Jumper ezbok pro 3, En budget laptop i premium skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

Fick även jag hem min Jumper nu i veckan. Mycket trevlig byggkvalitet. Lite trist att de har tagit bort möjligheten till att ändra powerlimit och hdspeed i bios. Blir inköp av ssd för att få upp farten lite.

Tycker den är slö i windows och webbläsare, så kanske får lägga in Linux på den. Finns det något program så man kan spara cdkeyn till Windows ifall man vill byta tillbaka? Funkar bankid till Linux? Man borde väl ialla fall kunna använda mobilt.

Vad ska man satsa på för ssd?

Throttlestop funkar också där kan man höja powerlimit till 12w

Jag stoppade i en crucial mx300 275gb som jag hade liggandes funkar utan problem
Även provat med en wd green men det gick sämre

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Var och köpte en Intel600p idag på Netonnet. Jag kan inte hitta disken i varken bios eller Windows. Någon som använt Intel600p disken.

Känns som jag inte kan trycka in disken tillräckligt långt in i kortplatsen, det blir en liten glipa. Jag har tryckt så hårt det går.

Jag har även testat Macrium reflect och Mintool, men hittar inte disken där heller. Kanske inte går med den här disken såg att någon haft problem med en wdgreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

Var och köpte en Intel600p idag på Netonnet. Jag kan inte hitta disken i varken bios eller Windows. Någon som använt Intel600p disken.

Känns som jag inte kan trycka in disken tillräckligt långt in i kortplatsen, det blir en liten glipa. Jag har tryckt så hårt det går.

Jag har även testat Macrium reflect och Mintool, men hittar inte disken där heller. Kanske inte går med den här disken såg att någon haft problem med en wdgreen.

Den funkar inte med ezbook då den har nvme som gränssnitt det måste vara sata gränssnitt

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

@Nixor: Då slipper jag mecka mer med den disken. Blir till att försöka lämna tillbaka den. Vad ska man satsa på för någon, gärna så billigt som möjligt. Behöver absolut ingen stor disk, kan klara mig lika bra med en 64GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

@xnikkex: Då slipper jag mecka mer med den disken. Blir till att försöka lämna tillbaka den. Vad ska man satsa på för någon, gärna så billigt som möjligt. Behöver absolut ingen stor disk, kan klara mig lika bra med en 64GB.

Jag har en crucial mx300 275gb den funkar utanproblem bootar win 10 från den

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Ok, så det enda är att det ska vara Sata gränssnitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

Ok, så det enda är att det ska vara Sata gränssnitt

Precis men sen är dom rätt känslig på vad det är för ssd varför vet jag inte fick inte wd green att funka Windows hittade den men det gick inte att formatera disken eller installera win 10 på den men den funkar i min stationära dator

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

@Nixor: Funderar på en sådan här. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4555981

Annars är du nöjd med flytet efer du bytte till ssd va. Blir rätt stor skillnad, tycker den är väldigt slö nu i windows och webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

@xnikkex: Funderar på en sådan här. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4555981

Annars är du nöjd med flytet efer du bytte till ssd va. Blir rätt stor skillnad, tycker den är väldigt slö nu i windows och webbläsare.

Den verkar också ha nvme

Med ssd och en ren installation så vart det stor skillnad visst den har ju ingen monster prestanda men surfa och film och spela lite äldre spel klarar den utan problem

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Såg att den hade det med nu. Kanske beställer någon från Kina. Förstår det, man är ju van vid sin stationära. Såg att endel clonat den gamla disken till den nya ssdn, men kanske bättre och göra en clean installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

Såg att den hade det med nu. Kanske beställer någon från Kina. Förstår det, man är ju van vid sin stationära. Såg att endel clonat den gamla disken till den nya ssdn, men kanske bättre och göra en clean installation.

Ja det går ju det med

Jag kör alltid på ren installation

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Bäst är en clean installation. Jag har skrivit om det tidigare.
Jag kör också med en crucial mx300 275gb , funkar klockrent.
I med disken, partionera den om du vill det, formatera eMMc-disken och installera på SSD.
Några drivisar behövdes inte, allt fungerade som det skulle.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeramon:

@xnikkex: Då slipper jag mecka mer med den disken. Blir till att försöka lämna tillbaka den. Vad ska man satsa på för någon, gärna så billigt som möjligt. Behöver absolut ingen stor disk, kan klara mig lika bra med en 64GB.

Jag köpte nån random disc som hette Kingspec på Aliexpress för några år sedan. 256gb för 500kr eller något, funkar utmärkt. Priset på minne har ju dock gått upp och nu får man ju betala 125 spänn extra också så den blir ju dyrare idag.

