Muskampen 2025: Segraren korad!

Saknar Kablar Till Nätagg, Vad göra ?

Permalänk

Saknar Kablar Till Nätagg, Vad göra ?

Har ett Akasa Venom Power 850W nätaggregat som jag saknar kablar till (modulärt PSU)

Jag undrar om det går att hitta diverse PCI-E, Molex, SATA kablar etc för att slippa gå till återvinningen och slänga skiten. Tycker det är synd att skrota ett fullt fungerande 850W 80+ Gold nätagg bara p.g.a några kablar.

Hjälp uppskattas.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Har ett Akasa Venom Power 850W nätaggregat som jag saknar kablar till (modulärt PSU)

Jag undrar om det går att hitta diverse PCI-E, Molex, SATA kablar etc för att slippa gå till återvinningen och slänga skiten. Tycker det är synd att skrota ett fullt fungerande 850W 80+ Gold nätagg bara p.g.a några kablar.

Hjälp uppskattas.

med modulära kablar så finns det ingen standard som följs så du behöver hitta exakt rätt kablar (ebay) eller modda om kablar från något annat märke. fast du vet väl detta?

kommer den finnas med i nästa annons

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Har kollat eBay och tillverkarens hemsida. Finns ej att hitta. Vågar nte använda random kablar från andra agg.

Permalänk
Medlem

Om du hittar kablar som passar i nätagget så kan du koppla om ledarna så det blir rätt. Bästa verktyget för att lossa på stiften innuti kontakterna liknar krokverktyget som tandläkaren använder för att skrapa och pilla med.

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

Har kollat eBay och tillverkarens hemsida. Finns ej att hitta. Vågar nte använda random kablar från andra agg.

du får ju givetvis ändra hur kablarna sitter för att dom ska funka till ditt nätagg, om du inte har en multimeter så skaffa en.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644