Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Your windows license will expire soon

När jag startar datorn kommer det alltid upp your windows license will expire soon, har kollat på olika ställen och gjort allt det står men funkar fortfarande inte, hur fixar jag detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revv:

När jag startar datorn kommer det alltid upp your windows license will expire soon, har kollat på olika ställen och gjort allt det står men funkar fortfarande inte, hur fixar jag detta?

är du inloggad med user@outlook.com? för då ska det aktiveras auto om du väl har blivit aktiverad 1 gång.
https://windows10.help/blogs/entry/49-why-does-windows-10-say...

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Revv:

Du har alltså kört Windows i snart 30 dagar utan att aktivera ditt operativsystem än ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon288883: Har haft windows 10 i snart 1 år

Permalänk
Medlem

https://gyazo.com/83d6f47116c912b764f02c20d186e306 så här står det i activation taben och troubleshoot finns inte fast jag är inloggad som en administrator, hur är det jag hittar min digital license. detta börjar bli jäkligt jobbigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revv:

https://gyazo.com/83d6f47116c912b764f02c20d186e306 så här står det i activation taben och troubleshoot finns inte fast jag är inloggad som en administrator, hur är det jag hittar min digital license. detta börjar bli jäkligt jobbigt!

Det är kanske en Insider preview version du kör?

Hur installerade du Windows 10 och varifrån fick du det?

Känner inte igen aktiverings typen du har heller, dvs aktiverad via din organisations service.......

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Om du tankat W10, köp en nyckel på Kinguin så slipper du problem.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SimpanDirr:

Hur tankad är W10?
Finns ju fler sätt att ladda ned W10 än TPB:)

TS: Möjligen Insider Preview eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Eller så är det precis vad hen gjort, skulle ju inte vara första gången en gråzonsnyckel slutade fungera.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Det ser ut som du har köpt/skaffat en företags licens...
Eller är det möjligtvis att du köpt/fått som student?

Annars gissar jag på att det är någon som sitter på ett företagsavtal, och tjänar extra på att sälja nycklar ur deras abonnemang.

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Uppgraderade datorn när windows 10 var gratism, hade windows 7 ibörjan. har dock nästan bytt ut alla delar sen dess, har t.ex flyttat windows till en ny ssd, vet ej om detta kan spela någon roll. har aldrig haft några sen nån månad tillbaka, det började med att jag hade ett sånt där vattenstämpel nere i hörnet. där det stod att windows inte var aktiverad fast det fixade jag med hjälp av nån video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revv:

Uppgraderade datorn när windows 10 var gratism, hade windows 7 ibörjan. har dock nästan bytt ut alla delar sen dess, har t.ex flyttat windows till en ny ssd, vet ej om detta kan spela någon roll. har aldrig haft några sen nån månad tillbaka, det började med att jag hade ett sånt där vattenstämpel nere i hörnet. där det stod att windows inte var aktiverad fast det fixade jag med hjälp av nån video.

Jag hade samma problem när jag uppgraderade gratis från 8.1.

Jag ringde deras support, han "tog kontroll" över min dator och fixade allt på 3 minuter.
Allt han ville ha från mig var en tidigare windowsnyckel, så jag gav honom min gamla Windows 7 nyckel.

Löste sig förvånansvärt enkelt!

Ha din Windows 7 nyckel till hands och slå dom en signal!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

@Krimsarn: Skrev han in den gamla nyckeln på change product key, har gjort det själv men det kommer upp error 0x80070422

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Revv:

Kan inte det felet uppstå för att man aktiverat mot en KMS server ? De aktiveringarna blir ju tidsbegränsade och datorn måste förnya aktiveringen. Har man det på en dator hemma så är det troligen en fullicens man använt eftersom det bara ska användas på företag eller så är det nått i win som kraschat så det kräver ominstallation.

KMS Activation Renewal

KMS activations are valid for 180 days—the activation validity interval. To remain activated, KMS client computers must renew their activation by connecting to the KMS host at least once every 180 days. By default, KMS client computers attempt to renew their activation every seven days. If KMS activation fails , the client will retry every two hours. After a client computer’s activation is renewed, the activation validity interval begins again.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/ff793434.aspx?f=2...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Revv: Du kan chatta med Windows support. Gjorde det för att få tjejens Windows nyckel att fungera. Det gick fruktansvärt smidigt och tjejen på support löste det på direkten. Chattade med dem på en lördag så de har troligtvis öppet just nu. Gå till support nu istället för å ge dig själv huvudvärk.

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revv:

@Krimsarn: Skrev han in den gamla nyckeln på change product key, har gjort det själv men det kommer upp error 0x80070422

Nej det gjorde han inte, troligen för att se om jag hade en laglig kopia antar jag.
Han gjorde några skumma saker jag inte kan förklara, mycket fönster som poppade upp här och där med en massa text som skrevs fort som ett as.
Jag kan inte mycket om mjukvara men det löste sig ändå!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Licensnyckeln är bunden till moderkortet, så har du bytt ut det så får du köpa dig en ny nyckel om du har en OEM licens sen tidigare.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

Jag återställde datorn och använde windows 7 nyckeln och det funkade, tack för alla svar

Skickades från m.sweclockers.com