Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Råd: Kan inte ansluta en gammal NAS till mitt nätverk?

Permalänk
Medlem

Råd: Kan inte ansluta en gammal NAS till mitt nätverk?

Hej

Jag har bytt ut min gamla Synology DS207+ mot en DS218+ och dom har aldrig varit på hemma nätverket samtidigt, idag skulle jag föra över alla filer ifrån 207 till 218.
i med strömsladden och nätverkskabeln
Windows "hittar" båda enheterna men när jag klickar på den gamla 207 får jag ett felmeddelande

Försöker diagnostisera men windows hittar ingen lösning.
Googlar på koden hittar detta
Nätverksfel
följer första delen som inte hjälper, den sista med "secpol.msc" får jag inte ens att fungera...

Någon som kan hjälpa en datorn00b? skulle uppskatttas!

Permalänk
Medlem

@Salvion: Anslut på ip adress istället. \\192.168.xx.xx

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Deejay_Alive: Tack men hur får jag fram IP?
Googlar som en galning på allt möjligt men hittar nada

Permalänk
Medlem

@Salvion: Gå in på http://find.synology.com/ så ska du se att den hittar båda.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Deejay_Alive:
Hittade in via min router och enhetslistan.
Så jag är inne i webinterfacet och försöker kopiera filerna men kan inte flytta dom utanför nas, när jag väljer flytta visas bara den nas jag är på eller Skapa ny mapp, så just nu får jag inte över filerna.
Testade både ip adressen via webläsaren och windows explorer men hamnar i webläsarens gränssnitt hela tiden så jag vet inte hur jag på annat sätt kan göra.

Permalänk
Medlem

https://www.howtogeek.com/318018/how-to-set-up-and-get-starte...

Nästan längst ner men kanske bra att du läser hela ändå för ngt mer kunskap.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@_niko_: bra tips och den där har jag redan läst, problemet är att den gamla Nas är mer än 10 år så den har ett mycket äldre gränssnitt och det är där jag stöter på patrull..

Permalänk
Medlem

Det beror på att den förväntar sig lösen i klartext och nyare Windows tillåter inte det. Du behöver få in säkerhetsinställningarna och tillåta LManager att skicka det i klartext. (Local Security Policy)

Skickades från m.sweclockers.com