Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Humble Bundle blir del av IGN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Hatet mot IGN tror jag ligger grundat många år tillbaka för mig personligen när jag yngre och inte lika kritisk till saker som jag läste om på nätet. Kändes som IGN fick hat överlag då och att det inte fanns nån substans för det, kommer ihåg att nått var angående köpta recensioner.

Så att avsky saker utan att ha några direkta belägg eller fakta är i fel. Jag är själv skyldig till det i det här fallet och det är nog många som är det om man tänker efter, det krävs bara att man kan erkänna det. Själv så kände jag det ganska fort att jag inte direkt har nån anledning till att hata IGN när jag väl tänkte efter.

Så det återstår att avvakta och se vart det slutar, mest troligen kommer det fungera som vanligt och enda skillnaden är att en del av vinsten som HB tar ut hamnar i en annan persons ficka, om ens det.

Håller fullständigt med om ovan.

Var själv utanför spelsvängen mellan 2002-2013, because Livet, men har de sista åren tagit upp gaming som hobby igen. IGN har bara vart som vilken annan källa av info om spelsläpp, recensioner och popkultur. Gillar speciellt deras podcasts av vilka jag lyssnar på de flesta. Har aldrig upplevt att de skevar speciellt mycket på reviewscores och även om jag ibland inte har hållt med om något betyg som legat åt den högre skalan så spelar det mig ingen roll då man har tillgång på så sjukt mycket material på nätet för att bestämma sig för huruvida man ska köpa ett spel eller ej. Andra gamingsites, youtube, twitch, reddit osv.

Men om någon kunde ta sig ett par sekunder och skriva varför man ska hata på IGN så ska jag gärna ta mig tid att läsa det

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

@AKA_Rappen: Problemet jag ser är att allt spårar på internet och leder till hat. IGN gjorde några minst sagt tvivelaktiga recensioner, hatar jag dem för det? Nej, däremot har de en lång väg att vandra innan jag ska ta dem seriöst igen.

Samma här folk skriker rakt ut innan man ens vet vilka förändringar det kommer leda till. Man får för all del vara skeptisk till förändringen, men att börja hata direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Även om IGN äger, så kommer vi(förhoppningsvis) ha samma möjligheter att välja var pengarna går.
Utvecklare, välgörenhet, Humble...

Naivt att tro välgörenhet relevant alls i ett företag som IGN. Dom bryr sig uppenbarligen inte om etik, varför skulle dom bry sig om välgörenhet?

Handlar enbart om att lägga vantar på något med en positiv image och möjlighet att sälja den smörjan man säljer reviews för

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GenKaan:

Naivt att tro välgörenhet relevant alls i ett företag som IGN. Dom bryr sig uppenbarligen inte om etik, varför skulle dom bry sig om välgörenhet?

Handlar enbart om att lägga vantar på något med en positiv image och möjlighet att sälja den smörjan man säljer reviews för

De säljer inte recensioner.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av celoz:

...så om du ser en artikel om en månad "Intel köper Sweclockers" eller "AMD köper Sweclockers" hur skulle du reagera?

...Skulle mest undra varför NVidia ville sälja...;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

...så om du ser en artikel om en månad "Intel köper Sweclockers" eller "AMD köper Sweclockers" hur skulle du reagera?

<host> Sysmark 2001, 2002 och i princip frammåt </host>

Måste endå skratta till hur de gjorde med både 2001 och 2002. 2001 kollade om CPU'n hade GenuineIntel i namnet och isf satte på SSE. Var inte ens compilern som gjorde det utan det var manuellt inlaggt. I 2002 så ändrade de istället vad som testades genom att tag bort alla tester där AMD vann och körde istället om testerna intel vann flera gånger så att det fortfarande tog lika lång tid...

Komiskt nog är BAPCo enligt sig själva "non-profit" och verkar fortfarande ha enorma problem med att vara opartiska. Enligt uttalanden från samma period så var BAPCo bara en Intel front iofs, så svårt att se att de faktiskt ändrats.

Dold text

Ivf, kan se "conflict of interest" om en spelrecensör också säljer spel. Undrar däremot om de lär påverka HB eller om det bara lär göra IGN ännu mer till röta.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

...så om du ser en artikel om en månad "Intel köper Sweclockers" eller "AMD köper Sweclockers" hur skulle du reagera?

På vilket sätt menar du att intressekonflikten IGN (skriver om alla spel) och HB (säljer alla spel) är att likna med Intel (tillverkar Intel-produkter) och Sweclockers (skriver om alla datorprodukter)? Är inte i närheten av samma sak.

För övrigt skulle jag reagera likadant som när Amazon köpte IMDB, DPreview och Twitch, d.v.s. inte alls. Det är enbart finansiellt positivt för HB.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

Hoppas att Humble Indie Bundle kan fortsätta i samma anda och inte det här början på slutet.

Humble Bundle betyder cross-platform och open source och DRM fritt. Det betyder du kan spela på Windows, Linux eller macOS och att du har tillgång till källkoden.

Hoppas inte nästa Humble Bundle blir med spel från EA Games och Bethseda med Denuvo.

Permalänk
Inaktiv

Det blir en del av konglomeratet, maskinen, tappar sin nisch, själlöst. Att det heter just IGN är av mindre betydelse. Det är så det ser ut och det handlar om att vara där från början helt enkelt, gjort många klipp från Humble så jag tackar för mig

Permalänk
Skrivet av RaZman:

På vilket sätt menar du att intressekonflikten IGN (skriver om alla spel) och HB (säljer alla spel) är att likna med Intel (tillverkar Intel-produkter) och Sweclockers (skriver om alla datorprodukter)? Är inte i närheten av samma sak.

För övrigt skulle jag reagera likadant som när Amazon köpte IMDB, DPreview och Twitch, d.v.s. inte alls. Det är enbart finansiellt positivt för HB.

Han borde gett exemplet om Inte skulle köpt Sweclockers.
Jag kan förstå att folk inte tror på detta, men tiden kommer ju att bevisa hur allt slutar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Hoppas att Humble Indie Bundle kan fortsätta i samma anda och inte det här början på slutet.

Humble Bundle betyder cross-platform och open source och DRM fritt. Det betyder du kan spela på Windows, Linux eller macOS och att du har tillgång till källkoden.

Hoppas inte nästa Humble Bundle blir med spel från EA Games och Bethseda med Denuvo.

Det var många år sedan Humble lämnade ursprungliga fokuset. Idag hör det till ovanligheten att några DRM-fria spel dyker upp. I regel är det DRM knytet till 95% Steam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Det var många år sedan Humble lämnade ursprungliga fokuset. Idag hör det till ovanligheten att några DRM-fria spel dyker upp. I regel är det DRM knytet till 95% Steam.

Oj vad tråkigt.
Är titlarna ens open source längre?
Är titlarna ens cross-platform längre?
Är titlarna ens indie längre?

Tråkigt att det är DRM nu på allt.

Permalänk

Tackar och bockar. Avslutat min subscription. Usch, fyfan vad det här är synd, IGN är ett riktigt dåligt bolag och det här är bara ett stort jävla conflict of interest.

IGN borde försvinna, de har redan tappat all tillit och professionalism sen tidigare.

Skrivet av crew seven:

Knappast alltså välgörenhet skall väl helst inte va vinstdrivande?

Det beror på hur man ser de, de ger ju kunden val att ge till välgörenhet, de är inte en 100% välgörenhetsorganisation, men de får skatteavdrag eller snarare "tax excemptions" från de som ges till välgörenhet. Men de har aldrig påstått sig vara en välgörenhetsorganisation, däremot har de alltid supportat välgörenhet, någonting som jag tvivlar på att de kommer fortsätta med inom2-3 år nu när IGN har köpt upp de.

Skrivet av Firkraag:

På vilket sätt är IGN cancer?

http://www.zeldainformer.com/former-ign-employee-admits-revie...

Du kommer med påståenden, och när folk säger emot kräver du källor som funnits i evigheter på internet? Jag misstänker att du inte ens läser IGN. De är ökända för att skriva riktigt dåliga artiklar och ta pengar från samma företag som de ska skriva reviews för.

Titta här t.ex. https://www.reddit.com/r/truegaming/comments/1l2ywk/whats_wro...

Det finns massor av källor och nyanserade anledningar till varför folk ogillar de. Rent generellt är de sensationella och anses vara opålitliga.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Håller inte med alls om att IGN inte har belägg för hat, kritik och otillförlitlig.

Skrivet av Bloodstainer:

Ursäktar mig, men när folk går runt och påstår att kritik mot IGN är "hat" ser jag det som troll, inget annat. Blir otroligt ledsen över att folk i detta community inte ser att skit som kastar ut den här typen av reviews:

http://nordic.ign.com/sve/no-mans-sky-ps4/81531/review/recens...

http://nordic.ign.com/sve/quantum-break/80264/review/recensio...

Inte är trovärdiga. IGN är bland de sämsta recenssörer man kan hitta. Det finns en anledning till att mer intellectuellt kritiska, cyniska och opartiska individer började få mer upppmärksamhet, för att folk var trötta på att IGN gav 8/10, 9/10 & 10/10 till alla AAA spel som kom utan att ens ge en nyanserad kritik. De skriver bara wankery. Det är som att han som spelat de aldrig har spelat ett spel förut och bara har fått se på och nu äntligen får spela och har någon typ av hjärndefekt som får hen att inte ogilla det.

Så ditt argument är att du ogillar recensionerna och därmed bolaget? IGN skriver om spel, branschnyheter, film och serier, kvaliteten på deras skribenter säger ingenting om varför ett uppköp av HB vore dåligt för den tjänsten. Att du inte håller med om betygen de ger olika spel betyder ingenting i sammanhanget, jag kan läsa båda länkade recensioner och säga "Ja, betyget speglar min upplevelse av spelen" och hela ditt argument faller samman på subjektivitet.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bloodstainer:

Det är inte "hat" kan alla politiskt korrekta muppar sluta använda det ordet? Att en kund väljer att inte köpa något från HB nu när IGN har köpt upp de är inte hat, det är kapitalism. Vi väljer vart våra pengar går.

Är det hat mot kristna om någon går ur kyrkan eller är det hat mot SF & Hollywood om vi inte ser på en film vi inte gillar? Det är inte hat att inte vilja stödja ett företag som man inte gillar, det är bra godtycklig aktivism från kundens håll och det ska vi fira.

Jag menar inte att det är hat att sluta handla från Humble, jag menade hatet mot IGN i allmänhet.

Skrivet av Bloodstainer:

http://www.zeldainformer.com/former-ign-employee-admits-revie...

Du kommer med påståenden, och när folk säger emot kräver du källor som funnits i evigheter på internet? Jag misstänker att du inte ens läser IGN. De är ökända för att skriva riktigt dåliga artiklar och ta pengar från samma företag som de ska skriva reviews för.

Titta här t.ex. https://www.reddit.com/r/truegaming/comments/1l2ywk/whats_wro...

Det finns massor av källor och nyanserade anledningar till varför folk ogillar de. Rent generellt är de sensationella och anses vara opålitliga.

Jag läser IGN regelbundet, eller de artiklar som verkar intressanta från deras RSS feed. IGN har existerat i över 20 år nu, att de har ett dussin eller flera missar gör mig inget, det har de flesta äldre hemsidor av denna typen. Du kan nog hitta många fler anledningar till att sluta googla men jag tvivlar på att du avstår ifrån det?

Säger inte att IGN är perfekt men överlag håller de hög kvalité och det är bara att se förbi undantagen när de kommer. Sen idén att dem säljer recensioner är löjligt, de aldrig kommit undan med det så här länge om så var fallet. Vad jag vet så finns det inget bevis för detta alls.

Med det sagt så har jag ingen erfarenhet av Nordiska IGN, jag läser bara den Amerikanska.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Vet inte själv så mycket om IGN mer än att det är en av alla dessa större aktörer som publicerar spelrecensioner och även kan användas som kurator på Steam.

Använder själv mest , RockPaperShotgun och The Cynical Brit + FZ
FZ för dem är bra & pålästa på spelnyheter härifrån vårt eget land.
RockPaperShotgun för där finns en hel del intressanta nyheter & läsa.
Cynical Brit för det är en engelsk spelare som verkar väldigt duktig.
Gillar särskilt hans spelrecensioner på Youtube.

Charmig & lyssna på.

Ang. Humble Bundle så var jag själv i kontakt med supporten för en liten tid sen.
Ställde dem lite mot väggen gällande detta att kunder är ombedda att knappa in sina inloggningsuppgifter till sitt Steamkonto på Steam när man handlar spel hos dem.

Som jag själv menade på, det ökar ju bara risken att lösenord och känsliga uppgifter kommer på vift och läcker ut på nätet. Hur man loggar in på Steam, det har väl inte ni med att göra?

Mannen jag pratade med på HB skrev till mig att han skulle ta upp frågan på nästa möte.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat några inlägg. Skälet är att några av dem inte fyllde mycket mer än funktionen av en tumme-ner-knapp. Några var lite väl och omotiverat uppskruvade och låg därför mycket nära forumregel § 1.5 angående trollinlägg.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jo, precis lika humble.
Detta gör ju det bara bättre, allt nytt är inte fel. (dagens ungdom herregud)

Det blir bättre, om man gillar korruption *** raderat ***
Jag närmar mig 35. Är väl en definitionsfråga om jag är någon ungdom eller inte. Själv tycker jag inte man kan klassas som ungdom när man passerat 30+.
IGN är ett partiskt vinstdrivande företag, dvs att de har intressenter och partners som påverkar deras innehåll. Detta har lett till att dom lanserat, vad jag tycker är, tveksamma vinklade recensioner. Speciellt vad gäller allt apple lanserar, ett företag som tillämpar barnarbete i sitt samarbete med foxconn.
Kort sagt, partiskt vinstdrivande företag som säger sig hålla på med välgörenhet är inget jag litar på.
*** raderat ***

§ 1.2 och 1.3
Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.