Nytt spelsystem uppgraderat från det antika DDR2 och 2 kärnig processor

Permalänk
Medlem

Nytt spelsystem uppgraderat från det antika DDR2 och 2 kärnig processor

Som student har man inte råd att slänga ut 20k + på en värsting dator, samtidigt vill man inte göra av med mindre summor heller på något halvdant. Jag har inte uppgraderat min dator sedan 2010. Det har fram tills Warlords of DRaenor gått att spela WoW hjälpligt med typ 15-20 fps i raider...Men inte mycket mer. Så denna uppgradering har varit jäkligt efterlängtad.
Även utseendet på skrivbordet fick sig en ganska rejäl uppgradering
Men nu, NU har jag äntligen bytt upp mig från:
Moderkort: Mobile Intel PM45 Express
CPU: Intel core 2 Duo T6400 2Ghz
Minne: 4GB DDR2 667 Mhz
Hårddisk: 500GB SATA HDD 5400 rpm 1.5Gb/s
Grafik: Nvidia Geforce 9600 M GT 1GB
Skärm:Samsung Syncmaster 950
Tangentbord: Logitech Clas Ohlsson
Mus: Steelseries MMO World of warcraft catalysm

Till nya datorn:
Moderkort: Asus STRIX Z270F Gaming
CPU: i7 7700K (går på 4.3 Ghz)
Minne: 16 GB DDR4 (går på 3100 Mhz)
Hårddisk: M2 SSD Samsung 850 evo 500 GB
Grafik: Asus STRIX GTX 1070 OC 8GB
Skärm: Acer Predator IPS panel 144 Hz
Tangentbord Logiteck Orion Spectrum G910
Mus: Steelseries MMO World of warcraft catalysm

Permalänk
Medlem

Snyggt! Massiv uppgradering. Snacka om välbehövd, lär väl göra likadant när jag får jobb. Är det en gammal CRT skärm det där?

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

@Algoroth: Jajemän en gammal hederlig CRT skärm. Var nästan så jag tänkte köra den i nya systemet..Gillar inte riktigt nya plattskärmar tycker de ofta är bleka/har mycket backbleeding.
Men hittade till slut Acern med IPS panel som lyckades ersätta min gamla trotjänare.

Jag och sambon är också tcå gamers så vi köpte ett likadant system till honom, då blir det en hel del pengar. Oss tog det ett halvår att spara ihop ca 45k som byggena gick på på en lön och en studentinkomst.