Bitcoin "bubblan" alla talar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Ethereum var 1.
Neo är 2.

För att Neo har 110% stöd i Asien. Kina vill tillochmed se den växa, som har bannat Exchanges i väntan på att kunna reglera handeln på ett bättre sätt.

Vad ska du ändra? Det är open source och grunden är lagd.

Edit:

Sen kan man också investera i Ethereum, Neo OCH MATRIX i ditt fall. Sprida ut sina "risker" så att säga. Jag har runt 20 valutor just nu, med majoritet i Neo.

Jag är ledsen men jag är inte med på banan. Altavista, webcrawler och yahoo var också "först", vad hände med dom? Google kom och körde över allihopa.
Nokia ägde mobilmarknaden tills Android och iOS/Apple kom och tog över.

Men fine, är Asien 100% investerade i NEO så visst, då kan det mkt väl ha en bra utgångspunkt.

Men det jag sist tycker är trist är att det ska vara en sån jävla investerinsghysteri. För tillfället så kan du ändå inte försöka skyffla under mattan att folk verkar mer intresserade av att investera för att tjäna pengar i framtiden, än att glädjas över tjänsterna som dessa plattformar kan tillhandahålla.
Hade man inte kunnat skapa dessa plattformar utan att behöva ha en så stark koppling till investering?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superpwnguin:

Men vad händer om valutan inte blir utredd då, om det globalt är femton personer som vill äga kryptovaluta?
Tillgång och efterfrågan säger mig att.... värdet är noll.

Du (och alla andra kryptisar) bara vrålar ur er klyschor som "köp", "det är rea på krypto", "vänta bara, snart så!", "undervärderat" och så vidare. Men ingen enda stans, av ingen enda person har jag lyckats få förklaringen på vad värdet är, och vad värdet egentligen SKA vara.

Vi sitter på månader med information om ett visst köptillfälle, ska jag ta en genomgång för dig? Jag säger Köp, antingen köper du eller så gör du inte. Men nog har jag rätt 99,9% av all tid hittils.

Det enda värdet hittills har varit att flytta pengar från de som hoppade in sent och trodde på haussen till de som redan ägde kryptovalutor, tex. Bitcoin. Och det förstår jag att du tycker är en jättebra och säker affärsidé. Att göra inget och få pengar för det.

Bitcoin kan dra åt hvete kort och gott.

Du vill att värdet ska vara högt eftersom du äger(?) kryptovalutor och vill att efterfrågan ska vara hög, du talar alltså i egenintresse.
Orkar du inte skriva ett svar på det här (för det tror jag inte att du kan, utan att bli arg och säga att jag inget förstår) så kan du gärna länka mig någon bra sida.

Nu ska vi se, du gillar inte pengar? Då var det egentligen inget att diskutera. Klart jag vill att folk ska vara intresserade i min investering, allt annat vore galet? Men att jag skulle behöva få dig att investera är inte ens en piss i havet, det är en piss i rymden. Tjänar mer på att panta 1 burk om året.

Ha en bra dag, och jag hoppas du blir miljardär på krypto.

Tack, jag är 1/1000 på vägen sedan i somras. Fortsätter det såhär så tar det inte mer än 10 år.

Permalänk
Avstängd

@Xcm: Hur är krypto ett bättre alternativ? Helt värdelösa att använda som värdebärare eller valuta eftersom de är extremt volatila, vilket är en direkt konsekvens av decentraliseringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellowiener:

@Xcm: Hur är krypto ett bättre alternativ? Helt värdelösa att använda som värdebärare eller valuta eftersom de är extremt volatila, vilket är en direkt konsekvens av decentraliseringen.

Jasså? Varför det? För att det är helt nytt? Vänta 10 år så är det lugnare. Varför ska allt gå på en dag?

En valuta vill du ha ett statiskt värde på i längden. Så säg mig, varför ha en valuta som baseras på hur länder går?

Permalänk
Avstängd

@Xcm: Varför skulle det vara lugnare om 10 år?

Att ha en valuta som baserar på hur länder går är fördelaktigt för att det hjälper att hålla balansen. Låg krona = ökad export = förbättrad återhämtning.

