Permalänk

Elgigantenburken "Edge Captain"

Hej på er alla trevliga Sweclockare..

Jag jagar en stationär dator som julklapp till min grabb, så jag kan få tillbaka min dator som han lagt beslag på. Han spelar i och för sig endast Minecraft för tillfället och vet att det inte kräver en speciellt snabb dator, men vill ändå framtidssäkra lite grann iallafall.

Hittade denna på Elgiganten:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Känns rätt okej till rätt pris (just nu ytterligare 1000kr rabatt med koden SWECLOCKER.

Så vad säger ni som är mer uppdaterade än vad jag är för tillfället (byggde min nuvarande burk när 660Ti var inne, så det var ett tag sedan).
Är priset bra i förhållande till innehållet?

Mvh
Swed-Ghost

Permalänk
Medlem

Jag hade ju väntat till Black Friday om jag vore du, för att se vad som kommer då.
Det brukar kunna vara en del riktigt fina deals på system på BF nämligen.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Avstängd

Skulle också vänta. Har tidigare gånger sett flera datorer prissänkas med 2-3 tusen.

Permalänk
Avstängd

Mja, bara 8 dagar kvar. Sitt lugnt i båten!

I allmänhet dock så känns 1070 som overkill om man bara spelar minecraft.. Ett 1060 räcker och blir över så länge han inte har en 4k skärm. Spelar själv på 1200p och mitt 1060 är mer än bra nog för alla spel jag lagt händerna på.

Permalänk
Medlem

För delarna i datorn så var detta inget hemskt dåligt pris ändå. Men du ska absolut vänta till BF!
Tror du kommer hitta betydligt bättre för samma pengar, eller betydligt billigare för samma utrustning.
Komplett börjar sin Black Week redan imorgon. Så kanske kan hittas något just där redan då. Men jag hade väntat till BF ändå, så länge ingen super deal dyker upp.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Tack för era svar. Jo, BF står för dörren och kanske finns det något just erbjudande. Tänkte ändå höra lite med er om vad ni tror om "Edge Captain", känns ju inte riktigt som ett "fuskbygge" när man ser specen. Dock så vet jag inte om priset idag för en sådan burk är bra. Den ingår i veckans kampanj och är enligt annonsen prissänkt 3400kr redan (plus ytterligare den 1000:ing som man får med rabattkoden). Antar dock att detta priset kan komma tillbaka och då i samband med BF kanske....

Permalänk
Medlem

@Swed_Ghost: Möjligt. Du kan ju alltid köpa den, och sen inte öppna den för ens efter black friday, om du vill vara säker.
Det hade nog jag gjort.
Så kan du bara returnera den i butik om du skulle hitta något bättre.

Priset är absolut bra skulle jag vilja säga. Ser ut och vara mycket dator för pengarna ändå!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vad tror alla om denna burken nudå? Ytterligare 1000kr rabatt med sweclockers-koden... kliar i köpfingret. Nu när black friday är över så kan man få en fingervisning hur bra priset är. Jag tycker det känns ganska bra men då är jag ganska oinsatt. Minus för det fula chassit men det är ju inte allt

Permalänk

Verkar som en schysst dator med kvalitets komponenter från välkända märken, sen om priset är värt jag ej.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2