Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Jag är med! Hehe maila på jimmie.p@spray.se om det blir nått. De verkar ju vara serösa iallafall...

Permalänk
Medlem

om paketet landar i gbg så är det kanske lungt för min del, farsan jobbar där på veckorna.. om jag kan övertyga honom att plocka upp sakerna så är det lungt. Om jag måste betala frakt inom sverige också så är det ju typ billigare att dra ihop några härifrån bara och beställa separat.

Permalänk
Medlem

Fan, den lcd'n är verkligen för bred för min låda :\
Jävligt söt annars.

Visa signatur

Athlon XP 1700+ @2.1GHz luft. MSI nForce2 512MiB. 340GiB. Gentoo
Athlon TBird 1.4GHz. MSI KT266A. 256MiB. 10GiB. WinXP :: Celeron 366 @ 550MHz. Abit BX6. 256MiB. 4GiB. OpenBSD

Permalänk
Medlem

Maila mig om det blir något perco@telia.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om alla som vill ha kan ta sig till göteborg så kan det nog bli något, eller om vi bestämmer ett visst fraktpris (ganska högt) eller om vi beställer samma varor allihop.

Permalänk
Medlem

alla kan ju inte beställa samma varor.. det funkar ju inte. Men om alla som vill beställa anmäler sig till nån med vilka saker de vill ha så delar vi väl på frakten.. är vi tillräckligt många blir det nog inte många tior per skalle i frakt ändå.

Permalänk
Medlem

maila min på

anders_nejdel@hotmail.com

för ni beställer något.. kansek ska ha nån fläckt:) och lite andra mysiga saker

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meridan
alla kan ju inte beställa samma varor.. det funkar ju inte. Men om alla som vill beställa anmäler sig till nån med vilka saker de vill ha så delar vi väl på frakten.. är vi tillräckligt många blir det nog inte många tior per skalle i frakt ändå.

det kanske skulle funka, bara inte någon beställer något väldigt tungt, för då får ju vi andra betala hans kostnader. man kanske kan ha som regel att man inte får beställa värsta kylflänsarna eller nåt :/

Permalänk
Medlem

låter bra... om ingen beställer nåt som är jättetungt så delar alla lika på frakten. Blir ju som sagt inte alls dyrt ändå..
Om nån nu jättegärna måste ha en kylfläns på 5kg så får denne betala en större del av frakten inom rimliga gränser.

Permalänk
Medlem

hmm, jag läste i xoxide-tråden att wacco hade beställt från bg micro och att det tog 4månader...

är det någon som testat beställa däriifrån o vet att dom är snabba?

Permalänk
Medlem

jag har tänkt lite nu, och vi skulle kunna göra så att alla som är intresserade skickar ett mail till mig ( joakim_ung@hotmail.com ) och skriver vad varje person ska ha, sedan om det blir tillräckligt många så frågar jag bgmicro ungefär vad fraktkostnaderan blir, om dom inte är allt för höga så kan jag lägga ut för all frakt också betalar ni i förskott till mitt konto för varukostnaderna.
sen när paketet har kommit så räknar jag ut fraktkostnaderna (jag räknar på vikten så att dom som beställer tyngre saker får betala mer) och ni får inte era grejor fören ni har betalat frakten.
ev. tull betalar vi lika på och skatt räknas på priset.

skulle detta funka tror ni? jag ska kolla om man kan betala när paketet kommer också, så att det itne blir som i xoxide-beställningen.

Permalänk
Medlem

det kan nog funka, men jag vet inte hur petnoga man ska vara om att dela upp frakten. Kolla hur hög frakten blir först och hur många som ska dela på den. Kostar frakten typ 50 spänn per skalle eller nåt orkar då jag inte stå och peta om vem som ska betala 54kr och vem som betalar 33kr....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meridan
det kan nog funka, men jag vet inte hur petnoga man ska vara om att dela upp frakten. Kolla hur hög frakten blir först och hur många som ska dela på den. Kostar frakten typ 50 spänn per skalle eller nåt orkar då jag inte stå och peta om vem som ska betala 54kr och vem som betalar 33kr....

sant sant... Om det blir tull och skatt hur mycket ligger det på ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick mitt paket från BGMicro på mindre än 2 veckor.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Om vi säger såhär... OM jag beställer för 50kr hur mycket kommer priset ligga på i slutändan ? om man räknar in skatt, tull och frakt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde LCDer därifrån tillsammans med ~10 Swecare. Det var en massa problem allt från anställda med tråkig attityd till LCDer som inte fanns i lagret och frakttid på 1månad. Det hela slutar med att de glömmer 50st 100k pottar. Detta kunde styrkas med ett papper där allt som skulle finnas i påsen var avbockat utom just 100k pottarna. Jag scannade pappret och skrev att jag aldrig fått några pottar och efter kanske 6-8 mail så gick de till slut med på att jag inte försökte lura dem (och skickade pottarna).

Kanske var det en engångsföreteelse med jag villle bara säga hur jag hade det...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Jag fick mitt paket från BGMicro på mindre än 2 veckor.

Hur mycket utöver priset på de varor du beställt blev det? Hur sköttes betalningen?

Verkar för övrigt vara lite svårt att avgöra BGmicro... Någon mer som beställt därifrån?

Permalänk
Medlem

Maila mig ifall de blir nåt finns lite saker man e sugen på !

mth@bonetmail.com

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk
Medlem

jag gjorde en fejk-beställning nu, och det verkar som man måste betala med kort... eller med paypal, fast man måste ändå ha visa/mastercard och problemet är att jag inte har det =(

Permalänk
Avstängd

man kan alltså inte betala på postförskott eller liknande?

Permalänk
Medlem

det var så jag fattade det iaf, men frågan är om vi vågar att betala i förskott *tänker på Xoxide*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ungen
det var så jag fattade det iaf, men frågan är om vi vågar att betala i förskott *tänker på Xoxide*

tänkte på samma sak... kan man försäkra sig på något sätt? alltså att man är garanterad varorna man beställt. det skulle i alla fall jag kunna betala en liten extra slant för.

Permalänk
Medlem

Jaha där ser man vad tiden kan ställa till:)
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=88066
2 1/2 vecka dröjde det tydligen:), info ang fraktkostnad finns i tråden och jag betalade med visa kort.
Tänk dock på att dollarkursen vid tillfället var högre än vad den är nu.

Ett annat alternativ kan vara att beställa från "eio.com", jag försökte kontaktade dom innan jag la beställningen hos bgmicro men iom att jag inte fick nått svar så beställde jag från bgmicro istället.
Verkade också ganska struligt att beställa från eio.com iom att man iprincip var hänvisad till paypal för betalning, priset och sortimentet var det dock inget fel på.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

eio.com är inte att lita på riktigt heller.
Beställde 2st lcd från dom. Pengarna drogs bums via paypal och jag såg inte röken av ngn orderbekräftelse på veckor.
Mailade ett par gånger utan svar. Tillslut ringde jag upp dom och frågade vad dom höll på med. Svaret jag fick var att alla blivit sjuka helt plötsligt men att mina saker skulle skickas samma dag. Vilket det givetvis inte gjorde.
Jag mailade till dom och sa att jag skulle anmäla dom till paypal vilket jag gjorde och fick pengarna tillbaka. Ett par dagar senar fick jag även dom sakerna jag beställt. Vet att flera personer här hafft strul med just eio.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonny Karlsson
eio.com är inte att lita på riktigt heller.
Beställde 2st lcd från dom. Pengarna drogs bums via paypal och jag såg inte röken av ngn orderbekräftelse på veckor.
Mailade ett par gånger utan svar. Tillslut ringde jag upp dom och frågade vad dom höll på med. Svaret jag fick var att alla blivit sjuka helt plötsligt men att mina saker skulle skickas samma dag. Vilket det givetvis inte gjorde.
Jag mailade till dom och sa att jag skulle anmäla dom till paypal vilket jag gjorde och fick pengarna tillbaka. Ett par dagar senar fick jag även dom sakerna jag beställt. Vet att flera personer här hafft strul med just eio.com.

Då vare väl bra? Pengarna tillbaka och 2 gratis LCDer?

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Jaha där ser man vad tiden kan ställa till:)
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=88066
2 1/2 vecka dröjde det tydligen:), info ang fraktkostnad finns i tråden och jag betalade med visa kort.
Tänk dock på att dollarkursen vid tillfället var högre än vad den är nu.

Ett annat alternativ kan vara att beställa från "eio.com", jag försökte kontaktade dom innan jag la beställningen hos bgmicro men iom att jag inte fick nått svar så beställde jag från bgmicro istället.
Verkade också ganska struligt att beställa från eio.com iom att man iprincip var hänvisad till paypal för betalning, priset och sortimentet var det dock inget fel på.

det var ju ett bra pris du betalade! nu är jag mycket sugen på att göra en beställning

Permalänk
Medlem

är det någon som vill ta hand om det då? för jag är nämligen inte myndig så jag har inget visa.. =( jag vågar iaf. betala

Permalänk
Medlem

Om ni nu ska beställa något så är jag med!

Men maila om det blir något scoc@home.se

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

finns det ingen som kan ta tag i det här?

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

har handlar från dem, de är seriösa o bra! o jag åkte inte på tull tror jag, för jag betalade me kort o fick inte betala nå mer när jag fick dem! har handlar där 2 gånger, likadant båda gångerna! men det kanske beror på hur stort paketet blir!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive