Western Digital hårddisk + nForce2-kort...

Permalänk
Medlem

Western Digital hårddisk + nForce2-kort...

Jag har en Western Digital Caviar Special Edition (8mb cache) 7200rpm 80Gb - hårddisk och ska beställa ett ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2 moderkort.. nu undrar jag, kommer hårddisken att haverera eller kommer den att funka?

(jag vet att jag har skrivit att mitt dator-system består av det ovannämnda moderkortet, men det beror på att jag kommer att beställa det inom en snar vecka..=P )

Anledningen till min fråga är att jag har läst lite på db.com och där står det att det troligen inte kommer gå så bra, har ni nått bättre svar?

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxce nForce2 |Athlon XP2800+ | TwinMos 512Mb (2x256) 333Mhz | GeForce4 Ti4200 128Mb DDR | IBM 80Gb | WD-Caviar 80Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara ibland det skiter sig (känner en snubbe med EXAKT den kombinationen - det går fint för honom), pga att det bara gäller vissa specifika firmwares för WD-diskarna.

Jag har dock hört att om man klipper av den "röda kabeln" (på ide-kabeln) så fungerar det oavsett firmware (rykte.....gärna om någon kan bekräfta!)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

jag vet inte riktigt om jag har lust att klippa i IDE-kablarna, känns ganska så otryckt.. även om dom inte är så dyra, men va sjutton.. man kan ju alltid prova.. men som sagt, hade varit bra om någon hade kunnat bekräfta om detta rykte stämmer!

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxce nForce2 |Athlon XP2800+ | TwinMos 512Mb (2x256) 333Mhz | GeForce4 Ti4200 128Mb DDR | IBM 80Gb | WD-Caviar 80Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Hmmm... Det skall tydligen hjälpa också om man sätter disken till "Cable-Select"

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.