Bitcoin "bubblan" alla talar om.

Permalänk
Medlem

@e1m1:
NEO är vad jag förstår ingen valuta på samma sätt som bitcoin är. NEO är en blockchain som du skapar platformar på. Du kan skapa såkallade Dapps på NEO blockchain. Dessa Dapps måste också godkännas av NEO till skillnad från ETH som du kan skapa vad fan som helst på.
Så därför kan du inte hitta någon affär som säljer prylar mot neo. Men det finns massor av ICOs och projekt under NEO. Någon av dessa kanske kanske finns i någon affär som tar emot det som betalningsmedel?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Så funkar marknaden, fråga mig inte varför, men den gör det.

Du kan vara lugn, jag skulle inte fråga dig.
Men det är skönt att du säger det så slipper jag, nästa gång kan jag bara citera detta inlägg istället för att försöka argumentera med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag har inte ens läst tråden för jag antar att det är det vanliga kriget av "Det är en bubbla" mot "Det är ingen bubbla!".
Denna bild har delats frekvent angående bitcoin och stämmer som tidigare bilder in på vad som händer vid överspekulation.
https://bravenewcoin.com/assets/Uploads/four-stages-chart.jpg
Vad som stämmer in extremt bra på just denna är "Media attention". Jag känner flera personer som gick in i Bitcoin vid vad jag kallar "hål i huvet nivåer". Det var vid $17k. Och likt alla nybörjare så köpte de dyrt, sålde i panik när det börjar rasa. Bara för att återköpa i Bull trapen och sälja ännu en gång med förlust i panik.
Och det är inte så konstigt. Media formligen bajsade ur sig artiklar som "Hade du köpt 1 Bitcoin förra veckan hade du tjänat 50000kr idag" osv.

Angående att Bitcoin/*coins inte har något satt värde skiljer det inte från aktiemarknaden ett endaste dugg om man tittar på spekulationen i sig. Exakt samma regler gäller. Exakt samma traders och robothandel sker i coins. Så jag anser att det är direkt jämförbart. Sen om man väljer att kalla allt överspekulerat för bubbla är valfritt. Men vill man kalla det för bubbla så är Bitcoin ett skolexemplar av det.
Samma investment verktyg som för aktiemarknaden kan appliceras på *coins eftersom det är handelsrörelser och att gissa hur algoritmerna styr handeln. Inte Bitcoins egentliga värde just spekulationen handlar om.

Det här är ju en av sakerna som många tycks ha svårt att ta in - det handlar om spekulation och psykologi, oavsett vad det är som handlas. Hur förträffligt något än är så förhindrar inte det att priset trissas upp genom samma mekanismer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

@gabriel15:
Detta är bara en idé från några hyper rika krypto investerare.
Idén är inte endast att slippa skatt. Tänk dig ett land där du BARA kan handla med krypto, Ett land som styrs av krypto. Det är alltså påtvingad adoption vilket kan leda ditt större adoption globalt. Jag flyttar gärna dit. Till ett land där jag äger mina egna pengar och inte en bank som gör det. Där jag kan se hur mina skattepengar används i realtid. Ett land där jag kan se i realtid om det pågår korruption. Ett land där jag kan skicka pengar till vem som helst utan att någon mellanhand är inblandad. En utopi kanske eller en revolution, who knows.

Penningpolitik då?
Reporänta och inflationsmål, är det bara påfund av giriga bankirer för att gynna sina egna mål?

Permalänk
Medlem

@Epsilonfive: Jo visst. Kanske behövt vara mera. Men det är per individ och institution. Så ha flera än en bank ;).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellowiener:

Penningpolitik då?
Reporänta och inflationsmål, är det bara påfund av giriga bankirer för att gynna sina egna mål?

Jag är ingen ekonom. Jag har ingen aning. Detta kommer nog inte genomföras närmsta åren. Finns gott om tid o fundera på sådana saker för de som är mer insatta i nationalekonomi och krypto.

Men ja i de flesta fall är banker giriga. Varför skulle de inte va de?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

Jag är ingen ekonom. Jag har ingen aning.
Skickades från m.sweclockers.com

Där satte du huvudet på spiken.
Det är fruktansvärt löjligt med er som ser globala valutor som något positivt som ska ersätta våra nuvarande system. Ni har absolut ingen aning om vad ni pratar om.

Vad säger du, ska vi börja med att knyta kronan till dollarn?

