Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk

glöm inte bort att bahnhofs ordinarie pris för oss som inte är kunder redan är 40 kr/mån för deras vpn

Permalänk
Medlem

Philips 55" LED-TV 55PUS6432 - 4K UHD / HDR Plus / Android Smart / 2-sided Ambilight

Pris: 5 555:-
Närmaste på prisjakt: 7 490:-

https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/266730-philips_...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som dessa redan är slut. Gick fortare än jag trodde.
https://www.inet.se/produkt/5402819/asus-geforce-gtx-1060-6gb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Jag betalade 3608 kr. Men du måste betala i pund. Annars blir det dyrare. Lite surt att bundle med GT inte fanns igår. Hade hellre haft det än FIFA som jag nu lär sälja.

Insåg mitt misstag, hade förbockat någon slags express delivery som ökade priset med 300kr! Tackar för hjälp

Skrivet av Icte:

£322.59 * 11.1780 = 3605.91105 kr (m.h.a. Swedbanks aktuella växelkurs).

Valde du av någon anledning till £25 insurance som dyker upp i en ruta när man trycker in produkten i varukorgen?

Insåg mitt misstag, hade förbockat någon slags express delivery som ökade priset med 300kr! Tackar för hjälp

Permalänk

Sett något bra erbjudande på en NAS? Vad ska man ha, Synology eller QNAP? Går det att ha det i vardagsrummet utan att man blir tokig för det låter för mycket?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Ser ut som dessa redan är slut. Gick fortare än jag trodde.
https://www.inet.se/produkt/5402819/asus-geforce-gtx-1060-6gb...

De säljer den för samma pris på Elgiganten med start kl 22 ikväll.
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/pc-gaming...

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Vilken butik var det som skulle köra igång nu 20:00? någon större datorbutik.

Permalänk

Undrar vad exakt detta betyder: "Erbjudandet gäller t.o.m. 24 november eller så länge lagret räcker!" gäller då även erbjudandet hela 24e fredag också? eller tar det slut idag 23e 24.59 idag? gäller på komplett.se

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Undrar vad exakt detta betyder: "Erbjudandet gäller t.o.m. 24 november eller så länge lagret räcker!" gäller då även erbjudandet hela 24e fredag också? eller tar det slut idag 23e 24.59 idag? gäller på komplett.se

T.o.m. betyder " till och med"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk

@Kevlarheart: "till och med" betyder hela fredag "med"

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart: Borde vara hela 24e också om de inte skrivit fel, då t.o.m. är till och med (alltså 24e omfattas).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjHypnoz:

Vilken butik var det som skulle köra igång nu 20:00? någon större datorbutik.

Tror det var Elgiganten men de ändrade till 22:00

Skrivet av Kevlarheart:

Undrar vad exakt detta betyder: "Erbjudandet gäller t.o.m. 24 november eller så länge lagret räcker!" gäller då även erbjudandet hela 24e fredag också? eller tar det slut idag 23e 24.59 idag? gäller på komplett.se

T.o.m = Till och med. D.v.s. till 24:e och den 24:e, så fram till 25/11 00:00

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Tror ni det finns något kanon USB sticka som kommer sänkas ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Undrar vad exakt detta betyder: "Erbjudandet gäller t.o.m. 24 november eller så länge lagret räcker!" gäller då även erbjudandet hela 24e fredag också? eller tar det slut idag 23e 24.59 idag? gäller på komplett.se

Till OCH med. Så fram till 23:59 fredag den 24:e...om inte lagret tar slut innan som sagt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Är värt att nämna att ett par dussin pålitliga CD-key återförsäljare säljer detta spel för runt 60KR. För en ca 80kr(+20KR) så får du pre-order bonus också(om man bryr sig om detta).

Permalänk
Medlem

Jag tror jag hämtar en 4k 28" skärm hos Swedx, Liten lottning hur många pixlar som är trasiga
men 1790kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Är värt att nämna att ett par dussin pålitliga CD-key återförsäljare säljer detta spel för runt 60KR. För en ca 80kr(+20KR) så får du pre-order bonus också(om man bryr sig om detta).

Kan du länka plz?

Permalänk
Medlem

Rea produkter som man sänkt med 50-100kr tycker jag inte borde få räknas som rea.. speciellt inte på Black Friday,
Gtx 1070 kostar förövrigt samma som förra årets black friday

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser att webbhallen kör en deal på Samsung Galaxy S8 64gb för 5690. Har behövt uppgradera ett bra tag nu, ska man slå till eller kommer priserna kanske sänkas när s9 utannonseras i januari? Kör telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av system13:

Ser att webbhallen kör en deal på Samsung Galaxy S8 64gb för 5690. Har behövt uppgradera ett bra tag nu, ska man slå till eller kommer priserna kanske sänkas när s9 utannonseras i januari? Kör telenor.

Ryktas om att Tele2 ska ha för 4000 kr. Står "halva priset" på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av system13:

Ser att webbhallen kör en deal på Samsung Galaxy S8 64gb för 5690. Har behövt uppgradera ett bra tag nu, ska man slå till eller kommer priserna kanske sänkas när s9 utannonseras i januari? Kör telenor.

Priserna brukar som regel inte sjunka när nya produkter annonseras utan snarare när de släpps, vilket bör i s9ans fall vara senare än januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Kan du länka plz?

Eftersom dem inte är Svenska sidor som är enkelt täckta av Svensk konsumentlag, så kommer jag inte länka dessa sidor i denna tråd. Du kan dock hitta dessa sidor genom att följa dessa enkla steg.

1. Besök valfri sökmotor, t.ex. Google
2. Sök på 'spelets namn' + cd key compare
3. Välj en av dessa sidor som jämför priser
4. Använd sunt förnuft när du väljer återförsäljare

Kolla över omdömen på sidorna och var inte dumsnål så blir du inte blåst. Har handlat via flera mindre kända cd-key sidor och har alltid fått min nyckel inom rimlig tid och har ej haft problem med aktivering eller stulna nycklar.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Undrar vad exakt detta betyder: "Erbjudandet gäller t.o.m. 24 november eller så länge lagret räcker!" gäller då även erbjudandet hela 24e fredag också? eller tar det slut idag 23e 24.59 idag? gäller på komplett.se

t.o.m betyder till och med, så det ska gälla hela fredagen också!

Permalänk

Åldersgräns på spel

kan man köpa spel som det är 18 års gräns på om man bara är barn? och isåfall funkar det på webhallen och netonnet?

Permalänk
Medlem

@Hazelberg: Jo, sett det, men det verkar ju gälla enbart om man tecknar ett abonnemang hos dem och binder upp sig i x antal månader. Såg att det spekulerades i tråden innan om man kunde avsäga sig abonnemanget, men så verkar inte vara fallet vad jag förstått. Känns som de kände på sig att folk genast skulle försöka med det, och kan säkert tänka mig att det står något visst i "det finstilta"..

Permalänk
Skrivet av system13:

Ser att webbhallen kör en deal på Samsung Galaxy S8 64gb för 5690. Har behövt uppgradera ett bra tag nu, ska man slå till eller kommer priserna kanske sänkas när s9 utannonseras i januari? Kör telenor.

S9 kommer ut i mars..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk

På sweclockers countdown är det en timma kvar. Är det då det börjar?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av teose1029:

kan man köpa spel som det är 18 års gräns på om man bara är barn? och isåfall funkar det på webhallen och netonnet?

I princip alla e-butiker/webshops kräver att den som genomför köpet är 18 år. Det spelar ingen roll vilken vara du köper, det är köpet i sig som måste vara genomfört av en myndig person. I annat fall kan butiken häva köpet eftersom de inte kan ingå ett juridiskt bindande köpavtal med en omyndig person.

Med det sagt har de ingen möjlighet att kontrollera din ålder såvida deras betalsystem/kassa inte kräver att du uppger personnummer. Men för att köpa krävs ju i regel betalkort, men ja, frågan får väl anses vara besvarad utan att spåra in på urkundsförfalskning etc