Ljudkort/Förstärkare till hd650+modmic?

Permalänk
Medlem

Ljudkort/Förstärkare till hd650+modmic?

Hej

Söker en förstärkare som kan driva och ge bra ljud till mina Sennheiser hd650 som också har ett mikrofon uttag för min modmic. Jag kör just nu med ett litet usb ljudkort enbart för att få modmicen att låta bra.

Funkar ASUS Essence STX II med modmic utan att de blir störningar?

Nån som har några tips? Budget ~3k

Vill bara beställa inom Sverige.

Permalänk

Det ska troligen fungera.

Dock så kan man med inbyggda ljudkort råka ut för elektriska störningar pga att de analoga signalerna går in i datorn där mycket störningar existerar men inte säkert att du får problem.

Men känner du dig osäker satsa på ett externt ljudkort så försvinner risken att du ska vara drabbad av det iom att det kommer vara utanför chassit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Det ska troligen fungera.

Dock så kan man med inbyggda ljudkort råka ut för elektriska störningar pga att de analoga signalerna går in i datorn där mycket störningar existerar men inte säkert att du får problem.

Men känner du dig osäker satsa på ett externt ljudkort så försvinner risken att du ska vara drabbad av det iom att det kommer vara utanför chassit.

Vad finns det för bra externa ljudkort? Jag har noll koll.

Tack för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av weew:

Vad finns det för bra externa ljudkort? Jag har noll koll.

Tack för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

själv kör jag på en Focusrite 2i2 men tror hörlursuttaget är för klent för 300ohm lurar... tror de rekommenderar max 60ohm iden utgången så då får du nog skaffa en amp också att ha till lurarna vilket känns ganska meh att som i ditt fall behöva ha dubbla lådor på skrivbordet.

sen finns ju Objetive 2 DAC/amp kombo som ska vara bra vad jag hört men då får du plugga in micen i en annan ljudingång då den inte har mic input utan är endast för att driva lurar.

men kanske inte är ett problem att ha kvar usbstickan du har nu till micken vid sidan om.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill ha en mic input i samma box så är Mayflower Arc en bra lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Om du verkligen vill ha en mic input i samma box så är Mayflower Arc en bra lösning.

Finns den att beställa i Sverige? Jag verkar inte hitta nåt. Vill bara beställa från nån Svensk butik.

Permalänk

Tja!
Är också på jakt efter en dac/amp som kan driva ett par HD 650 lurar.

edit: vill helst beställa från en svensk butik.