Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Hej!

Tänkte tipsa om en extern hårddisk på 3TB jag köpte till PS4:an nu för dryga tusenlappen som är nedsatt just nu från 1 399:- (till 1 099:-)

Seagate Expansion Portable 3TB Svart

https://www.dustinhome.se/product/5010894351/expansion-portab...
https://dustinweb.azureedge.net/image/146350/400/320/seagate-expansion-portable-3tb-svart.jpg

...kan meddela att den funkar fin fint!
Var bara plugga in - följa anvisningarna om formatering och sedan börja installera de spel jag blivit tvungen att plocka bort för att spela nyare spel.

Så skönt att bara kunna starta upp nu ett större bibliotek utan att behöva avinstallera/installera!

Permalänk
Medlem

Hej
Har problem med att synka kontrollen till ps4 efter att en systemåterställning. Bilden på skärmen känner jag inte igen och hitta inte något liknade när jag googla, så här ser det ut: https://m.imgur.com/a/NIPou

Någon som känner igen och vet hur man löser det?

Skall tilläggas att jag enbart har tillgång till en Game devil kontroll dvs. Ingen orginalkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PontusW:

Hej
Har problem med att synka kontrollen till ps4 efter att en systemåterställning. Bilden på skärmen känner jag inte igen och hitta inte något liknade när jag googla, så här ser det ut: https://m.imgur.com/a/NIPou

Någon som känner igen och vet hur man löser det?

Skall tilläggas att jag enbart har tillgång till en Game devil kontroll dvs. Ingen orginalkontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du gjort vad som står på skärmen dvs pluggat in kontrollen med USB Sladd ? Det är så man synkar en kontroll första gången på en ny Ps4, Antar här att du köpt den begagnad, då du inte känner igen bilden.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floberg:

Har du gjort vad som står på skärmen dvs pluggat in kontrollen med USB Sladd ? Det är så man synkar en kontroll första gången på en ny Ps4, Antar här att du köpt den begagnad, då du inte känner igen bilden.

Jaja provat all vad jsg kunde hitta på tuben å google. Men ingen av dem jag läst/ tittat på har haft den här bilden. Därav blev jag konfunderad.

Ja jag köpte den begagnad. Kontrollen funkar att använda i felsäkert läge, men vill som sagt ändå inte synka med consolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PontusW:

Jaja provat all vad jsg kunde hitta på tuben å google. Men ingen av dem jag läst/ tittat på har haft den här bilden. Därav blev jag konfunderad.

Ja jag köpte den begagnad. Kontrollen funkar att använda i felsäkert läge, men vill som sagt ändå inte synka med consolen.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde en snabb goggling och verkar som den bara är kompatibel med firmware <4.55 kolla på hur du uppgraderar firmware på kontrollen.
Återställ kontrollen verkar också vara ett alternativ

Kolla här om du inte redan gjort det
http://www.game-devil.com/drivers/

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floberg:

Gjorde en snabb goggling och verkar som den bara är kompatibel med firmware <4.55 kolla på hur du uppgraderar firmware på kontrollen.
Återställ kontrollen verkar också vara ett alternativ

Kolla här om du inte redan gjort det
http://www.game-devil.com/drivers/

Jo provat det, uppdaterade wireless men funkade inte med wierd men har kontaktat game devil för å höra med dem.

Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

LIte erfarenheter när det kommer till att byta den interna HDD:n vs att köra på extern?

Hur är det att spela "tunga" spel liggandes på en extern HDD? Märks det av?

Sitter med 500gb just nu, och det är tight, otroligt tight att få plats med alla spel

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

LIte erfarenheter när det kommer till att byta den interna HDD:n vs att köra på extern?

Hur är det att spela "tunga" spel liggandes på en extern HDD? Märks det av?

Sitter med 500gb just nu, och det är tight, otroligt tight att få plats med alla spel

1. Det är fantastiskt befriande. Nu slipper jag avinstallera spel som jag helt plötsligt fick feeling för att spela igen.
2. Jag märker absolut ingen skillnad.

Jag köpte den här för dryga månaden sedan:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3436566

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

LIte erfarenheter när det kommer till att byta den interna HDD:n vs att köra på extern?

Hur är det att spela "tunga" spel liggandes på en extern HDD? Märks det av?

Sitter med 500gb just nu, och det är tight, otroligt tight att få plats med alla spel

Kan bli snabbare, åtkomstiden som avgör, finns någon hård gräns för överföringshastighet i PS4:an, om jag inte kommer ihåg helt fel så var det något runt 20-30MB/s.

Enda sättet att få spel att ladda snabbare är att minska åtkomstiden.

DigitalFoundry har ganska bra videojämförelser på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

1. Det är fantastiskt befriande. Nu slipper jag avinstallera spel som jag helt plötsligt fick feeling för att spela igen.
2. Jag märker absolut ingen skillnad.

Jag köpte den här för dryga månaden sedan:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3436566

Tackar för svar, försökte hitta folks erfarenheter men ingen som skriver något rakt ut.

Det är onekligen smidigare och lättare att ställa en extern HDD bredvid PS4:an än att byta disk och installera om allting igen.
Tack för svaret!

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

LIte erfarenheter när det kommer till att byta den interna HDD:n vs att köra på extern?

Hur är det att spela "tunga" spel liggandes på en extern HDD? Märks det av?

Sitter med 500gb just nu, och det är tight, otroligt tight att få plats med alla spel

Har provat både intern SSD och extern SSD till PS4 (pro) och kan konstatera att intern är att föredra.
Nu använder jag mig av SSHD i PS4 just för att priset på stora SSD inte är bra nog för att konsolen skall få en.

Men jag är också kräsen som få. Nöjer mig inte med externa diskar alls.

Med andra ord förordar jag en snabb intern disk istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Psn plus börjar lida mot sitt slut, är det något som kan reas ut vid black friday?

Edit : årsabonnemang är vad jag menar då..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Psn plus börjar lida mot sitt slut, är det något som kan reas ut vid black friday?

Edit : årsabonnemang är vad jag menar då..

Ja kanske det kanske. Även butiker som CDON kan ha med det i sina adventskalendrar.
Hittar du ett bra pris så kan du köpa flera och aktivera så har du för några år framöver om du vill

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

En snabb fråga, jag hade tänkt ladda min Dual Shock 4 för första gången och jag tänkte om det är en bra ideé att ladda kontrollen via PS4an under Sleep Mode, är det en bra ideé?

Permalänk
Inaktiv

Fick hem mitt 25e retail-spel förra veckan. Persona 5. Vet inte riktigt varför det blir så många köp då de flesta spel ändå bara blir kvar i hyllan. Ser bra ut dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Fick hem mitt 25e retail-spel förra veckan. Persona 5. Vet inte riktigt varför det blir så många köp då de flesta spel ändå bara blir kvar i hyllan. Ser bra ut dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många steelbooks?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Hur många steelbooks?

En bara, 1894 eller vad det där varulvsspelet heter. Den var billigare än vanliga när jag köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

En snabb fråga, jag hade tänkt ladda min Dual Shock 4 för första gången och jag tänkte om det är en bra ideé att ladda kontrollen via PS4an under Sleep Mode, är det en bra ideé?

Visst kan du göra det.
Men ännu enklare är om du bara använder din mobil laddare, det funkar bra också, samma kontakt ju.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

En snabb fråga, jag hade tänkt ladda min Dual Shock 4 för första gången och jag tänkte om det är en bra ideé att ladda kontrollen via PS4an under Sleep Mode, är det en bra ideé?

Missade detta innan, går bra. Nu används min PS4 rätt lite men brukar försöka ha en lång USB-kabel ansluten när jag väl spelar. Så pass kort batteritid att kontrollen inte överlever en längre session. Laddar även när PS4 är i viloläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

En bara, 1894 eller vad det där varulvsspelet heter. Den var billigare än vanliga när jag köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Citerar mig själv, The Order: 1886 heter visst spelet.

Permalänk
Medlem

Är horizon zero dawn det snyggaste spelet till ps4 hitills eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Är horizon zero dawn det snyggaste spelet till ps4 hitills eller?

Ja tycker det, i jämn kamp med uncharted 4. Och då har jag inte sett dem i 4k ens.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan över angående om Horizon Zero Dawn är det snyggaste spelet till Ps4 skulle jag nog säga ja! Spelar det på en OLED B6 tv i 4K och det är magiskt med kristallklar bild.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Något liknande även hos Ps store

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Sitter i lite tankar om att köpa ett PS4, var väldigt många år sen man hade konsoll men nu börjar spelsuget komma tillbaka!

Till frågan..
Någon med erfarenhet om köp? Vet att "Black Friday" är på ingång om man ska inhandla ett PS4 då eller ska man vänta till julen? Eller spelar det kanske ingen roll?

Var inne på prisjakt lite snabbt och såg att det låg på runt 3000kr.

Har som sagt inte spelat på några år så vänta 1-2 månader till spelar ingen större roll. Dock alltid kul att lyckas fynda om det går.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Basketigge:

Jag köpte den vita versionen och en extra handkontroll. Måste även jag klaga på kontrollernas batteritid. Typ efter 6-8h måste de laddas. Någonting i den stilen. Kanske blir bättre efter ett par laddningar?

Har inte testat hårdköra kontrollerna sedan de första dagarna, utan bara använt 1-2 h och sedan nästa dag 1-2h och sedan in i laddning över natten.

Spel som jag har är: NBA 2k15, Rayman Legends, NHL 15, Diablo 3 Ultimate Evil Edition och The Last of Us - Remastered.

En nackdel är att den inte hanterar DNLA. Jag trodde det skulle vara som med PS3 att bara starta Universal Media Server och sedan börja se filmer, men så var det inte med PS4. Tyvärr. Plex verkar kosta pengar så det vill jag inte skaffa, då slår jag på min PS3 istället som än så länge är kvar.

Något du kan göra åt batteritiden i dosorna är ställa ner ljusstyrkan på lampan på kontrollen i inställningarna så tjänar du lite på det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej vilka externa hårddiskar passar på Playstation PRO? Vill minst ha 1 TB billigt som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilal3:

Sitter i lite tankar om att köpa ett PS4, var väldigt många år sen man hade konsoll men nu börjar spelsuget komma tillbaka!

Till frågan..
Någon med erfarenhet om köp? Vet att "Black Friday" är på ingång om man ska inhandla ett PS4 då eller ska man vänta till julen? Eller spelar det kanske ingen roll?

Var inne på prisjakt lite snabbt och såg att det låg på runt 3000kr.

Har som sagt inte spelat på några år så vänta 1-2 månader till spelar ingen större roll. Dock alltid kul att lyckas fynda om det går.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är långt ifrån en expert på REA, men jag tror inte att det kommer vara någon större skillnad på priserna vid black friday och mellandagarna

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=gEbqdA42uTg

hej jag köpte skyrim vr pl playstation 4, riktigt roligt spel. men när jag ska använda svärd eller yxa mot gubbar så kan jag inte skada dom utan bara slår igenom dom. jag kan döda dom med magi? ngn som vet varför. rekomenderar spelet annars. kolla videon för lära er taktiker med svärd rolig video