Andra kalas-klipp från Wish

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kastroullen:

Ni som fått hem grejer. Hamnade er beställning som "skickad" eller fastnade den som behandlas och sedan avbröts den? Samt vad tog ni för betalsätt?

Skickades innan de återbetalade, samt en grej som jag fick meddelande om att den skickades strax efter återbetalning också. Vissa verkar få hem grejer som "fastnat". Själv tog jag faktura.
Personligen lite orolig över de där paketen som jag inte har spårningsnummer till. Hur i helskotta ska jag kunna veta när det är dags att hämta ut dessa? Har inte fått något brev eller sms på de som nu anlänt i alla fall. Eller tja, den som skickades med DHL fick jag ett sms om hur jag ville motta paketet. Men majoriteten kommer oturligt nog med postmord..

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Skickades innan de återbetalade, samt en grej som jag fick meddelande om att den skickades strax efter återbetalning också. Vissa verkar få hem grejer som "fastnat". Själv tog jag faktura.
Personligen lite orolig över de där paketen som jag inte har spårningsnummer till. Hur i helskotta ska jag kunna veta när det är dags att hämta ut dessa? Har inte fått något brev eller sms på de som nu anlänt i alla fall. Eller tja, den som skickades med DHL fick jag ett sms om hur jag ville motta paketet. Men majoriteten kommer oturligt nog med postmord..

Ok tack för svar!

Hoppades på att jag också skulle kunna få hem mina grejer, dock tror jag inte min hann att "skickas". Den hamnade under "behandlas" sedan blev den grå. Aja, hoppas kan man alltid men räknar inte med något

Permalänk
Medlem

Tänkte väcka lite liv i tråden. Ni som fått hem grejer, har ni fått faktura med? Fick nämnligen min faktura makulerad, men det dök upp grejer ändå (inget grafikkort, men ändå en 3d skrivare som kostar en slant)

Permalänk

@Caresafe

Klarna har ett år på sig att debitera dig när wish kräver betalat

Permalänk
Medlem

Hade vi en allmän tråd om produkter / tips från Ali/Wish/Gearbest etc?

Gillade den här sidan som samlar "snygga" / bra produkter från Aliexpress:
https://thieve.co/

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

@Caresafe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

@Caresafe

Klarna har rätt att komma med betalningskrav i upp till 3år.

Permalänk
Medlem

Nu kom även min beställning fram!

Köpte en:
http://www.wish.com/c/59a520c44e9af70e6511f8d5

Blev totalt lite över 400 spänn efter rabatten. Ingen annullerad faktura, men är nöjd ändå!

Permalänk
Medlem

Man kan fortfarande göra ganska mycket fynd på billigare prylar med 169kr rabatatten samt 2x 5%. Beställt ett gäng hörlurar och annat. Tyvärr brukar det vara ganska höga fraktkostnader så priserna går inte allt för mycket jämfört med t.ex Aliexpress eller Gearbest. Hade Wish haft gratis frakt så

Permalänk
Skrivet av trozen:

Man kan fortfarande göra ganska mycket fynd på billigare prylar med 169kr rabatatten samt 2x 5%. Beställt ett gäng hörlurar och annat. Tyvärr brukar det vara ganska höga fraktkostnader så priserna går inte allt för mycket jämfört med t.ex Aliexpress eller Gearbest. Hade Wish haft gratis frakt så

Vad menar du med 169kr rabatten? Berätta gärna hur man får den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Vad menar du med 169kr rabatten? Berätta gärna hur man får den

Rabattkoderna från denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafik... gav tidigare upp till 50% oavsett belopp. Nu ger dom fortfarande upp till 50% rabatt men med ett maxtak på 169kr.

Rabatten fungerar bara på enhetens första köp så där får man tänka till.

Permalänk
Skrivet av trozen:

Rabattkoderna från denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafik... gav tidigare upp till 50% oavsett belopp. Nu ger dom fortfarande upp till 50% rabatt men med ett maxtak på 169kr.

