Permalänk
Avstängd

Sambeställning från BGmicro

http://www.bgmicro.com/

Kika runt lite där och säg till om det verkar intressant med en sambeställning. Prisexempel: 3 st 40x2 LCD med bakgrundsbelysning för 14 $. Givetvis HD44780.

Jag har aldrig gjort en sambeställning innan så om någon som känner för att göra det den här gången (om det blir något av det hela) så ta gärna tag i det här.

MVH. Andreas

Permalänk
Medlem

Shit.. 40x2 för 60spänn dock lär det ju bli mer för skatt tull frakt.. o.s.v .. nån som vet vad det ligger på?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Ja det är ju frakten och tullen som är problemet... Men om man är många så kanske det blir hyfsat förmånligt.

Kanske inte är någon idé med en sambeställning, kom och tänka på Xoxidebeställningen här på Swec...

Permalänk
Medlem

"Please mark as "Gift" when shipping" <- Enkelt sätt att i många fall undvika tullen

Visa signatur

- Amnos

Permalänk
Medlem

Det va sjukt billigt där!!!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det funkar med beskattning?? Är det ett procentpålägg bara eller???

Jag menar en 120mm för $0.99 inte ens 10 spänn... Och asbilliga kondningar....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

10 st 80mm-fläktar "Low noise Quieties" för 22.25$

Permalänk
Medlem

Här kan man räkna lite på vad det skulle kosta att importera grejjer om man skall betala tull

http://www.tullverket.se/TargetGroups/Personal/frameset.htm

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag skickade ett mail och frågade BGmicro om frakt osv., hoppas jag för svar snart.

Permalänk
Medlem

jevlar va billigt! synd bara att de inte va 40x4

Permalänk
Medlem

Väntar otåligt... Jag behöver lite kondningar till en trafo jag skall bygga medmera... Var ju LITE billigare än elfa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag köpte en grej från USA för 47 dollar. Det blev typ 4 kr i tull men 150 i skatt

Visa signatur

-

Permalänk

Jag skulle gärna vilja vara med på en sambeställning därifrån.

Visa signatur

*****Athlon xp 2000 ^^ 512mb ddr PC2700 ^^ Seagate 60gb, 120gb^^ Geforce 4 Ti 4400 128mb ^^ Antec 380W *****

Permalänk
Medlem

Se till att inte betala innan ni fått sakerna så som de gjorde på xoxide beställningen. Säg att ni MÅSTE ha som liknande postförskott eller hemleverans där ni betalar till budbäraren.

I xoxide beställningen kan dom inte göra mycket.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

jag är med på beställning om det blir något1 det var ju väldigt billigt där.

Permalänk
Medlem

jag är också med. Nån som såg den där peltiern för $5.99?? 12V, 8A! Det är 96W! Nu kanske den inte flyttar så mycket värme, men det är ändå 200 spänn billigare än oc.se's 80W'are!

Permalänk
Medlem

Fan va ägställe! Hmm, man blir ju orolig när man läser vad dom skriver om vissa produkter, typ stoppa flänsen på foren och ta på dig en tjock strumpa mm

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

är grymt intresserad... hoppas det blir något.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

kan inte någon som gjort sambeställningar ta tag i en sambeställning från bgmicro? som sagt jag har skickat ett mail och frågat diverse saker, meddelar vad jag fick för svar.

Permalänk
Medlem

Jag är på om det blir beställning... mejla när det börjar dra ihop sej.. ( c.kihl@hotpop.com )

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

är det ingen som vill ta hand om det? =/ jag skulle kunna tänka mig det fast då måste alla betala i förskott det beror ju på vad varje person köper så blir det olika fraktkostnader, och då vet man ju inte hur mycket man ska ta av varje person. så det blir ju jobbigt när det itne är en bestämd produkt som man beställer.

Permalänk
Avstängd

kan inte vi som vill beställa samlas i gbg och dela ut det alla vill ha efter att vi beställt det? givetvis förskottsbetalning men vi slipper iallafall alla frakter inom sverige.