Penningpolitik är verkligen främmande för din sekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Till att börja med,

Ni nybörjare/självutnämnda aktieproffs, säkerhetsansvariga på riksdagskansliet och nyexaminerade GMU soldater:

Mycket nedvärderande ord i din argumentering. På tal om självutnämnt proffs också förresten.

Citat:

Den "bubbla" ni nu pratar om som började strax efter 12e januari i år och kommre pågå tills mars, och sedan kommer att öka, är en helt vanlig nedgång som sker hela tiden i krypto.

Tack. Då vet vi framtiden. Har du exakt datum och tidpunkt med?

Citat:

Människor i Kryptovalutor kort och gott sitter och äter popcorn åt er när ni kommer med era säkerhetsblad om hur farligt det är och hur allt krashar. Ni är 10a på pucken i detta fall.

Har missat var säkerhetsbladen är. Eller är det en av dina taktiker att förolämpa dom som inte håller med dig bara?

Citat:

Ingenting har krashat, alla valutor kommer från dagens datum att nå all time high ännu en gång.

Ok. Är det andra spekulativa marknader du besitter facit på? Att argumentera emot verkar bara resultera i lång text med mycket caps lock.

Citat:

Lång text om NEO

Då vet vi att du anser att NEO är framtiden. Är du öppen för att folk potentiellt inte behöver hålla med dig?

Citat:

Förstår ni att det finns användningsområden nu? TACK, så kan ni släppa snacket om bubblor och se hur stort detta kommer revolutionera hela vårat samhälle.

Jag tror inte det är särskilt många som inte håller med om att det finns användningsområden. Att du kan diktera folks åsikter om vad som är en spekulativ bubbla. Sorry men den makten besitter du ej.

P.S. Nej jag är inte vänsterpartist

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Xcm:
Jag: "Du (och alla andra kryptisar) bara vrålar ur er klyschor som "köp", "det är rea på krypto", "vänta bara, snart så!", "undervärderat" och så vidare. Men ingen enda stans, av ingen enda person har jag lyckats få förklaringen på vad värdet är, och vad värdet egentligen SKA vara."

Du: "Vi sitter på månader med information om ett visst köptillfälle, ska jag ta en genomgång för dig? Jag säger Köp, antingen köper du eller så gör du inte. Men nog har jag rätt 99,9% av all tid hittils."

Kul för dig, men du har inte svarat på frågan ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Trasigt?

Hur fan kan du sitta och tillåta att staten sätter börser/länder i konkurs? Inkompetenta politiker leker bort dina pengar.

1.Bank har monopol på att ha digitala pengar
2. För varje krona du tvingas ha på banken (om du inte vill ha dom under madrassen), kan banken ge ut ett lån på 10 kr från intet.
3. Dom tjänar pengar på pengar dom inte har, och tar ut aktieutdelning till cheferna.
4. När allt går åt helvete så har banken rätt att ta ut X antal 1000000000% ränta från dig och försätta dig i konkurs för att rädda sig själv.

Du är alltså villig att böja på benen var 15e år och låta detta forstätta utan konsekvens eller ändring?

Svenskar i ett nötskal, helt tomma i huvudet. Så jävla trygga och rädda för ändring. Hemskt att se. Blir gråtfärdig.

"Det funkar", säg det när dollarn krashar igen. Läsa 5 minuter på google så förstår du vad jag menar.

1.600.000.000.000 dollar cirkulerar jorden just nu och det pumpas ut konstant. USA är brutalt belånade in i döden och varenda person har ÅTERIGEN:

1. ALLTID Nyaste iphone på avbetalning
2. 10-15 kreditkort
3. Bostadslån
4. Billån (leasing).

Detta är standard i USA, med pengar dom inte har.

ÅTER IGEN, samma som förra gången.

Den som inte säger att dollarn / bostäder är en bubbla. Gå o sup ner er.

Började skriva ett långt inlägg men insåg att du har helt annan syn på livet så allt jag säger går att lösa på olika sätt så orkar inte, ett tips är ju att se dig omkring och förstå vad vi lever i för värld, detta kommer inte ändras inom snar framtid, definitivt inte inom din livstid.

Kan ju dock säga att jag håller med att folk lånar för mycket och att det är dumt, har dock inget med krypto att göra.
Själv har jag endast lån till CSN och ett mindre lån på bil som jag tekniskt sett inte behövde ta men ifall något oförutsett skulle hända har man tillgångar.