Rabatten fungerar bara på enhetens första köp så där får man tänka till.

Det finns en 25% kod som fungerar för befintliga kunder ( kan inte ta fram den nu, är på jobbet) där du även kan gå ur kassan för att få yttligare 5%. Googla på den, den började på A....

Den fungerar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Det finns en 25% kod som fungerar för befintliga kunder ( kan inte ta fram den nu, är på jobbet) där du även kan gå ur kassan för att få yttligare 5%. Googla på den, den började på A....

Den fungerar fint.

Antar att den också har ett maxtak på 169kr?

Permalänk
Skrivet av trozen:

Antar att den också har ett maxtak på 169kr?

Nej den har 25% som jag skrev till kunder som redan har beställt.

https://minfil.org/B67eX3cabe/wish.png

Testa aroundnfl så får du se. Jag vet inte exakt hur mycket den ger men det är mer än 168kr beroende på vara givetvis.

Permalänk
Skrivet av davvarn:

Posten måste älska dessa trådar. Jobbat själv där förut och vet hur jävligt det är med hundratals kinapaket per åktur.
Beställer själv för att det är smidigt och oftast billigt, men är väl bäst att passa på innan saker och ting blir förändrat

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Jm3dX/snart-slut-pa-g...

"Hur kan då frakten på paket som skickas över halva jordklotet vara gratis, eller bara kosta några kronor? Förklaringen ligger i det internationella postsystemet med rötter från 1874. Då var Kina ett utvecklingsland som genom subventioner behövde hjälp med att få igång sin postverksamhet.
Det systemet lever kvar än idag, och tvingar PostNord att subventionera paketleveranser från kinesiska företag. Något som bäddar för fortsatt ökning av e-handeln med Kina."

Posten måste ju gå minus som satan på kina saker.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Ni som har beställt därifrån, hur lång är frakttiden ungefär? Har tänkt beställa en billig mobil därifrån

Permalänk
Skrivet av Rokopop:

Ni som har beställt därifrån, hur lång är frakttiden ungefär? Har tänkt beställa en billig mobil därifrån

Beställde en klocka det tog ungefär en vecka för produkten att lämna butiken/lagret. Nu är klockan nånstans i Kina, förhoppningsvis får jag klockan innan Jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Nu kom även min beställning fram!

Köpte en:
http://www.wish.com/c/59a520c44e9af70e6511f8d5

Blev totalt lite över 400 spänn efter rabatten. Ingen annullerad faktura, men är nöjd ändå!

Jag tycker den verkade lite häftig. Hur är klockan, kanon eller kalkon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Beställde en klocka det tog ungefär en vecka för produkten att lämna butiken/lagret. Nu är klockan nånstans i Kina, förhoppningsvis får jag klockan innan Jul

Tack för svar! Så man kan räkna med att det tar över en månad då iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blue eyed devil:

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Jm3dX/snart-slut-pa-g...

"Hur kan då frakten på paket som skickas över halva jordklotet vara gratis, eller bara kosta några kronor? Förklaringen ligger i det internationella postsystemet med rötter från 1874. Då var Kina ett utvecklingsland som genom subventioner behövde hjälp med att få igång sin postverksamhet.
Det systemet lever kvar än idag, och tvingar PostNord att subventionera paketleveranser från kinesiska företag. Något som bäddar för fortsatt ökning av e-handeln med Kina."

Posten måste ju gå minus som satan på kina saker.

Vad jag har förstått så sponsrar den kinesiska staten frakt för företag som säljer saker direkt till konsumenter i utlandet.

Permalänk
Skrivet av Rokopop:

Tack för svar! Så man kan räkna med att det tar över en månad då iaf

Ja det är vad jag tror. Återkommer om produkterna kommer snabbare .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Vad jag har förstått så sponsrar den kinesiska staten frakt för företag som säljer saker direkt till konsumenter i utlandet.

Känns logiskt. Bra att hjälpa sina företag exportera när det knappt kostar bortom landets gräns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag tycker den verkade lite häftig. Hur är klockan, kanon eller kalkon?