EDIT: såg just att vi bor ganska spritt över landet :/

Permalänk
Medlem

Angående sambeställning

Jag gör en rejäl chansning nu men jag har beställt fyra 40x2 LCD displayer från bgmicro och säljer tre av dem.

Vet dock inte när jag får dem eller vad det kommer att kosta i slutändan men förhoppningsvis blir inte tull/frakt högre än svinpriserna på elfa.

Att jag valt att beställa själv är att det alltid brukar rinna ut i sanden när man frågar på sweclockers eller liknande men som sagt om allt flyter på som det ska så säljer jag tre av de fyra LCD:s jag beställt....

Först till kvarn gäller....

Jag har dock redan reserverat en till Mod_Mannen (den som startade tråden alltså) om du är intresserad?

Permalänk
Avstängd

Re: Angående sambeställning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tielie
Jag gör en rejäl chansning nu men jag har beställt fyra 40x2 LCD displayer från bgmicro och säljer tre av dem.

Vet dock inte när jag får dem eller vad det kommer att kosta i slutändan men förhoppningsvis blir inte tull/frakt högre än svinpriserna på elfa.

Att jag valt att beställa själv är att det alltid brukar rinna ut i sanden när man frågar på sweclockers eller liknande men som sagt om allt flyter på som det ska så säljer jag tre av de fyra LCD:s jag beställt....

Jag har dock redan reserverat en till Mod_Mannen (den som startade tråden alltså) om du är intresserad?

jag tackar mer än ja till ditt fina erbjudande!

hoppas inte tullen, skatten osv. blir så hög, utan att allt går bra!

Permalänk
Medlem

jag tar gärna en också då. men jag funderar ändå att beställa lite fler grejor därifrån.. det var ju svinbilliga andra saker där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ungen
jag tar gärna en också då. men jag funderar ändå att beställa lite fler grejor därifrån.. det var ju svinbilliga andra saker där.

precis.. det finns lite andra saker man skulle vilja ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att en person provar beställa först är nog smart, då vet man om dom är pålitliga osv..

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Medlem

Mina lcd'er som jag beställde från BGMicro klarade sig helskinnade genom tullverketsnålsöga, paketet var märkt "surplus" och jag antar att det var en bidragande orsak till att jag klarade mig från tull.

BGMicro är seriösa så ni behöver inte oroa er för att dom skall blåsa er.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

jag fick svar från bgmicro nu, såhär svarade de:

The postage will depend on how much the order weighs. When you get your
order together let me know and I will give you an estimate, or you can also
go to www.usps.com website, enter in the info and a weight and get an idea
of the postage.
Thanks
Tammie
----- Original Message -----
From: "B.G. Micro" <bgmicro@bgmicro.com>
To: "Tammie" <tammie@bgmicro.com>
Sent: Friday, May 16, 2003 9:03 AM
Subject: Fw: Order from Sweden

>
> ----- Original Message -----
> From: "Andreas ..." <bananen_87@hotmail.com>
> To: <orders@bgmicro.com>
> Sent: Friday, May 16, 2003 7:42 AM
> Subject: Order from Sweden
>
>
> > Hi!
> >
> > Me and my friends thought your prices were very good and therefore we
> almost
> > decided that we are going to order a lot of stuff from you. But, there
are
> > som questions before we do so. We live in Sweden and we wonder how long
it
> > would take before we get our stuff here. And how much does the shipping,
> > toll and so on cost? Example, if we order things for about 100$, how
much
> > will everything (the order, shipping, toll a.s.o) cost?
> >
> > Thank you for a great electronic shop!
> >
> > //Andreas Folkestad, Sweden
> >
> > _________________________________________________________________
> > Hitta rätt på nätet med MSN Sök http://search.msn.se/
> >
> >
>
>

Permalänk
Medlem

Re: Angående sambeställning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tielie

Jag vill gärna ha en display. Maila mig med pris/betalning/frakt

nejvbie@yahoo.com

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org