dammsugandet och moppandet helt men bra att ha under arbetsveckan förstås.

Riskokare har jag funderat på till och från, ett framtida projekt.

Nu bor jag i lägenhet men hade jag haft hus så hade jag skaffat robotgräsklippare med. Ett ganska självklart köp idag, personligen vet jag ingen som ångrat sitt köp. Sedan räknar jag med att det lär komma någon form av robotsnöslungor framöver, tänk att slippa hantera en sån sak.

Skrivet av Jonny Myran:

Robotdammsugare. Köpte nyligen min första, och jäklar vad nöjd jag är. Dammnivåerna i huset har verkligen störtdykt och det är konstant kliniskt rent. Elräkningen ser i princip likadan ut trots att jag kör den nästan varje dag.

Dessutom kan den moppa – när moppade och dammsög du under sängen eller den überlåga byrån senast?

Dammnivåerna i datorn är också obefintliga sedan jag köpte roboten.

Instämmer även med riskokare. Riset blir på en helt annan nivå än med kastrull.

Vad för robotdammsugare har du? Just en som moppar är vad jag själv letar efter också.

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av Findecanor:

Ingen sil eller något som hindrar en från att förlora ris i vasken?

Nope, har gjort det förut och det funkar bra med bara köra vatten igenom och skaka runt tills det är klart. Men det skapar en till grej att diska (diskar för hand ). Angående antalet riskorn som försvinner i vasken så är de så få att jag räknar det som collateral damage. Man kan inte koka ris utan att kläcka några ägg.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Prylar som går att styra med mobilen.
Philips Hue, Surroundförstärkare, TV etc.

Sparar massvis med tid i det vardagliga smidigt som attans!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

En bil, att kunna ta mig var jag vill när jag vill är underbart.
En dyr och icke problemfri investering men väl värd det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cncepic:

Vad använder du för att indexera allt?

Paperless

Automatisering av allt är så skönt.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!