Sen har nog väldigt många bostadslån och där ser jag väl att det i vissa fall är ett måste, men vi ska inte prata om det i denna tråd för behovet kommer alltid finnas, skillnaden är bara att någon kommer att sitta och låna ut "NEO" istället för kronor och ta ränta på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superpwnguin:

@Xcm:
Jag: "Du (och alla andra kryptisar) bara vrålar ur er klyschor som "köp", "det är rea på krypto", "vänta bara, snart så!", "undervärderat" och så vidare. Men ingen enda stans, av ingen enda person har jag lyckats få förklaringen på vad värdet är, och vad värdet egentligen SKA vara."

Du: "Vi sitter på månader med information om ett visst köptillfälle, ska jag ta en genomgång för dig? Jag säger Köp, antingen köper du eller så gör du inte. Men nog har jag rätt 99,9% av all tid hittils."

Kul för dig, men du har inte svarat på frågan ännu.

30% av kryptmarknaden är i Korea. Så vi kan väl säga att majoriteten av korea vill ha det. Dit kan man flytta. Samma sak med japan som också står för en stor del.

Det som är fantastiskt med Kryptovalutor är att majoriteten av alla människor i andra länder än sverige, vill ha det. Det är bara i Sverige som folk ska vara envisa och alltid gå emot allting.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Började skriva ett långt inlägg men insåg att du har helt annan syn på livet så allt jag säger går att lösa på olika sätt så orkar inte, ett tips är ju att se dig omkring och förstå vad vi lever i för värld, detta kommer inte ändras inom snar framtid, definitivt inte inom din livstid.

Kan ju dock säga att jag håller med att folk lånar för mycket och att det är dumt, har dock inget med krypto att göra.
Själv har jag endast lån till CSN och ett mindre lån på bil som jag tekniskt sett inte behövde ta men ifall något oförutsett skulle hända har man tillgångar.

Sen har nog väldigt många bostadslån och där ser jag väl att det i vissa fall är ett måste, men vi ska inte prata om det i denna tråd för behovet kommer alltid finnas, skillnaden är bara att någon kommer att sitta och låna ut "NEO" istället för kronor och ta ränta på det.

Tycker du att det är ett OK samhälle att du tvingas ta ett så riskfyllt lån som bostadslån, för att kunna leva enligt svenska normer?
Är det rätt sätt att styra ett land?

Att folk inte tycker detta är uppseendeväckande är för mig helt sjukt

Många i Sverige är så trygga. Precis som vid förra krashen i USA. Ingen trodde på det

Permalänk
Medlem

@Xcm: Svenskens bild på bitcoin beror ju på vårat skeva media landskap. Allt ägs i princip av samma ägare som har ett intresse.
Folk är mer upplysta i övriga världen. Det finns dedikerade krypto ekonomi program på tv kanaler i korea,japan, usa. Det enda svensken får veta är när det krashar och att det är en farlig valuta. Det skrivs inget om nya ICOer eller vad som händer med blockchain och dess innovation eller när bitcoin går bra.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Tycker du att det är ett OK samhälle att du tvingas ta ett så riskfyllt lån som bostadslån, för att kunna leva enligt svenska normer?

På vilket sätt skulle "NEO" ändra det? annat än att över 90% av alla som bor i hus får hyra dem istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

30% av kryptmarknaden är i Korea. Så vi kan väl säga att majoriteten av korea vill ha det. Dit kan man flytta. Samma sak med japan som också står för en stor del.

Det som är fantastiskt med Kryptovalutor är att majoriteten av alla människor i andra länder än sverige, vill ha det. Det är bara i Sverige som folk ska vara envisa och alltid gå emot allting.

... Du har inte svarat på frågan, är det så att du inte heller vet måhända?

Och "majoriteten av alla andra människor" kanske var lite att ta i, med tanke på att en grov gissning är att hälften inte har modern, stadig elektricitet. Jag hade valt det framför kryptovalutor alla dagar i veckan. Eller kanske vägar.

Vad är värdet i kryptovalutor, förutom att skyffla pengar till de som förespråkar och haussar, och rent av skrämmer in andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

30% av vaddå? All trejding återigen?
Eller menar du att jag kan gå och köpa en samsunglur över disk med ethereum på första bästa elektronikaffär?