Permalänk
Avstängd

Krypto bubblan ser ju onekligen ut att vara spräckt för den här gången, men det är ju ingenting som säger att den inte kommer bubbla upp igen om 3-5 år. Så de som investerade runt toppen kan ju onekligen "sitta still i båten" så länge de inte behöver likvida medel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Jag skulle säga att det är just nu 60% rabatt på bitcoin och hade jag haft mer FIAT så hade jag köpt bitcoin nu.

Hur mycket pengar har du lånat för att köpa bitcoin?

Permalänk
Medlem

@Stisse:

Fair enough, men folk benämner det som en valuta i sig så är ju inte konstigt att så många inte fattar vinken med det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@BasseBaba:

Du ska tänka själv. Att lyssna på Haussare blir väldigt få rika av.
Visst många har haft blind tur när dom kastat sig in helt utan kunskap och helt enkelt haft dum tur.
Det låter mest som du gått på media-hypen, blivit girig, kastat dig in i en business du inte förstår långt efter tåget gått.

Att ha någon typ av facit till världens mest volatila marknad i coins som i slutändan kommer att ha ett värde på $0.0 är inget enkelt uppdrag att ge sig på. Ingen har något defenitivt svar. Jag hade hållit mig så långt ifrån de stora coinsen jag kunnat. Men det är min subjektiva åsikt och inget råd. IPOs och försöka hitta nya coins innan de spekuleras upp är enda jag skulle kunna tänka mig.
Med anledning av vilka frågor du ställer och hur du formulerar frågorna skulle jag bara säga. Casha ut. Svälj förlusten som läropengar. Läs på och håll dig ifrån investering i spekulativa marknader tills du läst på dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Casha ut. Svälj förlusten som läropengar. Läs på och håll dig ifrån investering i spekulativa marknader tills du läst på dig.

Jo det är ju just det här med att Casha ut, det var nog många som var Bitcoin miljonärer för en månad sedan, men som valde att inte Casha ut.

Man har ju inte tjänat några pengar förrens den dagen man väljer att sälja av, och just att sälja av kan ju vara svårt att göra i en spik rak uppåt trend, där man rentav letar kanske letar efter ännu mer fiat pengar att shyffla in istället för att sälja av sina krypto...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Du nämner aktier, det har inte med kryptovalutor att göra, så du är tyvärr fel ute.
Din erfarenhet kring företag som inte är transparenta är inte applicerbart.

Kryptovalutor är öppen källkod, allt finns svart på vitt för dig att se. Utöver det investerar du i hur du tror denna kommer fungera i ekonomin.

Du litar på personer som kan undanhålla eller göra investeringar helt utan att du kan säga något. Kryptovalutor går inte att ändra utan en fork, och du kan inte bara forka utan att få med dig folk.

Så visst är du lite vilse du.

Detta argumentet upprepas rätt ofta av kryptoförespråkarna, men jag har än så länge aldrig sett någon vettig och genomtänkt förklaring till VARFÖR det skulle vara så? Kryptovalutor fungerar i dagsläget som en tillgång som man kan sälja och köpa, varför skulle inte samma ekonomiska mekanismer gälla där, precis som det gör med vanliga valutor/guld/julgranar osv?

Skrivet av Xcm:

Allt är bubblor och gud förbanne den som handlar eller tror på olika valutor. Usch och fy.

Frågan är varför du blandar in BTC med generella ekonomitermer när dom inte kan appliceras på BTC.

Se ovanstående fråga...

Sedan uppstår bubblor lite nu och då i alla typer av tillgångar, varför skulle inte kryptovalutor kunna drabbas av det? Om det är en bubbla nu så säger det egentligen inget om ett tänkbart framtida värde, det säger bara att uppgången förra året var spekulationsdriven. Problemet kvarstår att det inte går att på något vettig sätt räkna fram vad en bitcoin bör vara värd. Man landar i mer eller mindre vilda spekulationer hur man än gör...

Skrivet av Epsilonfive:

Man är otroligt naiv om man inte tror att kryptovalutor är i en bubbla just nu, nästan lika naiv som personer som tror att kryptovalutor främst används till dödsknark.

Dagens värdering utav kryptovalutor baseras på framtida användning, inte nuvarande användning. Detta är svårt att se om man kollar på bitcoin (eftersom att vi aldrig har haft något liknande), men blir väldigt tydligt om man kollar på anledningen till uppgången 2017, vilket var ICOs. En ICO, för er som inte vet, är en sorts crowdfunding utav företag. Med ICOs kunde man med en enkel idé, typ: flygbiljetter på blockkedjan, för att få in flera hundra miljoner kronor i funding. Detta är extremt likt IT-bubblan.

