PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Alltså, jag skiter snart i det här djäkla spelet och inte bara för att jag halvt suger i det. Hur djävla svårt måste det vara att ta sig in på en server utan att få en pubg fast logga som man aldrig tar sig vidare ifrån, eller ditt spel som du lämnade på servern för 40 minuter sedan pågår fortfarande "vill du ansluta" och sen bara få en ny fucking logga, eller om man ansluter sig som den föreslår, tack för att jag var död, eller få en logga, eller bli skickad till asien trots att man har EU inställt? När jag trycker "Disconnect från server", då menar jag det, ge ****** upp spel*****. När man även kollat att processen är nedstängd, fatta det för.....****...

Med det sagt det kraschar iaf aldrig när man väl fått igång det.....men jag har inte ork med tjafsandet som urartar hela jäkla tiden och jag blir inte direkt på bra humör då man lyckats tjafsa sig in på en server och som sen glömt att ställa om vapnet till automat, och dör, efter att genomgått hela farsen med att ansluta till servern.

Sen vet jag inte om jag har helt kassa ljudinställningar/headset men när folk skjuter på mig hur jag bara gigantiska träffljud i marken eller på mig så att jag får svårt att höra vart folk skjuter ifrån, alla jag skjuter på verkar ju inte alls ha samma problem utan skjuter tillbaka relativt fort oftast.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det postats tidigare, här är en bra FPS-guide:
https://www.youtube.com/watch?v=kVn2E5ST_Ho

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem

Uppriktigt sagt upplever jag att spelet är ytterst tveksamt, det är onekligen kul när man spelar två men när man kör ensam känns det mest som en camp och slumpgenerator, man kan ju klara sig till slutet och vinna genom att bara slumpa sig igenom det och försöka hålla sig i ytterkant men det är alldeles för ofta man bara blir nermejad bakifrån från någon buske under transport mellan cirklar eller från toppen av en trappa. Den som hör den andra först vinner ju i princip automatiskt på närmare håll eftersom man hör fotsteg från 200m (överdrift), och man avslöjar ju för hela staden om man öppnar en dörr. Jag vet att man kan smyga men det är för långsamt och man blir bara en stor fet måltavla onödigt länge, och öppnar man en dörr så vet ju hela ön om det.

Sen måste man ju tweaka spelet så det ser ut som skit för att ha en chans, har aldrig spelat ett spel som så massivt stödjer grafikslakt. Om man inte har haft grafikmassaker har man ju ett gigantiskt handikapp och då man slaktat ser det ju för jävligt ut.

Antar att mina anslutnings/startproblem gör att jag hyser lite extra agg men det är ju inte kul det minsta att antingen droppa där det är krig om man inte gillar en massaker då "åh, du har hittat en shotgun och jag har nävar" och antagligen inte ha en sune att ta sig slutet även om nävar slår shotgun ibland, utan det är ju bara en slakt och ingen har ändå något som är lönt att plocka upp, eller att smyga omkring i utkanterna och stöta på någon/några/ingen slumpmässiga killar och kanske ta sig långt genom att ha långtråkigt i 20 minuter och sen antingen få lite spänning eller så dö av någon kille som hörde en lite före eftersom han stod still just då.

Antar att jag får mer ut av BF eftersom där kan jag t.o.m. spela spelet utan att det ser ut som skit och ändå ha en chans, bara att ducka lite mer snipers.....*psssscht, psssscht, pssssscht, psssscht*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Alltså, jag skiter snart i det här djäkla spelet och inte bara för att jag halvt suger i det. Hur djävla svårt måste det vara att ta sig in på en server utan att få en pubg fast logga som man aldrig tar sig vidare ifrån, eller ditt spel som du lämnade på servern för 40 minuter sedan pågår fortfarande "vill du ansluta" och sen bara få en ny fucking logga, eller om man ansluter sig som den föreslår, tack för att jag var död, eller få en logga, eller bli skickad till asien trots att man har EU inställt? När jag trycker "Disconnect från server", då menar jag det, ge ****** upp spel*****. När man även kollat att processen är nedstängd, fatta det för.....****...

Med det sagt det kraschar iaf aldrig när man väl fått igång det.....men jag har inte ork med tjafsandet som urartar hela jäkla tiden och jag blir inte direkt på bra humör då man lyckats tjafsa sig in på en server och som sen glömt att ställa om vapnet till automat, och dör, efter att genomgått hela farsen med att ansluta till servern.

Sen vet jag inte om jag har helt kassa ljudinställningar/headset men när folk skjuter på mig hur jag bara gigantiska träffljud i marken eller på mig så att jag får svårt att höra vart folk skjuter ifrån, alla jag skjuter på verkar ju inte alls ha samma problem utan skjuter tillbaka relativt fort oftast.

1. det är ett buggigt spel
2. träffljuden lär man sig filtrera bort
3. stå aldrig still
4. rör dig runt för att lokalisera ljudet och var det kommer ifrån.

5.man accepterar en del buggar för att gameplay i spelet är så kul.

sedan tycker jag att du har fler buggar än vi andra har. vad har du för dator? spelet är väldigt krävande. jag har alla inställningar på very low trots mitt gf 1080...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Uppriktigt sagt upplever jag att spelet är ytterst tveksamt, det är onekligen kul när man spelar två men när man kör ensam känns det mest som en camp och slumpgenerator, man kan ju klara sig till slutet och vinna genom att bara slumpa sig igenom det och försöka hålla sig i ytterkant men det är alldeles för ofta man bara blir nermejad bakifrån från någon buske under transport mellan cirklar eller från toppen av en trappa. Den som hör den andra först vinner ju i princip automatiskt på närmare håll eftersom man hör fotsteg från 200m (överdrift), och man avslöjar ju för hela staden om man öppnar en dörr. Jag vet att man kan smyga men det är för långsamt och man blir bara en stor fet måltavla onödigt länge, och öppnar man en dörr så vet ju hela ön om det.

Sen måste man ju tweaka spelet så det ser ut som skit för att ha en chans, har aldrig spelat ett spel som så massivt stödjer grafikslakt. Om man inte har haft grafikmassaker har man ju ett gigantiskt handikapp och då man slaktat ser det ju för jävligt ut.

Antar att mina anslutnings/startproblem gör att jag hyser lite extra agg men det är ju inte kul det minsta att antingen droppa där det är krig om man inte gillar en massaker då "åh, du har hittat en shotgun och jag har nävar" och antagligen inte ha en sune att ta sig slutet även om nävar slår shotgun ibland, utan det är ju bara en slakt och ingen har ändå något som är lönt att plocka upp, eller att smyga omkring i utkanterna och stöta på någon/några/ingen slumpmässiga killar och kanske ta sig långt genom att ha långtråkigt i 20 minuter och sen antingen få lite spänning eller så dö av någon kille som hörde en lite före eftersom han stod still just då.

Antar att jag får mer ut av BF eftersom där kan jag t.o.m. spela spelet utan att det ser ut som skit och ändå ha en chans, bara att ducka lite mer snipers.....*psssscht, psssscht, pssssscht, psssscht*

Osar hatkärlek till spelet. Kan inte såga ditt inlägg som ren dynga för det mesta stämmer överens med mina erfarenheter. Helt fantastisk bittert inlägg. Rakt, tydligt och ärligt, uppskattar sånt personligen.

I BF får du väl oändligt med chanser varje runda? Det jag numera kallar "respawn bullshit"-spel.

Permalänk
Medlem

Ja alltså, enda anledningen till att jag fortfarande spelar efter typ 40 rundor det är väl att det är så stor skillnad från "respawn bullshit" men är ytterst tveksam till varför tanken är att man ska tweaka skiten ur det och har det mest horribla ljudsystemet jag varit med om i ett spel på senare år. Att gubben har den bästa hörseln i mannaminne medför ju bara hårdare camping och en större fördel för campandet? Att man hör någon gå omkring i huset på andra sidan gatan är ju lite extremt.

Tredje persons är ju bara efterblivet, att sitta och titta över murar och runt hörn i tredjeperson är ju bara helt tokigt, det har jag spelat en gång av misstag...

Permalänk
Medlem

När spelet kom ut i öppen beta så klagade folk på att de inte hörde folk, nu är det tvärtom. Jag tyckte faktiskt att det var bättre innan. Det gick att höra nån som klampade runt i samma hus men inte i huset bredvid. Du kunde höra folk som gick i gruset om de var i din absoluta närhet, inte som nu 30 meter bort.
Jag smyger dock en hel del och använder low stances istället för att gå normalt. Det hjälper sällan, de otroliga spelarna hör vart man är och följer en med sitt sikte trots att man är helt ljudlös i sitt eget spel, kolla man sen replayen efter att man dött så låter det som två elefanter 69:ar i en liten liten skrubb.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det är som en flock elefanter som försöker smyga, rör man sig hörs man, helt menlöst med strider i hus eftersom den som rör sig har sån djävulsk nackdel. Man kan aldrig överraska någon i ett hus, det enda man kan göra är att vänta utanför om man vet att någon är där. En bit ifrån och höra hur han kutar runt och hoppas han kliver ut på ett bra ställe, eller stannar och leker med sin pryttlar framför ett fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Uppriktigt sagt upplever jag att spelet är ytterst tveksamt, det är onekligen kul när man spelar två men när man kör ensam känns det mest som en camp och slumpgenerator, man kan ju klara sig till slutet och vinna genom att bara slumpa sig igenom det och försöka hålla sig i ytterkant men det är alldeles för ofta man bara blir nermejad bakifrån från någon buske under transport mellan cirklar eller från toppen av en trappa. Den som hör den andra först vinner ju i princip automatiskt på närmare håll eftersom man hör fotsteg från 200m (överdrift), och man avslöjar ju för hela staden om man öppnar en dörr. Jag vet att man kan smyga men det är för långsamt och man blir bara en stor fet måltavla onödigt länge, och öppnar man en dörr så vet ju hela ön om det.

Sen måste man ju tweaka spelet så det ser ut som skit för att ha en chans, har aldrig spelat ett spel som så massivt stödjer grafikslakt. Om man inte har haft grafikmassaker har man ju ett gigantiskt handikapp och då man slaktat ser det ju för jävligt ut.

Antar att mina anslutnings/startproblem gör att jag hyser lite extra agg men det är ju inte kul det minsta att antingen droppa där det är krig om man inte gillar en massaker då "åh, du har hittat en shotgun och jag har nävar" och antagligen inte ha en sune att ta sig slutet även om nävar slår shotgun ibland, utan det är ju bara en slakt och ingen har ändå något som är lönt att plocka upp, eller att smyga omkring i utkanterna och stöta på någon/några/ingen slumpmässiga killar och kanske ta sig långt genom att ha långtråkigt i 20 minuter och sen antingen få lite spänning eller så dö av någon kille som hörde en lite före eftersom han stod still just då.

Antar att jag får mer ut av BF eftersom där kan jag t.o.m. spela spelet utan att det ser ut som skit och ändå ha en chans, bara att ducka lite mer snipers.....*psssscht, psssscht, pssssscht, psssscht*

Med den approachen förstår jag att du tycker mycket är slumpartat. Självklart är spelet slumpartat till sin natur, men att hänga i kanten av blå ökar ju din risk för missöden dramatiskt. Det är en blandning mellan schakt och poker. Kolla hur "proffsen" i pubg spelar. Applicerar man det på public (och har lite skills inneboende) så är det svårt att inte komma top 10 varje game. Desto fler man är, desto enklare.

Skrivet av Semjonov:

Det är som en flock elefanter som försöker smyga, rör man sig hörs man, helt menlöst med strider i hus eftersom den som rör sig har sån djävulsk nackdel. Man kan aldrig överraska någon i ett hus, det enda man kan göra är att vänta utanför om man vet att någon är där. En bit ifrån och höra hur han kutar runt och hoppas han kliver ut på ett bra ställe, eller stannar och leker med sin pryttlar framför ett fönster.

Som kommentaren ovanstående, håller inte med. Kasta en HE bredvid och löp in då? Ha lite tro på din egen skill och träna så blir det lättare. Skapa din egen timing ffs

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Sjusovarn

Fått så mycket ghost-step senaste tiden att jag inte ens reagerar på fotsteg om jag inte sett fienderna själv innan

Permalänk
Medlem

Testade att köra två rundor nu nyss, första laggade så att jag höll på att spy, den andra också...så kung uppdatering antar jag.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering idag, laggar/stuttrar så jag mår illa, knappt spelbart. :/

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Ja, om ni tänker "lite stutter gör ju inget", jag kände hur det vred sig i magen efter två minuter (Tänkte att det släpper väl.) och stängde av innan jag började spy, så mycket laggar det.

Permalänk
Medlem

Hjälper det att stänga av skuggningscache i nvidia inst mot stuttering? Har för mig jag läste det nånstans, kan varit här? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Testade att köra två rundor nu nyss, första laggade så att jag höll på att spy, den andra också...så kung uppdatering antar jag.

Skrivet av moonblase:

Ny uppdatering idag, laggar/stuttrar så jag mår illa, knappt spelbart. :/

Lösningen ska tydligen vara att stänga av death cam och replayfunktionen. Kan personligen ej bekräfta detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Lösningen ska tydligen vara att stänga av death cam och replayfunktionen. Kan personligen ej bekräfta detta.

Fungerar, tack sdom fan. stängde av alla de tre nedersta alternativet, deathcam, freelook och replay. inget lagg

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Fungerar, tack sdom fan. stängde av alla de tre nedersta alternativet, deathcam, freelook och replay. inget lagg

bedrövligt. har de gått vilse i sin egen kod? Hur kan ett spel bli så mycket värre av en uppdatering?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

bedrövligt. har de gått vilse i sin egen kod? Hur kan ett spel bli så mycket värre av en uppdatering?

Vettetusan, men nått jäkla felsteg har de ju gjort. efter uppdateringen var CPU-usage uppe och sniffade runt 95% på datorn medan GPU låg på 60-70% som max. Nu med det avstängt ligger cpu rumt 70% och gpu på 90-95%.
Detta med en i5 3570k och ett 1060 6GB

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Haha! Jag var inne och spelade innan och reagerade på det stora antalet kineser på serven så jag gnällde lite på det till deras förtret, hehe. När jag landade så laggade det riktigt mycket och jag dog till slut i det blå. När jag sen kommer ut i lobbyn så visar det sig att jag tydligen spelar på AS servern

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Skulle precis känna på eländet som kom med uppdateringen. Inte mer eller mindre lagg, stutter eller klutter än tidigare. Har det kommit en snabbfix under dagen?

Permalänk
Medlem

Bara för mig detta händer? Händer legit var 5e minut och har gjort det den senaste timmen

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Från och med igår eftermiddag har jag ytterst svårt att starta spelet. Medan laddskärmen träder fram så börjar det snurra kring muspekaren och felmeddelandet "Bad_module_info har slutat fungera, stäng av programmet" och sen när jag klickar ok så stängs allt ner. Har testat de flesta tweaks som finns på nätet (kört som admin, kompabilitetsläge, stänga av optimera för helskärmsläge m.m.), men ingen lycka. Håller i nuläget på att ominstallera, men hyser inga stora förhoppningar att det ska bli bättre.

Är det någon som har en patentlösning på detta problemet?

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Skrivet av Berget73:

Från och med igår eftermiddag har jag ytterst svårt att starta spelet. Medan laddskärmen träder fram så börjar det snurra kring muspekaren och felmeddelandet "Bad_module_info har slutat fungera, stäng av programmet" och sen när jag klickar ok så stängs allt ner. Har testat de flesta tweaks som finns på nätet (kört som admin, kompabilitetsläge, stänga av optimera för helskärmsläge m.m.), men ingen lycka. Håller i nuläget på att ominstallera, men hyser inga stora förhoppningar att det ska bli bättre.

Är det någon som har en patentlösning på detta problemet?

Jag hade samma problem direkt efter uppdateringen men nu var det ett tag sen det hände.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1400 | ASUS ROG STRIX B350-F Gaming - ATX / B350 | GeForce GTX 1050 Ti 4GB | Corsair Vengeance LPX Black 8GB (2x4GB) | Samsung SSD 850 EVO 250GB | Seagate Barracuda 1TB | AMD Wraith Stealth Cooler |Corsair CS 550W 80+ Gold | Fractal Design Define C |

Corsair K63 Compact | Corsair Glaive

Permalänk
Medlem

Inget extra lagg för mig. Allt var som vanligt med folk som vägrar att dö trots kulregn i huvudet. Jag har sett nånting otroligt konstigt hända två gånger dock, kanske nån känner igen det. Jag skjuter en kille, livet går ner mot noll och hela hans healthbar blixtrar till och han ska dö men nej, 20% liv är magiskt kvar och han dödar mig. Båda gångerna har jag sprutat kulor i personen givetvis men det är nästan som att de precis när de ska dö får tillbaka liv. Kan det vara boosters som gör detta eller vad fan är det? Det är ju ganska ovanligt som sagt men irriterande när det är sista killen och man blir 2:a.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Blev dödad av en teleportande hacker för några dagar sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=lTZBwKeEjv0

Visa signatur

#Stinkeye

AKA Richardreferenskylare

Permalänk
Medlem

Är det här decent grader efter ca 2 timmars PUBG-spelande (GPU OC)? Eller bör man oroa sig när det närmar sig 80?

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

235 timmar här och det har väl börjat lossna nu efter en cirka 6 år lång FPS-spelstorka.

Problem som är kvar -> upptäcka fiender på långt håll! Har en mycket bra Acer Xb271hu och hög fps, men det är ändå ett gytter och står någon i en buske med flashhider långt bort hittar jag dem inte. Börjat fixa medium range, men när folk är en cm eller mindre på skärmen i 4x är jag helt vilsen, särkilt om de då och då bara peekar. Är det ens lönt att försöka hitta dem? Eller gäller det bara att springa to cover och hoppas på det bästa?

En annan grej är att jag fipplar med loot fastän jag inte behöver, något som får mig dödad ibland. Lite missuppfattad kommunikation från min sida i squad ikväll, försökte plocka upp boosters som skulle ligga på ett av tre lik, men jag hitta inte skiten så sprang fram och tillbaka mellan döingarna och scrolla. Helt plötsligt så stod det en jävel där och sköt ihjäl mig. Det här var verkligen extremt, men kan säga det är inte första gången jag dör för att jag håller på och pillar med loot! Det här ska jag lära av jäkligt snabbt nu när det blivit mig uppenbart.

Det enda man ska spara på och bära med sig är m4 stock, grip och det nozzle man vill ha, ska du ha en compensator så ska du ha en compensator, håll inte på och med flash hider eller supressor, inget överdrivet plock med annat heller. Hur många rundor har du skjutit slut på dina 295 skott? Plocka bara granater och skit om du faktiskt ska använda dem. Och få inte LOOT-ögon så du bara springer kollar golvet i hus. När man går in i ett nytt hus ska man först få en överblick, sen kolla hörnen, kolla fönster som vetter mot andra byggnader, och ibland i omvänd ordning om man misstänker folk i andra byggnader. Sen, det är först då man kan börja kolla loot. Men glöm inte den som landade vid ett attraktivt hus, hittade en m4, gadgets, väst och hjälm som nu ligger och campar på våning 3 i det totalt olootade huset!

Har skitdåliga ratings nu, men har haft fullt fokus på hot zones, vinner Hacienda, School, Miitary Field och sånt emellanåt. Tyvärr har den formen av spelande nu gjort mig rastlös så därifrån brukar det bli raka vägen in i döden av en campare.

Håller fortfarande på att öva aim, taktiker, vapen, lära mig hur folk tänker och gör, så jag har inte haft något fokus på att vinna på sistone även om jag har fått två solo wins, och några i squads, men i squads bärs jag upp av andra.

Behöver verkligen hjälp för att förbättra mig i det här spelet, så alla tips uppskattas. Återigen, spelade inte ett enda FPS spel under 6 år, så det påverkar förstås, tar ett tag att hitta tillbaka, all min hardware är up to date, tangentbord, mus, musmatta, settings etc allt är by the books.

En så lång break är en jävligt lång break men det ska gå att hitta tillbaka, åtminstone en bra bit.

Hjälp mig bli bättre!

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Är det här decent grader efter ca 2 timmars PUBG-spelande (GPU OC)? Eller bör man oroa sig när det närmar sig 80?

https://i.imgur.com/y7gKo3W.png

Tillräckligt bra för att du aldrig mer ska behöva fundera på det eller behöva bry dig om frågan någonsin igen. Det är helt ok utan problem..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

PUBG IEM Katowice

För er som är intresserade:
https://en.intelextrememasters.com/season-12/katowice/pubg/
Twitch: https://www.twitch.tv/esl_pubg
Börjar snart.

Hoppas på TSM.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk

När dom kör tävlingar i PUBG så har dom customized circles va? Blå cirkeln går långsammare. Borde vara så för oss också. Det är helt sinnessjukt hur cirkeln har så stor impact på gameplayet. Min idé är att man ska kunan springa ifrån cirkeln oavsett vart du är, alltid, men att den tar mer skada om man campar i den så det inte är värt besväret. Typ.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S