Både och.

Fördelar är att den är väldigt rapp och att armbandet är lite mjukare än andra smartklockor och är därför lite bekvämare att ha på sig. Den är också ganska snygg.

Nackdelar är att det är en jäkla stor bezel på skärmen. Officiella bilder visar

Men i verkligheten är det:

Tjockleken är också en stor nackdel. Den är GROTESKT tjock. Vissa bilder försöker framstå som att det är såhär:

Men i själva verket så är den TJOCKARE än denna bilden (den svarta delen på undersidan):

Den har heller ingen laddocka som de flesta klockor har, utan bara en laddkabel som sitter fast via en ganska svag magnet på undersidan, så det kommer förmodligen uppstå tillfällen där den släpper vid laddning utan att man märker det, då skärmen vid laddning ligger neråt.

Jag tycker att den är värd ca 500kr, men om man tittar på sitt orginalpris på ca 1000kr så hade jag istället tagit tex NO.1 D5 Pro:
https://www.banggood.com/NO_1-D5-Pro-Quad-core-MTK6580-1GB16G...
Eller Finow X5 Air:
https://www.banggood.com/Finow-X5-Air-3G-Smartwatch-Phone-Hea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

4200kr är ju efter rabatt och inte vad produkten kostar ordinarie pris. Produktens fulla pris är det som deklareras, om paket råkar komma bort eller skadas så får fraktbolgaet ersätta produkten. Om Wish skriver produktens värde är 4200kr så förlorar dom på det vid skadat/försvunnen paket.
Så vid moms på slag så blir det 1150USD x 25% moms om nu laptopen fastnar på tullen. Vilket garanteratbdet kommer göra.

lite gammalt inlägg men tänkte bara klara upp det lite.
enligt tullverket

Citat:

Momsen är 25 procent för de flesta varor. För livsmedel är den 12 procent och för många varor inom kulturområdet, importmomsen bland annat tidningar och böcker, är den 6 procent.

Du beräknar importmomsen på beskattningsunderlaget vid import. Det är summan av:

1. varans tullvärde (det pris du betalar för varan, inklusive kostnader såsom frakt och försäkring fram till EU)

2. eventuell tull och andra statliga skatter än mervärdesskatt

3. bikostnader såsom transport- och försäkringskostnader fram till den bestämmelseort i EU dit varan ska transporteras.

Permalänk
Avstängd

Fått tag i både grafikkort och chassi 😃

Permalänk
Avstängd

Lyssnat i ett par dagar Shure SE 535 som Wish hade till ett mycket attraktivt pris på 350kr, dessa hade många toppbetyg som butik och lurarna. Så tog en risk. Finns ju möjlighet att sända tillbaks om jag var missnöjd.

Är detta kopia så tänker inte jag klaga, prövat kompisens 535 och även mina 846 för att jämföra, identiskt ljud med kompisens 535, subbasen från 846 finns givetvis inte men i övrigt samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Identiskt ljud för 350:-?! Låter inte pjåkigt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Identiskt ljud för 350:-?! Låter inte pjåkigt.

Skulle inte riskera att ge mycket mer, lyckat köp tack och lov. Har LG V10 med dacen och high impedance aktiverad, likadant när jag lyssnar på datorn via HiFime Sabre 9018 DAC så är det identiskt ljud. Små broschyrerna osv i paketet man får från Shure, allt fanns med. Tennmak Pro som är okej budgetlurar från Kina dom låter betydligt sämre oavsett dac och high impedance, det hörs direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Skulle inte riskera att ge mycket mer, lyckat köp tack och lov. Har LG V10 med dacen och high impedance aktiverad, likadant när jag lyssnar på datorn via HiFime Sabre 9018 DAC så är det identiskt ljud. Små broschyrerna osv i paketet man får från Shure, allt fanns med. Tennmak Pro som är okej budgetlurar från Kina dom låter betydligt sämre oavsett dac och high impedance, det hörs direkt.

Har du länk till hörlurarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Låter grymt, länk?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA