Slitage på tangenterna, Strafe RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Slitage på tangenterna, Strafe RGB

Jag har haft mitt Strafe RGB i lite över ett år nu och är galet nöjd. Men nu märker jag att tangenterna (WASD) som har en textur på sig (lite gummiliknande för bättre grepp antar jag) börjar slitas ut. D:et tappar sina kanter och S:et verkar följa efter. Finns det ersättningstangenter att skaffa via corsair? Har tittat på Corsair Shop och där hittar jag inget till mitt tangentbord. Ska väl inte börja slitas ut efter lite över ett år eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2002

Dagens tangentbord har inte samma kvalite på trycket/knapparna som förr hade mitt keytronic i 16 år innan det började slitas ut och funktionerna började balla ur. Köpte nu ett Qpad MK50 och är inne på 3e nu, fast det har samma fel som de 2 första. Men har inte haft tid att åka in å byta till något annat. Och jag spelar väldigt mycket fps spel. Tangengerna på detta började försvinna efter 1vecka. Fast nu verkar det ha stannat av lite.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2016

Dom keycapsen är sprejmålade och spelar man mycket får man vara glad om det håller ett år.

Edit: såg att du syftade på texturknapparna, men det är vanliga cherry brytare i, finns det inga custom WASD set på typ Amazon?

Intel i7 4770k Delid, Fulklock @ 4.4 Ghz | MSI Gaming 5 Z97 | Asus Strix GTX 1070 OC | 32GB Corsair LP DDR3 1600mhz | Noctua NH-D15 | EVGA Supernova G2 750W | Coolermaster HAF XB EVO | Vortex Pok3r | Logitech MX Master | Yamaha NX-50 | Asus VG248 144hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Gosnat:

Dom keycapsen är sprejmålade och spelar man mycket får man vara glad om det håller ett år.

Edit: såg att du syftade på texturknapparna, men det är vanliga cherry brytare i, finns det inga custom WASD set på typ Amazon?

Till saken hör att jag verkligen gillar fonten på tangenterna på detta tangentbordet och dom (WASD) är väldigt bekväma.

På mitt första Logitech G15 (precis när de lanserades) hade jag ett liknande problem. Men sedan dess har jag haft Två G15 och ett Qpad, samtliga med sprejmålade keykaps och ingen har tappat färgen trotts min frätande handsvett. Så jag trodde i min enfald att detta var ett problem som var ur världen. Tydligen inte.

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Lusekofte:

Jag har haft mitt Strafe RGB i lite över ett år nu och är galet nöjd. Men nu märker jag att tangenterna (WASD) som har en textur på sig (lite gummiliknande för bättre grepp antar jag) börjar slitas ut. D:et tappar sina kanter och S:et verkar följa efter. Finns det ersättningstangenter att skaffa via corsair? Har tittat på Corsair Shop och där hittar jag inget till mitt tangentbord. Ska väl inte börja slitas ut efter lite över ett år eller?

PMa dig din adress så skickar jag ut nya åt dig, sitter dock på Arlanda nu för en veckas semester så blir inte förrän jag är hemma igen.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Bumpar denna då jag är ute efter tangenter själv! För mig så har piltangenterna (upp, ner, höger och vänster) slitits ut och är i behov av nya. Dock så skulle jag ändå vilja veta om man kan köpa keycaps till strafe rgb orginal. Om inte det finns orginal att köpa, vilka passar isåfall? Jag har haft min i mer än två år iallafall och är fortfarande jävligt nöjd med denna tangentbord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bäckefors
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av SkralO:

Bumpar denna då jag är ute efter tangenter själv! För mig så har piltangenterna (upp, ner, höger och vänster) slitits ut och är i behov av nya. Dock så skulle jag ändå vilja veta om man kan köpa keycaps till strafe rgb orginal. Om inte det finns orginal att köpa, vilka passar isåfall? Jag har haft min i mer än två år iallafall och är fortfarande jävligt nöjd med denna tangentbord!

På Corsairs hemsida finns det att köpa, dock hittar jag bara en EUR-variant. Vet inte om det finns med nordisk layout.

http://www.corsair.com/en-eu/corsair-gaming-strafe-full-104-k...

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H115i med ML140 PWM | Corsair Vengeance RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Gigabyte GTX 1080 Xtreme Gaming 8Gb | Corsair Force MP500 240 Gb, Intel SSD 520 180Gb x 2 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Creative Recon3D Pro | Corsair Void PRO Wireless SE | Corsair K95 RGB Platinum | Corsair M65 PRO RGB | Logitech Extreme 3D Pro

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av SkralO:

http://www.corsair.com/en-eu/corsair-gaming-performance-fps-m...

De där kanske funkar?

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012

Eller vänta de var piltangenterna såg jag, PMa mig så löser vi nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

@Corsair Johan: har pmat!

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av SkralO: