Permalänk

Acer dator startas om

Hej!
Jag har en ungefär 2-3 gammal acer dator som startas om utan förvarning alltså den helt enkelt startas om utan att någonting ens kommer upp och säger att det är någon uppdatering eller någonting...
Jag har googlat runt mycket och försökt fixa problemet men ingenting har hjälpt hittils
Jag har stäng av automatiska uppdatering men startas ändå om! utan att uppdatera någonting! förstår inte!!???

Permalänk
Medlem

Vad står det i loggen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

@Haptic: Hej, Hur hittar man loggen?

Permalänk
Medlem

svartnar den bara? och sen startar upp? testa ta ur batteriet och starta den enbart med ström kabel. Har du fler strömadaptrar att testa? står det något i windows systemlog? (kolla tidpunkten sekunder innan ombooten)

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Medlem
Skrivet av André Jönsson:

@swehunter2000: Hej, Hur hittar man loggen?

C:\Windows\System32\eventvwr.exe

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av D1976:

svartnar den bara? och sen startar upp? testa ta ur batteriet och starta den enbart med ström kabel. Har du fler strömadaptrar att testa? står det något i windows systemlog? (kolla tidpunkten sekunder innan ombooten)

Ja det är en vanlig reboot typ datorn restartas, det är en stationär dator

Permalänk
Medlem

@André Jönsson: Om datorn bara står igång startar den om eller är det när du faktiskt gör något?

I.E skulle kunna vara problem med CPU/GPU temperaturer.

Permalänk

@Bjrk: GPU/CPU temperaturerna var inte problemet har kollat det

Permalänk

Den senaste avstängningen av datorn vid 16:06:44 den ‎2018-‎01-‎23 skedde oväntat.
stod bara så i loggen

Permalänk
Medlem

Den senaste avstängningen av datorn vid 16:06:44 den ‎2018-‎01-‎23 skedde oväntat.
stod bara så i loggen

@André Jönsson: Gjorde du något samtidigt?

Permalänk

@Bjrk: hade 2 flikar och league of legends uppe.
Var ute på nätet helt enkelt och surfade lita

Permalänk
Medlem

@Bjrk: hade 2 flikar och league of legends uppe.
Var ute på nätet helt enkelt och surfade lita

Tyvärr ganska svårt att svara på vad felet kan vara då, kan va allt mellan hårdvara och mjukvara.
Disk/windows installation är väl kanske största/bästa alternativet.

Permalänk
Skrivet av Bjrk:

Tyvärr ganska svårt att svara på vad felet kan vara då, kan va allt mellan hårdvara och mjukvara.
Disk/windows installation är väl kanske största/bästa alternativet.

Aja.. tack ändå för att du tog hjälpen att försöka att hjälpa mig! uppskattas väldigt mycket! Ha en fortsätt trevlig dag!

Permalänk
Medlem

Har du läst detta? Intels patch mot Spectre och meltdown får datorer att sporadisk starta om sig själva.
https://techworld.idg.se/2.2524/1.696451/spectre-meltdown

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av D1976:

Har du läst detta? Intels patch mot Spectre och meltdown får datorer att sporadisk starta om sig själva.
https://techworld.idg.se/2.2524/1.696451/spectre-meltdown

Jag använder AMD processor så det kan väll inte vara problemet?