AMD släpper drivrutin för Sea of Thieves, A Way Out och Vulkan 1.1

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

AMD släpper drivrutin för Sea of Thieves, A Way Out och Vulkan 1.1

Nysläppta piratseglaren Sea of Thieves får officiellt stöd i AMD:s nya grafikdrivrutin, ihop med kommande A Way Out och senaste versionen av Khronos Groups grafikgränssnitt Vulkan.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2003

Trevligt att AMD är relativt snabba med att åtgärda buggar som är game breaking.

Något skräp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Lodisen:

Trevligt att AMD är relativt snabba med att åtgärda buggar som är game breaking.

Ja 17 november var ju igår. Fast antar du menar 6 mars på ffantasy eller var ironisk.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 HDD: 4st MLC 1st TLC and 2st HDD for random: FD-PSU-TS2B-800W. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d https://www.techpowerup.com/gpuz/gxryb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Apr 2003

650 kr?! Och man måste köpa det i microsoft store (där jag aldrig köpt något innan, ytterligare en butik...).

Dealbreakers tyvärr. Hade varit roligt att prova spelet men... nä.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Nasso:

650 kr?! Och man måste köpa det i microsoft store (där jag aldrig köpt något innan, ytterligare en butik...).

Dealbreakers tyvärr. Hade varit roligt att prova spelet men... nä.

Samma. Deras Store får man bara onda vibbar av. Datasamling och iPad-wannabe appar är allt den står för. Styrkan i Windows är all mjukvara utanför denna.

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av hACmAn:

Ja 17 november var ju igår. Fast antar du menar 6 mars på ffantasy eller var ironisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menade Final Fantasy.
LeechFront 2 är inte ens någonting man bör ta i med tång.

Något skräp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Trodde AMD hade släppt drivare för Vulkan 1.1 redan, men det verkar bara vara Linux-versionen som fick officiell support samma dag.

Mjölnir: AMD Ryzen 5 2400G | Gigabyte GA-AB350N | Crucial Ballistix Sport 8GB | Sapphire RX 580 8GB NITRO+ | IKEA Knagglig
Server: Intel i7-2600 | ASRock Z68 Fatal1ty (defekt men bootar) | Corsair XMS 32GB | Sapphire HD 5850 1GB | NZXT Switch 810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Jan 2005

Det är ett play anywhere spel så jag är nästan säker på att om man vill testa så kan man skaffa ett xbox game pass (79:-/mån) så kan man även installera o spela på pcn under den tiden.

//Linus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av Cludden:

Det är ett play anywhere spel så jag är nästan säker på att om man vill testa så kan man skaffa ett xbox game pass (79:-/mån) så kan man även installera o spela på pcn under den tiden.

Om någon vill testa och bekräfta det hade det varit riktigt nice. 79 kr är överkomligt. Jag hade gärna testat det men jag ser inte direkt att jag kommer att spela det särskilt mycket eller länge.

Edit: Play anywhere verkar bara innebära att man köper spelet en gång och får det till både pc och xbox. Verkar inte finnas någon subscription tjänst?

Edit2: Det finns något som heter xbox game pass också:

Can I use Xbox Game Pass on my Windows 10 PC?
Xbox Game Pass is an Xbox One, Xbox Play Anywhere, and Xbox 360 backwards compatibility game subscription for Xbox One. Xbox Game Pass currently features a select number of Xbox Play Anywhere games that is continually increasing. The latest list of Xbox Play Anywhere titles can be viewed at xbox.com/gamepass

Jag tolkar det som att om man skaffar ett xbox game pass så kan man spela sea of thieves på pc också. Inte supertydligt dock.

Edit3: Det finns en gratis 14 dagars prövoperiod också.