Jag googlade crypto+korea och detta var en av dom första träffarna:
https://www.technologyreview.com/s/609561/behind-south-koreas...

Skummade lite snabbt och:
* Ja, det verkar finnas sjukt mkt exchanges och trading, men var är själva användningen av valutorna? Verkar bara vara spekulation än så länge. Och folk som tjänar bra stålar på ICO.
* Dom verkar även ha infört / vilja införa en "ban" på ICO:

Citat:

“Cryptocurrencies are neither money nor currency nor financial products,” said the agency in a written statement at the time. “The South Korean government has reaffirmed an earlier stance that the state doesn’t guarantee the proper value of virtual currencies.”

* Snack om beskattning på exchanges

Som jag skrev i mitt inlägg ovan som förbisågs:
Jag säger inte att idéerna kring detta på något sätt verkar dåliga. Men allt hamnar ju i skymundan av att det startas nya grejor till höger och vänster för att "alla" vill vara det system som blir det som sen "slår" och på så sätt ändå göra sig massa pengar och sitta på kontrollen över systemet som sådant. Det verkar vara en jävla massa snack om att det ska vara allt från öppet till fritt, men ändå verkar det mesta bygga på ICO's och $$$$$$$$$$$$ i vanlig ordning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Eller menar du att jag kan gå och köpa en samsunglur över disk med ethereum på första bästa elektronikaffär?

Jag googlade crypto+korea och detta var en av dom första träffarna:
https://www.technologyreview.com/s/609561/behind-south-koreas...

Skummade lite snabbt och:
* Ja, det verkar finnas sjukt mkt exchanges och trading, men var är själva användningen av valutorna? Verkar bara vara spekulation än så länge. Och folk som tjänar bra stålar på ICO.
* Dom verkar även ha infört / vilja införa en "ban" på ICO:
* Snack om beskattning på exchanges

Beskattning är väl inget konstigt? Klart man ska betala skatt annars fungerar inte samhället som det är tänkt idag.
Användningen av valutor. Tex kan jag idag skicka pengar till min kusin i USA på några sekunder och hon har dom direkt.
Eller så kan du i Kina köpa en valuta för att få pengar ut ur landet, vilket du annars är förbjuden att göra (till en viss gräns *)

Finns så många användsningsområden, men du vit svensk (hela feminisfaderullan) ser inga användningsområden eftersom sverige har ett fungerande, men inte väl fungerande samhälle.

Alla länder är inte Sverige, dags att ni börjar förstå det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

På vilket sätt skulle "NEO" ändra det? annat än att över 90% av alla som bor i hus får hyra dem istället?

hmmm, hur gör man i alla andra länder? Om inga bostadsrättsföreningar kan sälja så får man.....

trumvirvlar......

hyra ut!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superpwnguin:

... Du har inte svarat på frågan, är det så att du inte heller vet måhända?

Och "majoriteten av alla andra människor" kanske var lite att ta i, med tanke på att en grov gissning är att hälften inte har modern, stadig elektricitet. Jag hade valt det framför kryptovalutor alla dagar i veckan. Eller kanske vägar.

Vad är värdet i kryptovalutor, förutom att skyffla pengar till de som förespråkar och haussar, och rent av skrämmer in andra?

Svarade på det första du skrev i ditt första inlägg till mig. Det med frågetecken.

Detta var mitt svar.

Applicera terranets ide om att ha en mottagare/sändare i varje apparat, mikro, bil, lyktstolpe osv. För att göra internet möjligt även i saharaöken.

utöver detta så är Korea, japan och kina I-länder, tro det eller ej. Folk har internet, testa åka utanför sverige någon gång så förstår du.

Korea är långt före sverige. Japan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Till att börja med,

Ni nybörjare/självutnämnda aktieproffs, säkerhetsansvariga på riksdagskansliet och nyexaminerade GMU soldater:

Den "bubbla" ni nu pratar om som började strax efter 12e januari i år och kommre pågå tills mars, och sedan kommer att öka, är en helt vanlig nedgång som sker hela tiden i krypto.

Människor i Kryptovalutor kort och gott sitter och äter popcorn åt er när ni kommer med era säkerhetsblad om hur farligt det är och hur allt krashar. Ni är 10a på pucken i detta fall.

Ingenting har krashat, alla valutor kommer från dagens datum att nå all time high ännu en gång.

NEO som nämnts högre upp är alltså en plattform där du har coins under som bygger på denna. Du kan alltså ha anonyma valutor som bygger på NEO. Du kan ha identifikationsvalutor kopplade till NEO. Du kan koppla en UBER-taxi app till NEO, du kan koppla Airbnb till NEO, du kan koppla exakt vad fan du vill till NEO. NEO är alltså en grund för att hålla ALLA APPLIKATIONER UNDER SAMMA VALUTA.

Skillnaden nu är att valutan står för grunden, så programmerar du valutorna därefter. Du kan alltså expandera till något nytt UBER/PIZZAONLINE/NANNYONLINE och skapa in i oändligheten många applikationer.

Skillnaden mot att ha ett företag för respektive? INGEN MELLANHAND som tar tid eller pengar! woho!

Skillnaden mot idag är att du kan förenkla ALLT som har med appar/funktioner, lägga allting i NEO-plattformen så vet du att skickar du 1 krona så kommer 1 krona fram, och ingen jävel segar ner eller tjänar pengar på DINA pengar.

Kommer också finnas en EXCHANGE som är byggd på NEO's plattform där dom också kommer koppla ihop ERC20 Tokens.

Skillnaden mot dagens exchange?

Det ligger inte på EN server, allt ligger i blockkedjan och då kommer ingen hacka din wallet och plocka allt du har. Du har alltså alla dina pengar på en decentralicerad server som är Kvant-dator säker.

Allt detta i ett stort ekosystem där värdet inte baseras på hur länderna sköter sina krig/invandring eller andra saker korrupta politiker kan få för sig.

Förstår ni att det finns användningsområden nu? TACK, så kan ni släppa snacket om bubblor och se hur stort detta kommer revolutionera hela vårat samhälle.

Tror inte att det finns någon som ifrågasätter att det finns användningsområden för blockchains, det som ifrågasätts är värderingen av nuvarande kryptovalutor. Värderingen går upp för att folk köper och sitter på sina coins, inte för att de använder de.

Skrivet av Xcm:

Jasså? Varför det? För att det är helt nytt? Vänta 10 år så är det lugnare. Varför ska allt gå på en dag?

En valuta vill du ha ett statiskt värde på i längden. Så säg mig, varför ha en valuta som baseras på hur länder går?

Viss det kanske stabiliseras om 10 år...eller inte. Har du något argument om VARFÖR det skulle stabiliseras? Du konstaterar egentligen bara att värdet kommer att stabiliseras över tid, men utelämnar varför detta ska inträffa.

Skrivet av Xcm:

Här kommer ett påstående som jag är skeptisk till: "majoriteten av alla människor i andra länder än sverige, vill ha det." Källa på det? Och det är inte så att du blandar ihop folk som köper bitcoin med de som vill implementera kryptovalutor i vardagen, det är inte nödvändigtvis samma sak. Är du säker på att alla de som köpt krypto inte gjort det i huvudsak för att tjäna pengar? Att de verkligen köper för visionen av en framtid med kryptovalutor? Och hur vet du att det är en majoritet av Korea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Webhallen.se, tar emot bitcoin och har gjort det i några år. Inte ethereum men ändå. Men Ether är inte tänkt som en valuta heller.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

@Xcm: Svenskens bild på bitcoin beror ju på vårat skeva media landskap. Allt ägs i princip av samma ägare som har ett intresse.
Folk är mer upplysta i övriga världen. Det finns dedikerade krypto ekonomi program på tv kanaler i korea,japan, usa. Det enda svensken får veta är när det krashar och att det är en farlig valuta. Det skrivs inget om nya ICOer eller vad som händer med blockchain och dess innovation eller när bitcoin går bra.

Exakt det du skrev. Och det speglas så fint i dessa trådar.

Det enda Svenskar och Sweclockers vet är:

ICO scam * Facebook ad
Bitcoin KRASH (En bild på en blixt som pekar rött neråt)
BitcoinDOKTORN på tv4 VARNAR

Eller "killen i gymmet":

Auuuh nu ryker bitcoin oj oj allt krashar. Vågar man? Ahhh polarn gick in, tjänade massa pengar.