Att det finns personer idag som är negativa till kryptovalutor är väldigt bra och naturligt eftersom att det ligger i människans natur att vara kritisk till det okända. Jargongen som man läser är otroligt lik den man läste på 90-talet. Man får inte glömma att självaste kommunikationsministern i Sverige kallade internet för en fluga.

Det är tydligt att många kritiker saknar en verklighetsförankring för hur vårt globala banksystem ser ut. Det är idag möjligt att streama i realtid från rymden men det tar flera dagar att skicka pengar 10 km till ett grannland som Danmark och det kan endast ske på bankdagar. Förstår ni inte själva hur absurt det är? Med kryptovalutor sker det i realtid.

Att det inte ingår en grundlig utbildning i hur vårt banksystem fungerar i grundskolan är högst bekymmersamt och effekten utav det blir tydligt i diskussioner som dessa. Även om det i teorin går att överleva på kontanter så är det nästan lika omöjligt i praktiken som det är att överleva på bitcoins.

Bankerna har (vilket främst är positivt) digitaliserat sig de senaste 20 åren. Det negativa med att allting sker digitalt och går genom en bank är att man inte längre har möjlighet att äga sina pengar (digitalt). När du har pengar på ett bankkonto så äger du inte dem, utan banker äger dem och de ger dig en disponibel skuldsedel som motsvarar värdet du har satt in. Om du har mer än 950 000kr på banken och den banken går i konkurs så är dina pengar borta. Poof. Borta.

Det finns fler argument till varför krypto behövs idag som en motreaktion på den moderna banken men detta inlägget känns redan långt nog (regeringsstabilitet, korruption, valutastabilitet, integritet).

Varför tror ni att Bitcoin kom strax efter finanskrisen 2008?

Detta tycker jag faktiskt är intressant, problemet är att många av de argument som kryptoförespråkarna använder egentligen gäller fördelarna med blockchains generellt. Flytta pengar kan man göra med kryptovalutor knutna till vanliga valutakurser. Krypto skulle teoretiskt sett vara användbart att handla med redan idag om de var knutna till vanliga valutakurser. Bitcoin eller annan nuvarande krpytovaluta fungerar inte i dagens ekonomi då de är alldeles för volatila, säljare måste veta hur mycket de får när de säljer en vara, arbetare behöver veta hur mycket lönen kommer att vara värd osv. När man pratar om butiker som accepterar krypto så måste man vara medveten om att de snabbt som attan växlar till vanliga valutor. De kan inte riskera att spekulera bort sin vinst på att kursen går ner 10% på en dag, även om de dagen innan kanske gick 10% plus...man behöver kunna planera och budgetera vilket är omöjligt om kurserna svänger så kraftigt som de gör i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Jo det är ju just det här med att Casha ut, det var nog många som var Bitcoin miljonärer för en månad sedan, men som valde att inte Casha ut.

Man har ju inte tjänat några pengar förrens den dagen man väljer att sälja av, och just att sälja av kan ju vara svårt att göra i en spik rak uppåt trend, där man rentav letar kanske letar efter ännu mer fiat pengar att shyffla in istället för att sälja av sina krypto...

Sant allt du säger.

Rådet till den här personen blir iaf. Sälj av och titta inte tillbaka. Oavsett om man tror på uppstuds mot 13k igen tex. Har man så här dålig koll ska man inte hålla på med spekulation, alls.

Permalänk
Skrivet av Implor:

@Epsilonfive: Jo visst. Kanske behövt vara mera. Men det är per individ och institution. Så ha flera än en bank ;).

Det stämmer iofs! Men i mitt tycker är det mer en patch än en lösning.

Visa signatur

§ 6.2 Signaturer får, med centrerad layout, vara maximalt fem rader långa. Tomma eller delvis brukade rader räknas som hela rader.

Permalänk
Medlem

@ZyntaX: Tack för din insikt/feedback.

Jag har dock inte spekulerat i BTC, allt jag skriver är som sagt saker jag hör omkring mig och ifrågasätter, därav att jag kommer hit och skriver av mig för att få feedback likt din.

Jag är ett starkt fan av ditt tidigare inlägg där du skriver om "nykomligar" osv, precis detta som är min tanke kring BTC. Kursen och handeln har starkt drivits på av att en stor del "investerare" som inte har en jäkla aning om vad dom fipplar med ändå har fått den kanonidéen att deras första spekulation ska vara rakt in i BTC/Krypto. För det stod ju i tidningen / Facebook att man kan tjäna 10x stålarna direkt!!!

Det enda jag använt BTC till är som betalmedel, och det är som sagt det jag nu ledsnat på:
1) Jag köper BTC för $10 för att kunna göra ett köp
2) Nånting dröjer och jag kan inte göra min affär förens dagen efter
3) Boom, BTC har gått ner 5% i värde och jag kan nu inte ens göra mitt $10 köp längre, eftersom mina $10 nu över en dag är $9.50

Helt enkelt, jag har TOTALT ledsnat ur på att försöka använda BTC som valuta eftersom all volatilitet i kursen gör det helt opålitligt.
Utöver det behöver jag som sagt betala mer för transaktionen än värdet för den.

(Dock så fick jag som sagt en bonus, eftersom jag hade en del BTC kvar i en wallet sen ett köp jag gjorde för ett par år sedan, så jag är faktiskt några tusen kronor plus vilket gör att jag kan fortsätta med mina $10 transaktioner än så länge)

Jag menar, hur många skulle vilja ha sin lön utbetald i SEK om SEK fluktuerade lika mycket som BTC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Detta argumentet upprepas rätt ofta av kryptoförespråkarna, men jag har än så länge aldrig sett någon vettig och genomtänkt förklaring till VARFÖR det skulle vara så? Kryptovalutor fungerar i dagsläget som en tillgång som man kan sälja och köpa, varför skulle inte samma ekonomiska mekanismer gälla där, precis som det gör med vanliga valutor/guld/julgranar osv?

Se ovanstående fråga...

Sedan uppstår bubblor lite nu och då i alla typer av tillgångar, varför skulle inte kryptovalutor kunna drabbas av det? Om det är en bubbla nu så säger det egentligen inget om ett tänkbart framtida värde, det säger bara att uppgången förra året var spekulationsdriven. Problemet kvarstår att det inte går att på något vettig sätt räkna fram vad en bitcoin bör vara värd. Man landar i mer eller mindre vilda spekulationer hur man än gör...

Detta tycker jag faktiskt är intressant, problemet är att många av de argument som kryptoförespråkarna använder egentligen gäller fördelarna med blockchains generellt. Flytta pengar kan man göra med kryptovalutor knutna till vanliga valutakurser. Krypto skulle teoretiskt sett vara användbart att handla med redan idag om de var knutna till vanliga valutakurser. Bitcoin eller annan nuvarande krpytovaluta fungerar inte i dagens ekonomi då de är alldeles för volatila, säljare måste veta hur mycket de får när de säljer en vara, arbetare behöver veta hur mycket lönen kommer att vara värd osv. När man pratar om butiker som accepterar krypto så måste man vara medveten om att de snabbt som attan växlar till vanliga valutor. De kan inte riskera att spekulera bort sin vinst på att kursen går ner 10% på en dag, även om de dagen innan kanske gick 10% plus...man behöver kunna planera och budgetera vilket är omöjligt om kurserna svänger så kraftigt som de gör i dagsläget.

Tänk om all denna kraft istället kunde fokusera på att förbättra det nuvarande systemet med riktiga peer-to-peer lån, omedelbara överföringar och allt annat bra som skulle kunna implementeras. Nu hamnar allt fokus på kryptovalutor, och dessutom så kommer en himla massa folk förlora pengar i hypen, vilket kommer förlänga tiden innan det kunde varit fixat.

Permalänk
Avstängd

Till att börja med,

Ni nybörjare/självutnämnda aktieproffs, säkerhetsansvariga på riksdagskansliet och nyexaminerade GMU soldater:

Den "bubbla" ni nu pratar om som började strax efter 12e januari i år och kommre pågå tills mars, och sedan kommer att öka, är en helt vanlig nedgång som sker hela tiden i krypto.

Människor i Kryptovalutor kort och gott sitter och äter popcorn åt er när ni kommer med era säkerhetsblad om hur farligt det är och hur allt krashar. Ni är 10a på pucken i detta fall.

Ingenting har krashat, alla valutor kommer från dagens datum att nå all time high ännu en gång.

NEO som nämnts högre upp är alltså en plattform där du har coins under som bygger på denna. Du kan alltså ha anonyma valutor som bygger på NEO. Du kan ha identifikationsvalutor kopplade till NEO. Du kan koppla en UBER-taxi app till NEO, du kan koppla Airbnb till NEO, du kan koppla exakt vad fan du vill till NEO. NEO är alltså en grund för att hålla ALLA APPLIKATIONER UNDER SAMMA VALUTA.

Skillnaden nu är att valutan står för grunden, så programmerar du valutorna därefter. Du kan alltså expandera till något nytt UBER/PIZZAONLINE/NANNYONLINE och skapa in i oändligheten många applikationer.

Skillnaden mot att ha ett företag för respektive? INGEN MELLANHAND som tar tid eller pengar! woho!

Skillnaden mot idag är att du kan förenkla ALLT som har med appar/funktioner, lägga allting i NEO-plattformen så vet du att skickar du 1 krona så kommer 1 krona fram, och ingen jävel segar ner eller tjänar pengar på DINA pengar.

Kommer också finnas en EXCHANGE som är byggd på NEO's plattform där dom också kommer koppla ihop ERC20 Tokens.

Skillnaden mot dagens exchange?

Det ligger inte på EN server, allt ligger i blockkedjan och då kommer ingen hacka din wallet och plocka allt du har. Du har alltså alla dina pengar på en decentralicerad server som är Kvant-dator säker.

Allt detta i ett stort ekosystem där värdet inte baseras på hur länderna sköter sina krig/invandring eller andra saker korrupta politiker kan få för sig.

Förstår ni att det finns användningsområden nu? TACK, så kan ni släppa snacket om bubblor och se hur stort detta kommer revolutionera hela vårat samhälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

@Havreboll647: http://images.memes.com/meme/828902

Ännu en ekonom som jämför krypto med aktiemarknad... Det går inte och jämföra.
Ni försöker göra en teknisk analys av ett päron när vi egentligen pratar om äpplen...

Alla som försöker jämföra Krypto med Aktier eller försöker applicera teknisk analys från metoder som är för aktiemarknad kommer torska sina bitcoin rätt fort!

Tvärtom faktiskt. Kryptovalutor likt BTC har visat sig vara väldigt lämpliga att applicera teknisk analys på de det i princip uteslutande styrs av spekulation i det kortare loppet.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Krypto skulle teoretiskt sett vara användbart att handla med redan idag om de var knutna till vanliga valutakurser. Bitcoin eller annan nuvarande krpytovaluta fungerar inte i dagens ekonomi då de är alldeles för volatila, säljare måste veta hur mycket de får när de säljer en vara, arbetare behöver veta hur mycket lönen kommer att vara värd osv. När man pratar om butiker som accepterar krypto så måste man vara medveten om att de snabbt som attan växlar till vanliga valutor. De kan inte riskera att spekulera bort sin vinst på att kursen går ner 10% på en dag, även om de dagen innan kanske gick 10% plus...man behöver kunna planera och budgetera vilket är omöjligt om kurserna svänger så kraftigt som de gör i dagsläget.

Detta är nog mitt största problem med krypto idag, tror de flesta ser det som en aktie och hoppas tjäna pengar men bryr sig inte hur man ska använda valutan till vardags, ena dagen är 1 BTC 9000 USD, andra dagen är den 7000 USD...
men vissa kanske nöjer sig med att få 20% mindre lön en månad att leva på? speciellt de som har de svårt att få ihop pengarna varje månad lär ju tycka det är en toppenbra idé

Men men det går ju bara upp säger alla som förespråkar krypto, 2018 är det 100.000 USD !, vart tar tåget slut? när kommer det gå att använda på riktigt? annat än bara som en investering
Jag är absolut inte emot ny teknologi, men varför fixa något som inte är trasigt? vill man slippa skatter och skit är det väl bara börja jobb svart istället för att ta fram en helt ny valuta för att lösa det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@ZyntaX: Tack för din insikt/feedback.

Jag har dock inte spekulerat i BTC, allt jag skriver är som sagt saker jag hör omkring mig och ifrågasätter, därav att jag kommer hit och skriver av mig för att få feedback likt din.

Jag är ett starkt fan av ditt tidigare inlägg där du skriver om "nykomligar" osv, precis detta som är min tanke kring BTC. Kursen och handeln har starkt drivits på av att en stor del "investerare" som inte har en jäkla aning om vad dom fipplar med ändå har fått den kanonidéen att deras första spekulation ska vara rakt in i BTC/Krypto. För det stod ju i tidningen / Facebook att man kan tjäna 10x stålarna direkt!!!

Det enda jag använt BTC till är som betalmedel, och det är som sagt det jag nu ledsnat på:
1) Jag köper BTC för $10 för att kunna göra ett köp
2) Nånting dröjer och jag kan inte göra min affär förens dagen efter
3) Boom, BTC har gått ner 5% i värde och jag kan nu inte ens göra mitt $10 köp längre, eftersom mina $10 nu över en dag är $9.50

Helt enkelt, jag har TOTALT ledsnat ur på att försöka använda BTC som valuta eftersom all volatilitet i kursen gör det helt opålitligt.
Utöver det behöver jag som sagt betala mer för transaktionen än värdet för den.

(Dock så fick jag som sagt en bonus, eftersom jag hade en del BTC kvar i en wallet sen ett köp jag gjorde för ett par år sedan, så jag är faktiskt några tusen kronor plus vilket gör att jag kan fortsätta med mina $10 transaktioner än så länge)

Jag menar, hur många skulle vilja ha sin lön utbetald i SEK om SEK fluktuerade lika mycket som BTC?

Jag missförstod det som att du satt investerad, puh tur
Nej Bitcoin är värdelöst som betalmedel. Både för dyrt och volatilt som du själv skriver.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcm:

Skillnaden mot idag är att du kan förenkla ALLT som har med appar/funktioner, lägga allting i NEO-plattformen så vet du att skickar du 1 krona så kommer 1 krona fram, och ingen jävel segar ner eller tjänar pengar på DINA pengar.

Hela poängen med bitcoin är att nån jävel segar ner och tjänar pengar på mina pengar. Det är verkligen det fundamentala konceptet med hela "valutan".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Detta är nog mitt största problem med krypto idag, tror de flesta ser det som en aktie och hoppas tjäna pengar men bryr sig inte hur man ska använda valutan till vardags, ena dagen är 1 BTC 9000 USD, andra dagen är den 7000 USD...
men vissa kanske nöjer sig med att få 20% mindre lön en månad att leva på? speciellt de som har de svårt att få ihop pengarna varje månad lär ju tycka det är en toppenbra idé

Men men det går ju bara upp säger alla som förespråkar krypto, 2018 är det 100.000 USD !, vart tar tåget slut? när kommer det gå att använda på riktigt? annat än bara som en investering
Jag är absolut inte emot ny teknologi, men varför fixa något som inte är trasigt? vill man slippa skatter och skit är det väl bara börja jobb svart istället för att ta fram en helt ny valuta för att lösa det problemet.

Trasigt?

Hur fan kan du sitta och tillåta att staten sätter börser/länder i konkurs? Inkompetenta politiker leker bort dina pengar.

1.Bank har monopol på att ha digitala pengar
2. För varje krona du tvingas ha på banken (om du inte vill ha dom under madrassen), kan banken ge ut ett lån på 10 kr från intet.
3. Dom tjänar pengar på pengar dom inte har, och tar ut aktieutdelning till cheferna.
4. När allt går åt helvete så har banken rätt att ta ut X antal 1000000000% ränta från dig och försätta dig i konkurs för att rädda sig själv.

Du är alltså villig att böja på benen var 15e år och låta detta forstätta utan konsekvens eller ändring?

Svenskar i ett nötskal, helt tomma i huvudet. Så jävla trygga och rädda för ändring. Hemskt att se. Blir gråtfärdig.

"Det funkar", säg det när dollarn krashar igen. Läsa 5 minuter på google så förstår du vad jag menar.

1.600.000.000.000 dollar cirkulerar jorden just nu och det pumpas ut konstant. USA är brutalt belånade in i döden och varenda person har ÅTERIGEN:

1. ALLTID Nyaste iphone på avbetalning
2. 10-15 kreditkort
3. Bostadslån
4. Billån (leasing).

Detta är standard i USA, med pengar dom inte har.

ÅTER IGEN, samma som förra gången.

Den som inte säger att dollarn / bostäder är en bubbla. Gå o sup ner er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Till att börja med,

Ni nybörjare/självutnämnda aktieproffs, säkerhetsansvariga på riksdagskansliet och nyexaminerade GMU soldater:

Den "bubbla" ni nu pratar om som började strax efter 12e januari i år och kommre pågå tills mars, och sedan kommer att öka, är en helt vanlig nedgång som sker hela tiden i krypto.

Människor i Kryptovalutor kort och gott sitter och äter popcorn åt er när ni kommer med era säkerhetsblad om hur farligt det är och hur allt krashar. Ni är 10a på pucken i detta fall.

Ingenting har krashat, alla valutor kommer från dagens datum att nå all time high ännu en gång.

NEO som nämnts högre upp är alltså en plattform där du har coins under som bygger på denna. Du kan alltså ha anonyma valutor som bygger på NEO. Du kan ha identifikationsvalutor kopplade till NEO. Du kan koppla en UBER-taxi app till NEO, du kan koppla Airbnb till NEO, du kan koppla exakt vad fan du vill till NEO. NEO är alltså en grund för att hålla ALLA APPLIKATIONER UNDER SAMMA VALUTA.

Skillnaden nu är att valutan står för grunden, så programmerar du valutorna därefter. Du kan alltså expandera till något nytt UBER/PIZZAONLINE/NANNYONLINE och skapa in i oändligheten många applikationer.

Skillnaden mot att ha ett företag för respektive? INGEN MELLANHAND som tar tid eller pengar! woho!

Skillnaden mot idag är att du kan förenkla ALLT som har med appar/funktioner, lägga allting i NEO-plattformen så vet du att skickar du 1 krona så kommer 1 krona fram, och ingen jävel segar ner eller tjänar pengar på DINA pengar.

Kommer också finnas en EXCHANGE som är byggd på NEO's plattform där dom också kommer koppla ihop ERC20 Tokens.

Skillnaden mot dagens exchange?

Det ligger inte på EN server, allt ligger i blockkedjan och då kommer ingen hacka din wallet och plocka allt du har. Du har alltså alla dina pengar på en decentralicerad server som är Kvant-dator säker.

Allt detta i ett stort ekosystem där värdet inte baseras på hur länderna sköter sina krig/invandring eller andra saker korrupta politiker kan få för sig.

Förstår ni att det finns användningsområden nu? TACK, så kan ni släppa snacket om bubblor och se hur stort detta kommer revolutionera hela vårat samhälle.

Dold text
Skrivet av Xcm:

Så funkar marknaden, fråga mig inte varför, men den gör det.

De flesta av oss säger ingenting om att det kan finnas ett användningsområde i framtiden för dessa plattformar. Men det är bland annat bubblan vi har diskuterat, där vissa hävdar att det finns ett värde i krypto, att det kommer gå upp i framtiden (inte att man tror, att man vet).

Du säger ju själv att du inte vet varför...

Det du vinner på att beställa din UBER genom krypto vs att betala på vanligt vis är 1% (avgiften som VISA/mastercard tar).

Sen att om du skickar 1 krona så kommer 1 krona fram, ingen gör något gratis. Att man tjänar pengar på mining gör att det inte är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Long text of shit.

REEEEEEE !!!
Folk håller inte med mig!
REEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!

Argumenterar du på detta vis IRL med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Till att börja med,

Ni nybörjare/självutnämnda aktieproffs, säkerhetsansvariga på riksdagskansliet och nyexaminerade GMU soldater:

Den "bubbla" ni nu pratar om som började strax efter 12e januari i år och kommre pågå tills mars, och sedan kommer att öka, är en helt vanlig nedgång som sker hela tiden i krypto.

Människor i Kryptovalutor kort och gott sitter och äter popcorn åt er när ni kommer med era säkerhetsblad om hur farligt det är och hur allt krashar. Ni är 10a på pucken i detta fall.

Ingenting har krashat, alla valutor kommer från dagens datum att nå all time high ännu en gång.

NEO som nämnts högre upp är alltså en plattform där du har coins under som bygger på denna. Du kan alltså ha anonyma valutor som bygger på NEO. Du kan ha identifikationsvalutor kopplade till NEO. Du kan koppla en UBER-taxi app till NEO, du kan koppla Airbnb till NEO, du kan koppla exakt vad fan du vill till NEO. NEO är alltså en grund för att hålla ALLA APPLIKATIONER UNDER SAMMA VALUTA.

Skillnaden nu är att valutan står för grunden, så programmerar du valutorna därefter. Du kan alltså expandera till något nytt UBER/PIZZAONLINE/NANNYONLINE och skapa in i oändligheten många applikationer.

Skillnaden mot att ha ett företag för respektive? INGEN MELLANHAND som tar tid eller pengar! woho!

Skillnaden mot idag är att du kan förenkla ALLT som har med appar/funktioner, lägga allting i NEO-plattformen så vet du att skickar du 1 krona så kommer 1 krona fram, och ingen jävel segar ner eller tjänar pengar på DINA pengar.

Kommer också finnas en EXCHANGE som är byggd på NEO's plattform där dom också kommer koppla ihop ERC20 Tokens.

Skillnaden mot dagens exchange?

Det ligger inte på EN server, allt ligger i blockkedjan och då kommer ingen hacka din wallet och plocka allt du har. Du har alltså alla dina pengar på en decentralicerad server som är Kvant-dator säker.

Allt detta i ett stort ekosystem där värdet inte baseras på hur länderna sköter sina krig/invandring eller andra saker korrupta politiker kan få för sig.

Förstår ni att det finns användningsområden nu? TACK, så kan ni släppa snacket om bubblor och se hur stort detta kommer revolutionera hela vårat samhälle.

Absolut. Men vad säger att det är NEO som gör det?
Det kanske är den om 5 år startade plattformen MATRIX som tar över och blir det som alla kopplar UBER och TAXI och Pizza till?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Absolut. Men vad säger att det är NEO som gör det?
Det kanske är den om 5 år startade plattformen MATRIX som tar över och blir det som alla kopplar UBER och TAXI och Pizza till?

Ethereum var 1.
Neo är 2.

För att Neo har 110% stöd i Asien. Kina vill tillochmed se den växa, som har bannat Exchanges i väntan på att kunna reglera handeln på ett bättre sätt.

Vad ska du ändra? Det är open source och grunden är lagd.

Edit:

Sen kan man också investera i Ethereum, Neo OCH MATRIX i ditt fall. Sprida ut sina "risker" så att säga. Jag har runt 20 valutor just nu, med majoritet i Neo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

REEEEEEE !!!
Folk håller inte med mig!
REEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!

Argumenterar du på detta vis IRL med?

Beror på om det är en vänsterpartist jag argumenterar med så händer det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:
Dold text

De flesta av oss säger ingenting om att det kan finnas ett användningsområde i framtiden för dessa plattformar. Men det är bland annat bubblan vi har diskuterat, där vissa hävdar att det finns ett värde i krypto, att det kommer gå upp i framtiden (inte att man tror, att man vet).

Du säger ju själv att du inte vet varför...

Det du vinner på att beställa din UBER genom krypto vs att betala på vanligt vis är 1% (avgiften som VISA/mastercard tar).

Sen att om du skickar 1 krona så kommer 1 krona fram, ingen gör något gratis. Att man tjänar pengar på mining gör att det inte är gratis.

Sen om jag vill göra refund får jag vänta 3-5 bankdagar.
Jag verifierar min egen transaktion. För att skicka behöver jag verifiera 2 st transaktioner med datorkraft. Ingen fara för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Skillnaden är att Bitcoin fortfarande är UNDERVÄRDERAD. Den är inte övervärderad som alla företag i IT-krashen blev.

Bitcoin och alla andra valutor är SVINLÅGT värderade. Och BTC tappar marknad för vare månad som går i snitt, till förmån för bättre valutor.

16.800.000 bitcoin. 8000 Dollar st.
1.600.000.000.000 Dollar. 1 Dollar st.

Där har du skillnaden, att alla som håller på med crypto tycker att det är lågt värderat.

Om NEO blir huvudvaluta i asien:

65 000 000 NEO finns det totalt.

Om jag har 1000 Neo i detta fallet och jag köpte dom för 20 dollar st så är jag väldigt glad när hela världen ska börja handla med detta.

Kanske 10 Neo räcker?

Det räcker med att valutan blir utbredd så sitter man bra i båten om man är tidig.

Men vad händer om valutan inte blir utredd då, om det globalt är femton personer som vill äga kryptovaluta?
Tillgång och efterfrågan säger mig att.... värdet är noll.

Du (och alla andra kryptisar) bara vrålar ur er klyschor som "köp", "det är rea på krypto", "vänta bara, snart så!", "undervärderat" och så vidare. Men ingen enda stans, av ingen enda person har jag lyckats få förklaringen på vad värdet är, och vad värdet egentligen SKA vara.

Det enda värdet hittills har varit att flytta pengar från de som hoppade in sent och trodde på haussen till de som redan ägde kryptovalutor, tex. Bitcoin. Och det förstår jag att du tycker är en jättebra och säker affärsidé. Att göra inget och få pengar för det.

Du vill att värdet ska vara högt eftersom du äger(?) kryptovalutor och vill att efterfrågan ska vara hög, du talar alltså i egenintresse.
Orkar du inte skriva ett svar på det här (för det tror jag inte att du kan, utan att bli arg och säga att jag inget förstår) så kan du gärna länka mig någon bra sida.

Ha en bra dag, och jag hoppas du blir miljardär på krypto.