Skrivet av jeramon:

@xnikkex: Funderar på en sådan här. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4555981

Annars är du nöjd med flytet efer du bytte till ssd va. Blir rätt stor skillnad, tycker den är väldigt slö nu i windows och webbläsare.

Om inte annat än för att få bort eventuella keyloggers och skit.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör linux på sin ezbook 3 pro?
Lyckas inte få till en isorespin på lubuntu

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Den inbyggda SSD'n verkar ha gett upp i min. Hade antergo installerat, vilket har fungerar vajsigt redan ifrån början. Ibland har jag fått fixa filsystemet ifrån single user.

Datorn har legat i min väska ett tag och när jag skulle starta upp den sist så gick det inte alls, kom direkt till windows reparation. Försöker nu köra live-boot ifrån centos, men det går segt så in i helvete att ladda - så jag misstänker att disken har gett upp.

Vad ska man satsa på för billig M.2 som funkar bra ?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Kan tipsa alla Jumper Ezbook-ägare om att den här laddaren:
Länk till Kjelle
fungerar perfekt, en av DC-pluggarna är som gjord för Ezbooken.

Den medföljande laddaren kändes sådär, så jag har letat efter en bra ersättare.
Kanske har varit på tapeten förut, men ville tipsa i alla fall.

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

Kan tipsa alla Jumper Ezbook-ägare om att den här laddaren:
Länk till Kjelle
fungerar perfekt, en av DC-pluggarna är som gjord för Ezbooken.

Den medföljande laddaren kändes sådär, så jag har letat efter en bra ersättare.
Kanske har varit på tapeten förut, men ville tipsa i alla fall.

Passar den out of the box, eller krävs lödning eller liknande? Det vore riktigt skönt med en ny laddare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Gandolforf:
Den passar out of the box!

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Ingen här som har haft problem med ert batteri? Mitt började bli dåligt efter 5-6 veckor, jag laddar den till fullt, står 100% i windows, sen får jag kanske 5-10 minuters användande, sen dör den p.g.a. att batteriet är tomt. Ersättningsbatteri verkar det vara lite sisådär med att hitta till rimligt pris tyvärr. Har jag bara sladden i så fungerar allt utan problem.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Ingen här som har haft problem med ert batteri? Mitt började bli dåligt efter 5-6 veckor, jag laddar den till fullt, står 100% i windows, sen får jag kanske 5-10 minuters användande, sen dör den p.g.a. att batteriet är tomt. Ersättningsbatteri verkar det vara lite sisådär med att hitta till rimligt pris tyvärr. Har jag bara sladden i så fungerar allt utan problem.

Jag själv har inte haft problem med batteriet. Du kan testa att bara koppla ur och in batteriet och se om det hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Problemen verkar aldrig sluta med den här förbannade datorn. Har installerat en eftermarknads-disk på 32GB, men något går ändå åt pipsvängen. Misstänker att datorn har legat i någon form av vänteläge i några månader så att batteriet har dragit ut, då jag inte kunde starta. Efter att ha laddat så försöker jag starta och hamnar såklart i single user mode (tror jag det heter, står bara "Shell").

Livar upp en gammal tråd här - någon som faktiskt har en fungerande dator i dagsläget?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Absolut, inga problem, aldrig haft några och den används dagligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Enda problemet jag har är att wifi inte fungerar ordentligt, har fått lösa det med billigt USB-nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Absolut, inga problem, aldrig haft några och den används dagligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad kör du för OS?

Efter många svängar så gav jag igår upp och installerade Windows. Jag hoppas att det fungerar lite bättre än Linux (Antergos) har gjort.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Windows, så klart,,😆

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Använder min varje dag också och har inga problem med den kör dual boot med Windows och Linux mint 19 funkar klockrent

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Märkligt att det är så varierande upplevelser. Jag antar att man helt enkelt får det man betalar för. Jag håller i alla fall tummarna för att användarvänligheten håller i sig nu med Windows.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hade aldrig problem under de 1.5 året jag hade den. Samtidigt kan man inte förvänta sig för mycket för 2000kr.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Prestandamässigt så är den ju över förväntan för de pengarna. Hade den bara varit stabil nog att faktiskt fungera hela tiden så hade jag varit helnöjd.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Märkligt att det är så varierande upplevelser. Jag antar att man helt enkelt får det man betalar för. Jag håller i alla fall tummarna för att användarvänligheten håller i sig nu med Windows.

Märkligt? Inte alls, rätt hårdvara och rätt mjukvara så fungerar det.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10