Som sagt, till ett visst datum är ju normalt. Och skulle en produkt ta slut sista dagen på en flera dagars rea får man ju acceptera det. Men första dagen... njae, då har man ju räknat helt fel.
Så du tyckte att om du tar ut några få ord ur en hel sektion, och tolkar den, så har du din åsikt?
Jag har skrivit hela sektionen i mitt inlägg, och även källan till dem.
Du väljer att medvetet misstolka dem genom att ignorera delar av meningarna och nu skyller på mig?
Nej.. det står väldigt tydligt.
För att få lov att locka kunder med rea, ska dessa saker uppfyllas.
Regeln är:
"Det är inte okej att locka med reavaror om de inte finns i ett antal som butiksägaren tror motsvarar efterfrågan. Huvudregeln är att varorna ska finnas tillgängliga så länge kampanjen varar."
Sen självklart kan de visa totalt orimligt hög försäljning de inte kunde förutspå, eller om den kanske tar slut i slutet av rea perioden så får man kanske förstå detta, då det inte är 100% gissat. Och därför har jag inte dömt ut Webbhallen, utan snarare undrar vad som skett. För om man får slut på den första dagen på rean, har ju något gått fel, eller hur?
Sedan skrivs:
"Har butiken misslyckats med det och varorna tar slut för fort, kan butiken, om de vill, erbjuda en likvärdig eller bättre produkt till samma pris."
Mao, om de misslyckats med det som var hela denna regeln. Kan de kompensera på detta sätt och fortfarande "göra rätt". Men det är inte okej att misslyckas med regeln... de ska fortfarande följa dessa förutsättningar. Reglerna gäller fortfarande. Mao, om inte webbhallen kan visa varför de fick enormt många fler kort sålda än de tänkt, är detta regelbrott om de inte ger likvärdig produkt.
Hur i tusan svårt är detta att tolka. Du har källan, läs hela texten så kanske du kan förstå bättre. Misstolkningar sker när man tar saker ur sitt sammanhang, vilket du tydligt gjort. Så nej, jag tänker inte beröra en invändning på något ur sitt sammanhang.