AMD släpper drivrutin för Sea of Thieves, A Way Out och Vulkan 1.1

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper drivrutin för Sea of Thieves, A Way Out och Vulkan 1.1

Nysläppta piratseglaren Sea of Thieves får officiellt stöd i AMD:s nya grafikdrivrutin, ihop med kommande A Way Out och senaste versionen av Khronos Groups grafikgränssnitt Vulkan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt att AMD är relativt snabba med att åtgärda buggar som är game breaking.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Trevligt att AMD är relativt snabba med att åtgärda buggar som är game breaking.

Ja 17 november var ju igår. Fast antar du menar 6 mars på ffantasy eller var ironisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

650 kr?! Och man måste köpa det i microsoft store (där jag aldrig köpt något innan, ytterligare en butik...).

Dealbreakers tyvärr. Hade varit roligt att prova spelet men... nä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

650 kr?! Och man måste köpa det i microsoft store (där jag aldrig köpt något innan, ytterligare en butik...).

Dealbreakers tyvärr. Hade varit roligt att prova spelet men... nä.

Samma. Deras Store får man bara onda vibbar av. Datasamling och iPad-wannabe appar är allt den står för. Styrkan i Windows är all mjukvara utanför denna.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Ja 17 november var ju igår. Fast antar du menar 6 mars på ffantasy eller var ironisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menade Final Fantasy.
LeechFront 2 är inte ens någonting man bör ta i med tång.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Trodde AMD hade släppt drivare för Vulkan 1.1 redan, men det verkar bara vara Linux-versionen som fick officiell support samma dag.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Det är ett play anywhere spel så jag är nästan säker på att om man vill testa så kan man skaffa ett xbox game pass (79:-/mån) så kan man även installera o spela på pcn under den tiden.

Visa signatur

//Linus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cludden:

Det är ett play anywhere spel så jag är nästan säker på att om man vill testa så kan man skaffa ett xbox game pass (79:-/mån) så kan man även installera o spela på pcn under den tiden.

Om någon vill testa och bekräfta det hade det varit riktigt nice. 79 kr är överkomligt. Jag hade gärna testat det men jag ser inte direkt att jag kommer att spela det särskilt mycket eller länge.

Edit: Play anywhere verkar bara innebära att man köper spelet en gång och får det till både pc och xbox. Verkar inte finnas någon subscription tjänst?

Edit2: Det finns något som heter xbox game pass också:

Can I use Xbox Game Pass on my Windows 10 PC?
Xbox Game Pass is an Xbox One, Xbox Play Anywhere, and Xbox 360 backwards compatibility game subscription for Xbox One. Xbox Game Pass currently features a select number of Xbox Play Anywhere games that is continually increasing. The latest list of Xbox Play Anywhere titles can be viewed at xbox.com/gamepass

Jag tolkar det som att om man skaffar ett xbox game pass så kan man spela sea of thieves på pc också. Inte supertydligt dock.

Edit3: Det finns en gratis 14 dagars prövoperiod också.