Quiz: Legendariska buggar och misslyckanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

8/10, failade på DeathStar och Sandy bridge :c

Jag tänkte att hårdisken såg ut som en dödsstjärna ^^

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

7/10 Korrekta svar!
Buggar och snedsteg är uppenbarligen något du har bra koll på. Bra jobbat!

Åkte på Zip Drive bl.a.
Liksom Zip Death lät så klockrent! Så var det clickdeath.....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Samma här - men inte ledsen för det Bara fel på sånt som jag ändå inte bryr mig så mycket om, som Intel och Apple

Helt rätt, tror jag missade Intel och Apple också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Red Ring of Death var inte en bug, det var ett felkodssystem som berättade att konsolen var död. Xbox 360 var katastrofalt designad med design i åtanke före funktionalitet för att försöka vinna mark mot Sony.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Missade på PacMan där jag visste att det var väldigt hög level men 256 kändes som en slamkrypare men det var det inte så 9/10 och resterande var inte enkla men dom fanns i bakhuvudet.

Fö lever mina Deathstars fortfarande men jag kylde dom alltid väl.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag vill ha dödsquizen från göteborg! Mycket roligare med under 1% som har mer än 50% rätt!
#neverForgetFZ-QUIZ

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Red Ring of Death var inte en bug, det var ett felkodssystem som berättade att konsolen var död. Xbox 360 var katastrofalt designad med design i åtanke före funktionalitet för att försöka vinna mark mot Sony.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast problem får ofta namn efter symptomen så den kallades faktiskt Red Ring of Death eller RRoD.
Playstation 3 phat hade ett liknande problem där blu-ray läsarna massdog (som jag själv råkade ut för), men det fick inget "coolt" namn

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Fast problem får ofta namn efter symptomen så den kallades faktiskt Red Ring of Death eller RRoD.
Playstation 3 phat hade ett liknande problem där blu-ray läsarna massdog (som jag själv råkade ut för), men det fick inget "coolt" namn

Fast RRoD betyder bara General Hardware Failure, det är inte en bug. Det betyder bara att din konsol är död.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Missade på PacMan där jag visste att det var väldigt hög level men 256 kändes som en slamkrypare men det var det inte så 9/10 och resterande var inte enkla men dom fanns i bakhuvudet.

Fast den gick ju att klura ut utan att ens ha hört talas om buggen förut. Kunde kanske max två i det här testet sen kunde man klura ut 5 till men den här gången var det svårt.

Permalänk
Avstängd

7 av 10

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

10/10 - And I’m drunk

Permalänk
Medlem

10 av 10

Permalänk
Medlem

9/10.
Misslyckades med frågan om Intel-arkitekturen

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Sötast

What the hell... var ace of sweden 8!? år sedan?

RIP time...

Permalänk
Medlem

Fick 6 av 10 och då tog jag en chans på vissa svar. Men xbox 360 red ring of death kunde man, stött på det själv trots att den fick en massa utrymme

Permalänk
Medlem

Inget omnämnande av Sasser-cirkusen, jobbade på helpdesk när det hände mitt i rådande "hem-pc vågen" och ja det var en intressant tid.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

@skogsvilden: berätta mer för oss okunniga

Permalänk
Medlem

10/10 Korrekta svar!
Alla rätt, en riktig expert med andra ord. Imponerande!

Gissade på en namngiven bugg. Då kändes det naturligt med det mest catchy namnet. Vilket gav utdelning. Jäkligt kul med quizarna. Även om jag inte brukar få bra poäng uppskattas dom väldigt mycket. Fortsätt med dom!

Permalänk
Medlem

Förväntade mig: "Keyboard not found. Press F1 to continue"

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Fast problem får ofta namn efter symptomen så den kallades faktiskt Red Ring of Death eller RRoD.
Playstation 3 phat hade ett liknande problem där blu-ray läsarna massdog (som jag själv råkade ut för), men det fick inget "coolt" namn

Där tar du fel. YLOD - Yellow Light Of Death var dess "coola" namn.

Permalänk

8/10 Korrekta svar
intressant Quiz

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

8/10 vilket borde vara medel här på Swec?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

8/10 av att chansa, ska iväg och köpa en triss bara sen är jag tillbaks grabbar

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

@Laggzor: Det var exakt samma för mig. lol

Permalänk
Medlem

8/10 och hade aldrig hört talas om en enda en av dem. De flesta var väldigt enkla att gissa och borde haft 9/10 egentligen haha. Framförallt den med PAC-MAN så var ju en rimlig gissning att det dog efter lvl 256 för den hade bara 8 bitar kanske?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Föredetting

9/10. WoW har jag aktivt undvikit, så det kanske inte var konstigt att man bommade den.

Dessutom, det var väl inte Sandy Bridge som hade problem, utan P67. Har nog fortfarande något kort med B2-stepping på chipset liggande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

7/10. Blev lite gissningar.

Permalänk
Medlem

@e3henri: Hej, jag vill veta mer vad som hände, jag äger själv en xbox 360, xbox one, xbox one slim och xbox one x men jag kan erkänna att xbox 360 hade enorma problem. Fick själv problem med att min xbox 360 inte kunde ta emot skivor korrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

@e3henri: Hej, jag vill veta mer vad som hände, jag äger själv en xbox 360, xbox one, xbox one slim och xbox one x men jag kan erkänna att xbox 360 hade enorma problem. Fick själv problem med att min xbox 360 inte kunde ta emot skivor korrekt

Veta mer om vadå? Finns gott om klassiska problem hos både playstation och Xbox. Bara att googla lite om du vill ha detaljer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

6/10 Korrekta svar!

Chansade majoriteten, var någon ja kände till från att ja läst här genom åren (Deathstar tex) xd