Ala har sina strategier, vissa håller sig undan, lyssnar, är tysta, låter alla döda varandra och pounsar som en galen katt sista sekundrarna när han vet var fienden är! Allt är ok i Pubg, spelets mål är att vinna, men inte alla som spelar har som mål att vinna.
Med den beskrivningen har jag haft matcher där jag verkligen landar centralt, letar bråk, springer, åker bil, gör allt för att hitta någon att skjuta, men får ingen action alls.. Inte ofta, men få games så bara är allt helt öde även om du är mitt i skiten så att säga.
Jag föredrar att landa någonstans där man har möjlighet till hyffsat ok loot, någon hydda i buschen är trist, försöka få skjuta lite folk och komma till hyffsat end-game, och ha lite roliga strider där emellan. Lyckas jag med det är det Ok, går det åt pipan direkt kör man om, dör man nära slutet är det ok med, men mer irriterande om det är en skit sak man dör av. Börjar upskatta Pubg, börjar fungera bättre på Pc, Men det är inte helt där ännu. När det blir helt smooth att spela blir det mer spelande, nu blir det någon gång ibland..