Permalänk
Medlem

Black Friday

Tycker att ofta när det är Black Friday så är det äldre saker som billiga.

Vad är er erfarenhet när det gäller datorkomponenter.

Brukar nyare vara på rea?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Tycker att ofta när det är Black Friday så är det äldre saker som billiga.

Vad är er erfarenhet när det gäller datorkomponenter.

Brukar nyare vara på rea?

Ifjol slog jag till en Asus rog IPS 165 hz 27 tum för 6890kr annars den skulle kosta 7990kr.. det är klart värt! Bäst köp jag gjorde!

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Det är sällan produkter man behöver eller märken man vill ha.
Förra året har jag för mig att det var mycket tangentbord, möss och spel som var nedsatt nån hundring.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Förra året var riktigt dåligt. Intressanta saker som grafikkort var i regel nedsatta 4-7% bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det är sällan produkter man behöver eller märken man vill ha.
Förra året har jag för mig att det var mycket tangentbord, möss och spel som var nedsatt nån hundring.

Är också det intryck jag har fått t.ex. på CDON.

Fast man kanske kan göra fynd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller inte med, det fanns en del fynd men de bästa erbjudandena försvinner fort så du missar dem om du inte sitter och bevakar. Många köpte billiga grafikkort förra året, inklusive jag själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Jag håller inte med, det fanns en del fynd men de bästa erbjudandena försvinner fort så du missar dem om du inte sitter och bevakar. Många köpte billiga grafikkort förra året, inklusive jag själv.

Ok. Är intresserad av det nya Geforce GTX 1070 ti.

Kan så pass nya komma på rea?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok. Är intresserad av det nya Geforce GTX 1070 ti.

Kan så pass nya komma på rea?

Annars är det säkert bra pris på t.ex. 1080.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

För att inte bli missnöjd får man vara flexibel.

Ex om du tönker dig köpa en ny dator med Ryzen kanske du inte ska förvänta dig att just 1700x blir på rean. Utan du för tänka dig en ryzen och sen får vi se om det blir 1600x, 1700, 1700x etc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har rejäl ångest om Xbox One X. Ska jag köpa före eller på själva Black Friday?

Om ens så dyr och ny konsol får vara med på Black Friday.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Den enda "datorkomponent" jag köpt på Black Friday är min nuvarande skärm Asus ROG Swift PG348Q som landade på 9 990:- vilket fortfarande är ett kap.

Sedan har jag köpt både dammsugare och kameror med objektiv till löjligt bra priser så nog funkar Black Friday rätt bra.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag har rejäl ångest om Xbox One X. Ska jag köpa före eller på själva Black Friday?

Tror vi kommer se xbox one / s iaf.

Förra året såldes de för 1700 med ett spel (tomd rider tror jag). Hoppas det slås detta år 😁

Tror nog inte xbox one x kommer på rea. Men däremot xbox one s.

Edit:
Stärker mitt tvivel ->
https://m.sweclockers.com/nyhet/24686-microsoft-efterfragan-p...

Permalänk
Medlem

Reor is Sverige brukar ha ganska bra priser men ett väldigt begränsat sortiment vilket gör att vissa blir mer eller mindre glada beroende på om produkten dom är ute efter är en av dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Förra året såldes de för 1700 med ett spel (tomd rider tror jag). Hoppas det slås detta år 😁

Edit:
Stärker mitt tvivel ->

meh skit i xbox jag hoppas på switch rea lär nog inte hända men jag hoppas med alla tummar och tår jag har!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Tycker senaste mellandagsrean och black friday varit riktigt dåliga. Dom har bluff reor på produkter med samma rea priser dom annars har, varor pressas redan så till det extrema att sänker butikerna mer går dom ju inte i vinst. Så svårt att hitta WOW priser på vettiga saker dom flesta faktiskt vill ha.

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skrivet av PlogarN97:

Edit:
Stärker mitt tvivel ->

Men förra året hade XBox One funnits i ett par år och antagligen försäljningen stagnerat.

XBox One X är ju sprillans. Rekpris idag är 5490kr och säljs billigast som 5299kr. Visst kommer det vara någon butik som "dumpar priset", men räkna då inte under 4999kr.

Så svaret på frågan borde vara, "- Vill du eventuellt spara (max) 300kr?", "- Vänta isf till Black Friday".

Off Topic: Personligen hade jag lagt dem pengarna på ett GTX 1070Ti