- Men de e scam dedär aaa gudja.

Man har hört allt!

Det som är inne nu är ju graferna med bubblor och alla olika faser. Detta var ju på tavlan 2012-2014 mycket men verkar vara tillbaka nu när media har börjat förvirra det korkade svenska folket.

Det roliga är att Sverige är det enda land där folk har förtroende för staten/media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Trasigt?

Hur fan kan du sitta och tillåta att staten sätter börser/länder i konkurs? Inkompetenta politiker leker bort dina pengar.

1.Bank har monopol på att ha digitala pengar
2. För varje krona du tvingas ha på banken (om du inte vill ha dom under madrassen), kan banken ge ut ett lån på 10 kr från intet.
3. Dom tjänar pengar på pengar dom inte har, och tar ut aktieutdelning till cheferna.
4. När allt går åt helvete så har banken rätt att ta ut X antal 1000000000% ränta från dig och försätta dig i konkurs för att rädda sig själv.

Du är alltså villig att böja på benen var 15e år och låta detta forstätta utan konsekvens eller ändring?

Svenskar i ett nötskal, helt tomma i huvudet. Så jävla trygga och rädda för ändring. Hemskt att se. Blir gråtfärdig.

"Det funkar", säg det när dollarn krashar igen. Läsa 5 minuter på google så förstår du vad jag menar.

1.600.000.000.000 dollar cirkulerar jorden just nu och det pumpas ut konstant. USA är brutalt belånade in i döden och varenda person har ÅTERIGEN:

1. ALLTID Nyaste iphone på avbetalning
2. 10-15 kreditkort
3. Bostadslån
4. Billån (leasing).

Detta är standard i USA, med pengar dom inte har.

ÅTER IGEN, samma som förra gången.

Den som inte säger att dollarn / bostäder är en bubbla. Gå o sup ner er.

Blir många inlägg för mig idag här, det är svårt att låta bli. Allt du säger spretar åt alla håll.

Först, du förstår att vi lever i ett demokratiskt land? Angående hur man kan tillåta att politiker leker bort pengar. Det är inget man kan göra något åt på tu man hand.
Att banksystemen är åt skogen, det håller vi nog alla med om. Tror du däremot att man enkelt bara ersätter banksystemen och hela världsekonomin bekymmersfritt med en massa altcoins? Anser du att det vore helt smärtfritt att bara gå runt de statliga reglerade systemen och världen bara snurrar vidare, för du har ju listat så många fördelar med NEO att allt bara kommer vara regnbågar och enhörningar som dansar.

Intressant också att Dollarn och bostäder ÄR en bubbla. Annars "gå och sup ned er". Men den som kallar Bitcoin för bubbla är en idiot?

För det andra så verkar du mest väldigt arg och kastar ur dig förolämpningar mot, egentligen alla utom dig själv. Ta det här på rätt sätt, men det kanske vore hjälpsamt att prata ut med någon så kanske du kan få bli lite gladare?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Webhallen.se, tar emot bitcoin och har gjort det i några år. Inte ethereum men ändå. Men Ether är inte tänkt som en valuta heller.

Ja, detta eviga jävla tjat om webhallen.
Steam tog också bitcoin, det slutade dom med.
TVÅ ställen.

Ether är inte tänkt som en valuta, men det var ju den som enligt artiklar har 30% av sin volym i Korea, men det jag då undrar är, vad är det för volym?
Dom har säkert 30% av volymen av spekulation/exchange.

Vad jag menar är att ÄN SÅ LÄNGE så är allt detta, Ether, coins, "plattformar", allt är ju bara i en uppstartsfas.
Det finns ju ingenting som mig veterligen ännu används på ett sådant sätt att man kan sitta och påstå att "Korea är vettiga människor som ser möjligheterna och alla ni andra är idioter".

Ja, jag ser enorma möjligheter med all denna teknik, det enda jag inte gillar är när man försöker få specifika tjänster eller plattformar till mer än vad dom är idag.

Vad som sen väl slår imorgon är ingenting mer än spekulation för det kan ingen veta.

Permalänk
Avstängd

En liten historia som kan vara av värde. Jag var i Los Angeles 2 gånger 2017. Jag blev chockerad över att tjejer i 20årsåldern, inte en, utan varenda jäkla person, hade investerat i diverse kryptovalutor.

Allihopa var så välinformerade och pålästa.

Min vän var i Korea, Japan och Taiwan innan förra sommaren. Han är veteran i Cryptotrading och han fick reda på att han kunde minst av allihopa i dessa länder. Alla hade så mycket kunskap så det är sjukt.

Och så kom både jag och han tillbaka till Sverige och inser att här när man är 20 så jobbar man på Donken/ICA eller vad man ska signa upp på för stureplansklubb.

Sverige!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcm:

Många i Sverige är så trygga. Precis som vid förra krashen i USA. Ingen trodde på det

Vad har detta med krypto att göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcm:

Finns så många användsningsområden, men du vit svensk (hela feminisfaderullan) ser inga användningsområden eftersom sverige har ett fungerande, men inte väl fungerande samhälle.

Bra att du erkänner att krypto inte har någon fördel framför vårat nuvarande system.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellowiener:

Bra att du erkänner att krypto inte har någon fördel framför vårat nuvarande system.

Svenskar är nöjda med hur allt är, det är välkänt. Svenskar vill aldrig bli bättre heller. Bara nöjda hela tiden och depressiva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hellowiener:

Vad har detta med krypto att göra?

Att detta inte sker med kryptovalutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

De tar inte emot bitcoins. De sammarbetar med en exchange och "växlar" således åt dig för en liten peng... Stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Beskattning är väl inget konstigt? Klart man ska betala skatt annars fungerar inte samhället som det är tänkt idag.
Användningen av valutor. Tex kan jag idag skicka pengar till min kusin i USA på några sekunder och hon har dom direkt.
Eller så kan du i Kina köpa en valuta för att få pengar ut ur landet, vilket du annars är förbjuden att göra (till en viss gräns *)

Alla länder är inte Sverige, dags att ni börjar förstå det.

Fine, men du skickar nån typ av coin till din kusin i USA. Denne måste ju sedan på något sätt gå via en exchange för att i slutänden få ut USD för att kunna köpa en burgare på mcdonalds.
Det är det enda jag vill komma fram till här, kryptovalutorna är ju i dagsläget mer eller mindre useless tills dom tillslut växlas ut i nån FIAT.

Alla ställen skär ju emellan. Transactions fees i alla nätverk osv. Även om man nu skickar <sätt in vad som helst> så är det ju inte sen säkert att en exchange som vill betala ut USD tar något annat än BTC, så då måste man växla in där igen.

Som sagt, återigen: Det är inte tanken i sig jag tycker är dålig, det är bara att det låter så mycket enklare och smidigare än det är. Absolut, själva överföringen av <coin> till "kusin" går fort, men då ska man först få in valuta i krypto och den ska sen växlas ut i USD.

I min mening verkar det i dagsläget vara en horribelt massa mellanhänder och avgifter i detta.

Kan du vänligen visa hur jag får 100 SEK, till USD i handen till min kusin/kompis/whatever i USA? Jag betvivlar inte att det går, men det är ju inte gjort i en handvändning om man inte redan har "infrastrukturen" uppsatt.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Webhallen och steam är inte direkt några små företag.. Finns hur många butiker som helst som säljer saker för bitcoin. Jag köpte t.ex PUBG på g2a för bitcoin. Finns auktions siter med endast krypto. Finns airbnb för krypto. You name it. Letar du så hittar du.

Och ja 30% av volymen på ether är koreansk och det är antagligen mest trading, Dock var det en Dapp som skapades som tog väldigt mycket volym i ether kedjan där du kunde köpa och sälja digitala katter för några veckor sedan. Dock har korea vending machines i tunnelbanan som tar emot krypto(Som ett exempel) så de har adopterat blockchain och kryptovalutor bra mycket mer än vad resten av världen har gjort.
Och du säger själv att det är teknologin som är intressant, Precis vad vi menar! FIAT har funnits i 100/1000 tals år? Bitcoin har funnits i ett par år? säger sig själv att det inte är lika adopterat som vanlig valuta. Investerar man nu är man fortfarande en early adopter.

Visa signatur