PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Skrivet av Extraq99:

@hanSSon11: dock första gången det händer för mig. Men det gör inget då vi fortf vann

Hahaha nice!

Permalänk
Medlem

Haha inte spelat så mycket på ett tag men blev lite stolt över detta, 364m (hade träffat några ggr innan), första skottet är för att bedöma travel time ;D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Spelar dom flesta 3pp här? Trodde alla föredrog 1pp?
Vi kör bara 1pp, vi är några polare som brukar spela ihop när det passar... men när jag är själv kan jag spela lite 3pp, blir mindre camping, mer lättsamt på nåt sätt... men det är ju inte riktigt rätt att kunna kolla över murar, runt träd etc utan att själv synas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Spelar dom flesta 3pp här? Trodde alla föredrog 1pp?
Vi kör bara 1pp, vi är några polare som brukar spela ihop när det passar... men när jag är själv kan jag spela lite 3pp, blir mindre camping, mer lättsamt på nåt sätt... men det är ju inte riktigt rätt att kunna kolla över murar, runt träd etc utan att själv synas...

1pp, framförallt solo är sjukt trist då 90% av ggrna så blir du skjuten i ryggen av folk som sitter och häckar där du omöjligt kan se dem.

"rätt" är ju relativt, det är en del av spelet.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

1pp, framförallt solo är sjukt trist då 90% av ggrna så blir du skjuten i ryggen av folk som sitter och häckar där du omöjligt kan se dem.

"rätt" är ju relativt, det är en del av spelet.

Du körde ju 3pp på videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Du körde ju 3pp på videon.

Ja? Läste du ens inlägget?

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått jobbigt (stutter)lagg senaste patchen?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Någon annan som fått jobbigt (stutter)lagg senaste patchen?

Yep.. försök hoppa mellan containers. Hackar till och så faller man ner emellan.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Sötast

Ironi deluxe här.
Mitt spel krashade 3ggr igår, men endast på Erangel.

I övrigt så är vi är 3 som spelar och 2 av oss har problem med microstutter och rejäla fps drops, har konstant ~30% lägre fps på kartan än innan patchen, har också märkt att spelet ligger på 100% cpu kontant nu men detta endast i Miramar.

Erangel fungerar som vanligt, men krashar x)

Permalänk
Medlem

Ni som har problem, har ni RivaTuner installerat?

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ja. Det som krånglar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nope... microlagg och sämre fps sen senaste patchen:/ fast idag har det varit lugnare med microlagg faktiskt Hjälper det att köra nån äldre Nvidia drivis kanske för fps:en kanske?

Körde några rundor duo nyss i 3e person, är kul som variation faktiskt... sen lyckas jag alltid döda mer och få mer kyckling när jag kör 3pp ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Ja. Det som krånglar?

Vet att vissa haft problem med det, jag har det aldrig installerat just för att OSD från den ofta muppar med spel, värt att testa avinstallera.

@Swennis
Jag har senaste nVIDIA drivers, kan ju dock vara att det är något i dem som inte funkar för dig, kruxet ligger ju i att minsta lilla kan påverka :/

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Även för mig har spelet blivit mer eller mindre ospelbart.. Förstår inte vad som ska vara så svårt med optimeringen?

Efter senaste patchen har jag en skum känsla när jag lirar dessutom, när jag har 144FPS så känns inte spelet lika smooth som det gjorde innan patchen?

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Förstår inte vad som ska vara så svårt med optimeringen?

Ett par miljoner spelare med olika hårdvara, uppkopplingar, mjukvara och drivers etc?

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hua va nice att dom backa patchen. Jag hade inte problem med fpsen som många verkat att ha. MEN, att kunna köra reshade igen, vilken jävla skillnad särskilt på Erangel, drog dock bara igång Lumasharpen, kör Vibrancegui utöver det för lite starkare färger

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ett par miljoner spelare med olika hårdvara, uppkopplingar, mjukvara och drivers etc?

Jo det är väl lite att göra, men flera andra utvecklare lyckas med detta betydligt snabbare. Sen att dom väljer att köra det Live istället för att använda testservrar först. Känns lite dumt

Visa signatur

5700X3D, 7900XT @ 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Dags att än en gång göra sig till allmänt åtlöje via ett knippe highlightsklipp. Om det mot förmodan hänger någon ninjapyjamas här inne så skicka ett PM om ni behöver en ny "in-game leader".

På återhörande... https://www.youtube.com/watch?v=fp4AWTZZMPE

En undran när du gör dina videos med musik och lägger upp på youtube. de från Purple-planet. du betalar bara 8$ och sedan kan du använda dem hur du vill, flera gånger?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Dags att än en gång göra sig till allmänt åtlöje via ett knippe highlightsklipp. Om det mot förmodan hänger någon ninjapyjamas här inne så skicka ett PM om ni behöver en ny "in-game leader".

På återhörande... https://www.youtube.com/watch?v=fp4AWTZZMPE

Så bra! Efter första klippen trodde jag en chicken dinner för dig vore omöjligt. Men se på fan. Haha

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@griid:

Nope, jag har bara rotat i deras "FREE DOWNLOAD COLLECTION". Mot det vill dom krediteras. Och givetvis ska dom ha cred.

"We simply ask that you credit us as follows:

Music: http://www.purple-planet.com"

"You can use our music for free (if you credit us) for:

YouTube, vimeo and similar video sharing sites.

..."

Allt hittar du här: http://www.purple-planet.com/using-our-free-music/4583818250

Utöver det erbjuds ett större utbud mot betalning. Mer riktat mot företag och professionella.

Permalänk
Medlem

@Dekkan:

Ibland är man med och hugger. Måste tilläggas att utan slumpmomentet som cirkeln medför hade man inte haft en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@griid:

Nope, jag har bara rotat i deras "FREE DOWNLOAD COLLECTION". Mot det vill dom krediteras. Och givetvis ska dom ha cred.

"We simply ask that you credit us as follows:

Music: http://www.purple-planet.com"

"You can use our music for free (if you credit us) for:

YouTube, vimeo and similar video sharing sites.

..."

Allt hittar du här: http://www.purple-planet.com/using-our-free-music/4583818250

Utöver det erbjuds ett större utbud mot betalning. Mer riktat mot företag och professionella.

åhå tack, får leta runt bättre för jag hittade bara länkar där det stod att det kostar 8$ per låt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

När jag spelar nu kl. 20.40 så är det hopplöst mycket rubberbanding och lagg; är det bara jag som upplever det, eller vad är problemet? :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

När jag spelar nu kl. 20.40 så är det hopplöst mycket rubberbanding och lagg; är det bara jag som upplever det, eller vad är problemet? :-/

Kör själv en sittning i detta nu. Varken bättre eller sämre än vanligt.

Permalänk
Sötast

Var sjukt skönt att komma igång igår igen efter rollbacken, spelet flöt som en dröm igen ^^
Får se om det blir lite gaming ikväll

Permalänk
Medlem

Update på 9gig idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Update på 9gig idag!

Hittar inget på steam om uppdateringen. Har du nån info om vad det innehåller?

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Hittar inget på steam om uppdateringen. Har du nån info om vad det innehåller?

http://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/1...

Permalänk
Medlem

@knubbsalen:

Tackar. Nytt försök med den gamla (9 mars) plus lite annat om jag fattar det korrekt.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

@knubbsalen:

Tackar. Nytt försök med den gamla (9 mars) plus lite annat om jag fattar det korrekt.

Så uppfattar jag det också, lägger testet "live" med lite ändringar