Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Nu försvann min order som jag gjorde igår kl 10:00, synd. Ska sa vad supporten säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrowZoneMan:

Min order blev borttagen

Stod att de inte fått betalning för varan, fast jag hade faktura genom klarna.

SNÄLLA ni som får ordern annulerad, svara om ni hade orden som "avvaktande" eller "behandlar/processing".

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrowZoneMan:

Min order blev borttagen

Stod att de inte fått betalning för varan, fast jag hade faktura genom klarna.

När beställde du, hade du fått orderbekräftelse och vad var din orderstatus innan den togs bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

SNÄLLA ni som får ordern annulerad, svara om ni hade orden som "avvaktande" eller "behandlar/processing".

...och om ni fått orderbekräftelse via mail?

Permalänk
Inaktiv

Provar man på Colorful då? Har dom bra rykte? Att deras företag är stor i Asien har absolut ingen betydelse.. vi vet ju hur "bra" dom behandlar sina kunder där.

Permalänk

Rabattkod: hmmzrtm

Permalänk
Medlem

Jag har nu också fått en kreditupplysning från Klarna som specifikt nämner Wish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Har du någon källa på det där?

Försökte googla på det hela, men hittar i princip inget om Colorful.. Det kanske är snålt med info på engelska bara?

Colorful är så pass "No-name märke" att till och med Nvidia nämner dem själva i sina artiklar /s
https://www.geforce.com/whats-new/articles/geforce-gtx-1080-ti-custom-graphics-card-roundup

Lägger till bild om du skulle lyckas missa detta också:
https://imgur.com/EmKSX5P

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

@Dekkan:

Yepp, såg nu 2024kr totalt. Fortfarande billigt för ett 1070 dock

Absolut blev 2 för 4000 här.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Forbidden: Ägs inte Gainward och Galaxy av Colorful också? Dessa kort säljs ju b.la i Sverige också. Kan ha fel dock.

*edit Ägs av Palit tydligtvis.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av acandell:

SNÄLLA ni som får ordern annulerad, svara om ni hade orden som "avvaktande" eller "behandlar/processing".

Den låg som "avvaktande betalning", så vet inte om något buggade upp mot klarna, har frågat supporten

Skrivet av prpx:

När beställde du, hade du fått orderbekräftelse och vad var din orderstatus innan den togs bort?

Beställde igår runt klockan 10, den låg som "avvaktande betalning"

Visa signatur

By CrowZoneMan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Absolut blev 2 för 4000 här.

Grymt!

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

SNÄLLA ni som får ordern annulerad, svara om ni hade orden som "avvaktande" eller "behandlar/processing".

Den stod som avvaktande. Hade inte fått någon form av orderbekräftelse från varken klarna eller wish.

Supporten kan inte heller göra något. Har mailat fram och tillbaka till dem. De kan varken återuppta ordern, erbjuda till samma pris vid nytt köp, eller göra så man kan använda koder för nya kunder (då man tydligen redan gjort ett "köp").

Nä det är klart att man ändå blir besviken, jag vet att det är en chansning och om det inte funkar så är det så. Men det är ju klart man reflekterar över det då man beställde så pass tidigt, samtidigt som andra beställde mer än 12 timmar senare får sina ordrar bekräftade.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

på med foliehattarna nu, konspirationsteori dags.
Dom annullerar tidigare ordnarna som gick för lågt pris så att dom har lager kvar för att sälja till ett högre pris då efterfrågan är så stor nu. mina som var lite senare, igår kväll verkar gå ok men tar lite tid. står "Behandlas senast 20 okt. 2017" på alla mina grafikkort men ingen är avstängd. har även ett chassi och ett nätagg på beställning men står även "Behandlas senast 20 okt. 2017" där. dock har mina små grejer gått igenom

Permalänk
Medlem

@RawN: läs mitt inlägg, jag tror på konspiration

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

@RawN: läs mitt inlägg, jag tror på konspiration

Beställde ett 1080 ti igår morse vid 08.15 för 3700kr, fick bekräftelse direkt och ordern är kvar och aktiv. Igår vid 23-tiden beställde jag ett 1070 för 1800kr som inte gav någon bekräftelse och fastnade på avvaktar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lilu:

Beställde ett 1080 ti igår morse vid 08.15 för 3700kr, fick bekräftelse direkt och ordern är kvar och aktiv. Igår vid 23-tiden beställde jag ett 1070 för 1800kr som inte gav någon bekräftelse och fastnade på avvaktar.

Hur fick du ner det till 3700 kr? 45% + 5%?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lilu:

Beställde ett 1080 ti igår morse vid 08.15 för 3700kr, fick bekräftelse direkt och ordern är kvar och aktiv. Igår vid 23-tiden beställde jag ett 1070 för 1800kr som inte gav någon bekräftelse och fastnade på avvaktar.

Avvaktar = pending och inget mail?
Jag har "Processing" som status just nu.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@lilu: vet du vilken butik det var du fick igenom den på och vilken som fastnade. mina är ifrån FaceLink och Tinamily

Permalänk
Entusiast
Skrivet av warlacozte:

på med foliehattarna nu, konspirationsteori dags.
Dom annullerar tidigare ordnarna som gick för lågt pris så att dom har lager kvar för att sälja till ett högre pris då efterfrågan är så stor nu. mina som var lite senare, igår kväll verkar gå ok men tar lite tid. står "Behandlas senast 20 okt. 2017" på alla mina grafikkort men ingen är avstängd. har även ett chassi och ett nätagg på beställning men står även "Behandlas senast 20 okt. 2017" där. dock har mina små grejer gått igenom

Det tror jag inte på eftersom att jag beställde klockan 13 igår då priset fortfarande var lågt och min order är inte annullerad. Det gick på 3800kr inkl. moms med hjälp av 50%+5% rabatt.

Orderbekräftelsen skickades genast efter köpet med statusen "Behandlar Order".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

För er som nojar över att priset e lågt:

1. Det är ett stort name brand.
2. Det säljs till samma (eller högre) fullpris som i Sverige.
3. Det enda som gör det här billigt är att Wish har en kod som egentligen ska slumpa mellan 10 och 50% rabatt till nya kunder, TS berättade hur du själv letar fram en 50% kod istället för 10%.

Tldr:
Kortet är legit fullpris 1080ti, der e vi som kupongfibblar mellanhanden (wish) till att betala halva kortet åt oss.

P.s. Wish har lager/kontor i nederländerna, inte bara Californien, misstänker att det e dit vi reklamerar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Det tror jag inte på eftersom att jag beställde klockan 13 igår då priset fortfarande var lågt och min order är inte annullerad. Det gick på 3800kr inkl. moms med hjälp av 50%+5% rabatt.

Orderbekräftelsen skickades genast efter köpet med statusen "Behandlar Order".

Skickades från m.sweclockers.com

Hur får ni ner det till 3000-4000 kr? Sitter på 5400 kr för ett 1080 ti med 50%...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Hur fick du ner det till 3700 kr? 45% + 5%?

Igår morse var startpriset typ 8200kr~, hade 50% + 5%. Fattade inte hur man fick de sista 5% från rewards, annars hade det gått på 3300kr.

Skrivet av warlacozte:

@lakanet: vet du vilken butik det var du fick igenom den på och vilken som fastnade. mina är ifrån FaceLink och Tinamily

1080ti = TomTop och 1070 = FaceLink. Fail på FaceLink alltså.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk

@warlacozte: Låter som en dålig affär för wish att ge ut större prisnedsättningar. Butiken som säljer korten har nog väldigt lite, om någon, påverkan på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Hur får ni ner det till 3000-4000 kr? Sitter på 5400 kr för ett 1080 ti med 50%...

Som nämnts tidigare har försäljarna höjt priserna. Du kan inte längre lägga en order på ett 1080Ti till det låga priset.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Inaktiv

Mm det blir 6600 kr + 50% för ett 1080 ti. Ska man vänta tills imorgon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av warlacozte:

på med foliehattarna nu, konspirationsteori dags.
Dom annullerar tidigare ordnarna som gick för lågt pris så att dom har lager kvar för att sälja till ett högre pris då efterfrågan är så stor nu. mina som var lite senare, igår kväll verkar gå ok men tar lite tid. står "Behandlas senast 20 okt. 2017" på alla mina grafikkort men ingen är avstängd. har även ett chassi och ett nätagg på beställning men står även "Behandlas senast 20 okt. 2017" där. dock har mina små grejer gått igenom

Det verkar stämma bra. Dom lät få gå igenom sedan drog dom i bromsen. Jag är inte missnöjd, har en bra gaminglaptop så gjorde andra fynd. 1080ti för 4000kr lät lite för bra för att vara sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Nu blev det 4396 kr när jag startade om Wish på mobilen. Får nog bli en beställning om detta nu stämmer.

Permalänk
Skrivet av Dennix123:

@Godsfist: Märkligt? Jag sitter vid datorn det kanske gör någon skillnad?

Här finns GTX 1070 för 2050kr INK Moms med 50% + 5% + 5% ( Totalt 60%) får nog bli att beställa
https://www.wish.com/c/598a6f92a3e78b38511b5421

Detdär är en 1060. Läs texten under bilden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Dennix123: Stod 12000 för mig när jag valde 1080Ti.