Permalänk
Medlem

Till er som kollar på Klipsch via komplett, kom ihåg att dessa är förra generationens toppmodeller, de nya heter RP-280F och ska ha en mycket mjukare diskant.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Till er som kollar på Klipsch via komplett, kom ihåg att dessa är förra generationens toppmodeller, de nya heter RP-280F och ska ha en mycket mjukare diskant.

Mjo men 5200kr kontra 12000kr så får man mycket ljud för pengarna.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

LG och Samsung (serie 8) kommer ha superdrive på 55* och 65* på en av dom största elektronik kedjorna.
Vi har lossat extrema mängder av enstaka modeller vilket tyder på stora inköp och fina priser.

Snackar vi OLED här (i LGs fall)? Annars kan det ju kvitta...

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Vill man alltid ha en mjukare diskant då?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vass diskant vill man aldrig ha iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på följande under Black Friday/eller Week som det heter nu för tiden:
* Router till vettigt pris.
* Datorskärm, G-sync, 1440p(och kanske IPS)
* Ett par Bluray-filmer, nyare utsläpp.
* Rejäl rabatt på en Mavic Pro hade varit skoj

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av isakk1:

Ska köpa en 65' tv snart, då råkar inte ha någon modellbeteckning så man kan kolla upp de innan?

Nope tyvärr inte

Skrivet av improwise:

Snackar vi OLED här (i LGs fall)? Annars kan det ju kvitta...

Ja det är Oled vi pratar om

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Inte bara diskanten som är förbättrad utan elementen, kabinetten etc, ganska många år mellan dessa.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av isakk1:

Ska köpa en 65' tv snart, då råkar inte ha någon modellbeteckning så man kan kolla upp de innan?

OLED55B7
OLED55C7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Vilket skit på komplett. De har bra reo på fucking köksvaror men eletroniken är det extremt dåligt på

Det beror på att marginalerna på elektronik är usla, i storleksordningen enstaka procent i de flesta fall. Om inte leverantörerna går in och hjälper till finns det i princip inget för handlarna att göra.

Skrivet av anon152135:

Ska försöka köpa mig en bärbar och fynda rejält. Jag hoppas innerligt inga 10-25 % skit rea. 40-70 % håller vi tummarna för. 2016 var katastrof TRÅKIG BF!

Jag har ärligt talat svårt att avgöra om du är seriös eller bara trollar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JajnesBond:

OLED55B7
OLED55C7

Gissar att du svarar på en annan fråga än den ställda här så vida du inte vet vilka TV apparater som ska rabatteras där @hakd jobbar (antar jag iom att hen vet)? Sen är det väl iof mkt som talar för att det är just dessa apparater som det faktiskt ska bli rea på

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Ska försöka köpa mig en bärbar och fynda rejält. Jag hoppas innerligt inga 10-25 % skit rea. 40-70 % håller vi tummarna för. 2016 var katastrof TRÅKIG BF!

Jag hoppas på minst 120% rabatt plus ett tackkort från dom, annars blir jag missnöjd.

Permalänk
Medlem

Udemy kör sin rea nu och man kan köpa kurser billigt:

https://www.udemy.com/

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Permalänk

Har bara 128 gb ssd. Skulle inte skada med lite rea på 256/512 gb modeller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JajnesBond:

OLED55B7
OLED55C7

Ingen koll på i prisklassen under, typ 9000-12000kr? Vill inte ha en Oled då jag garanterat blir nöjd ändå, men vill ändå ha en rapp tv för tv-spel osv.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drwlz:

Udemy kör sin rea nu och man kan köpa kurser billigt:

https://www.udemy.com/

Nyfiken.. Har du/någon erfaranhet av något material där? Jag får en känsla av att det är lite för bra för att vara sant, att kunna lära sig allt inom ett område, för 10€..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Nyfiken.. Har du/någon erfaranhet av något material där? Jag får en känsla av att det är lite för bra för att vara sant, att kunna lära sig allt inom ett område, för 10€..

Inte utav just Udemy, men jag har hört att många är nöjda.

Skadar ju inte att köpa en för €10 och testa imo, ta någon med många reviews och högt betyg

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Har bara 128 gb ssd. Skulle inte skada med lite rea på 256/512 gb modeller!

Inet sålde 850 evo 250GB för 499 och 599 ett par reor, får hoppas på det igen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drwlz:

Inte utav just Udemy, men jag har hört att många är nöjda.

Skadar ju inte att köpa en för €10 och testa imo, ta någon med många reviews och högt betyg

Jo, nätet verkar gilla dom. Men det är lite problematiskt att gå efter, tack vare alla bottar, att man inte vet om folk jobbar där, osv.. Så jag tänkte att det kunde vara lite kul att höra vad folket här tyckte om kurserna För det är helt klart frestande, för det priset.. Ska helt klart kika närmare imorgon.
Edit: Glömde visst lägga till ett Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli en händelselös fredag för mig även detta år. Det var roligare när man var yngre och prylgalen, då hade man nog kunnat köpa på sig en hel del onödiga saker.

Saker jag hoppas på:

• En ratt eller pedal till ett sådant bra pris att jag med gott samvete kan uppgradera min G29. Ser att Fanatec börjat lite smått

• En 500 Gb SSD som är ett "säkert kort" (=samsung)

• Kommer hålla koll på lite högtalare till TV:n men det brukar sluta med att jag ändå är ganska nöjd över de jag har och att jag tar mitt förnuft tillfånga. Men men, blir det en riktigt bra deal så slår jag nog till.

• En sensor till oculus rift. Kommer nog inte att sjunka i pris nämnvärt men jag behöver en så det kommer bli ett köp oavsett.

• Högtalare till köket som bl.a. fixar bluetooth. Men det är ytterligare en sak där testvinnare måste sjunka rejält i pris för att jag ska kunna försvara utbytet av den köksradio vi redan har.

• En klockradio med alarm och USB-laddare till sängbordet. Problemet är att de flesta är så fula att jag hellre avstår.

• Sticksåg. Har väl egentligen inget behov just idag av en, men jag har precis flyttat till hus och tänker börja snickre lite så blir det ett bra pris på en så slår jag nog till.

• Datorhögtalare, men även de bara om de sänks riktigt lågt.

Skrivet av BeerBelly:

Tur lönen kommer den 27e, det minskar nog några av mina impulsköp.

Mitt jobb bytte nyligen från utbetalningar den 27:e till den 26:e. Så ibland har man tur, eller nånting.

Skrivet av AldrigJa:

Jag köpte ett par saker på Singles Days från Komplett.
Vad skulle hända om samma produkt kom på bättre rea på Komplett? Kan man begära 'pris garanti' eller skicka tillbaka / köpa ny produkt typ?

Speciellt eftersom det är 20 % på hela ordern typ

Då du köpt på distans(?) har du fjorton dagars ångerrätt, även om du öppnat varan. Så du skulle kunna köpa en ny vara och skicka tillbaka den gamla. Kontaktar du komplett inser de nog att det enklaste för alla helt enkelt är att ge tillbaka mellanskillnaden direkt.

Permalänk
Medlem

Vad har när man får sin lön med saken att göra?
Typ nästan alla har gratis faktura 14 dagar, betydligt bättre på alla sätt än betala direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vad har när man får sin lön med saken att göra?
Typ nästan alla har gratis faktura 14 dagar, betydligt bättre på alla sätt än betala direkt.

Om man måste vänta in lönen för att ha råd har man inte råd.

Permalänk
Medlem

Komplett har påbörjat lagerrensning av Ryzen med samma pris som Neweggs BF-pris i dollar x10 SEK ink moms.

Permalänk
Medlem

Tidigare år så brukade prisjakt ha en hel sida för BF..Där man kune se erbjudande från butiker m.m.
Men nu lyckas jag ej hitta det?

Sedan så hoppas jag att ni ej tar illa upp! Men vore trevligt om vi håller ämnet till erbjudande, länkar på sidor med rabbater och inte vad alla önskar av jultomten! Det lär annars bli 100 sidor av privata önskemål och snack om mixade produkters värde, tester m.m!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Tidigare år så brukade prisjakt ha en hel sida för BF..Där man kune se erbjudande från butiker m.m.

Sedan så hoppas jag att ni ej tar illa upp! Men vore trevligt om vi håller ämnet till erbjudande, länkar på sidor med rabbater och inte vad alla önskar av jultomten! Det lär annars bli 100 sidor av privata önskemål och snack om mixade produkters värde, tester m.m!

Det kommer en renodlad tipstråd från Sweclockers själva närmre black friday, så stör dig inte på diskussionen i onödan. Se #17114929.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Prisjakt kommer säkerligen ha en sida, på Black Friday, när alla butikerna rullar igång sina kampanjer.
Ser fram emot nya trådar om att prisjakt och butikerna konspirerar tillsammans genom att låta prisjakt gå ner pga "överbelastning" precis när det smäller, så att kunderna inte ska kunna jämföra priserna.

Permalänk
Medlem

En rejäl rea på Samsung 850 EVO 1TB skulle vara gött så man kan byta ut sin hårddisk i burken

Permalänk
Medlem

@zfrigg: komplett har rea på typ alla sina färdigbyggda datorer med windows. De finns i alla möjliga prisklasser så det är bara att leta upp en som passar budgeten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 3kgt:

BF har inte börjat än, egentligen. Det är vissa som smygstartar bara.

Den här tråden skapades för att se vad folk sitter och hoppas/tror kommer. Det är alltså inte någon tipstråd egentligen. Den för just tips kommer nog upp på torsdag eller så.
Hoppas däremot också att diskussionerna och frågora hålls till ett minimum i tråden avsedd för tips. Var smått outhärdligt förra året, när folk skrev snabbare än man kunde läsa, och 90% var irrelevant för de flesta som bara försökte hitta erbjudanden >.>