Permalänk
Medlem

Vermintide 2

Hittade ingen allmän tråd om Vermintide 2 så tänkte att jag skapar en

Älskade ettan och har lirat lite utav tvåans beta och är än så länge nöjd. En förbättrad version av ettan helt enkelt.
Tyckte det var lite halvsvårt i början, men det var väl snarare att man inte hade lirat FPS-spel på ett tag.

Taget direkt från spelets Steam-sida:
Warhammer: Vermintide 2 är uppföljaren till det kritikerrosade Vermintide. Tiden har kommit för att återvända till den våldsamma kooperativa slaktfesten i första person med blodig och banbrytande närstridsaction som utspelar sig i det apokalyptiska End Times i Warhammer Fantasy Battles krigshärjade värld.

Release 8 mars. Går att förhandsboka nu och spela beta.

Vermintide 2 hemsida

Imorgon (28/2) kommer all progress man gör i betan att sparas till släppet.

Vad tycker ni som lirat?

Hittar gärna fler svenskar att lira med, dra gärna iväg ett PM med ert nick på steam (så länge ni inte kör Kerillian )

Permalänk
Medlem

@Molin: Har spelat typ.. 7 timmar?

Tycker att spelet är grymt kul! Spelade Vermintide (originalet) rätt mycket men slutade när mina vänner slutade. Tycker dock att tvåan tar vid på ett bra sätt och har utvecklat de brister som ettan hade.

Sen finns det väl viss optimeringsproblematik som ställer till det lite, men överlag ett grymt kul spel!

Inte tillgång till steam och dåligt minne.. Men lägg gärna till Lunkan90 på Steam

Permalänk
Medlem

Typiskt att Kerillian va upptagen Men det går säkert att vara antingen Victor eller Markus istället
Rosslan på steam

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Ni som spelar betan? Har connect problemen och de långa söktiderna bättrats i tvåan? Annars känns det ju inte värt att plocka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

@Molin: Har spelat typ.. 7 timmar?

Tycker att spelet är grymt kul! Spelade Vermintide (originalet) rätt mycket men slutade när mina vänner slutade. Tycker dock att tvåan tar vid på ett bra sätt och har utvecklat de brister som ettan hade.

Sen finns det väl viss optimeringsproblematik som ställer till det lite, men överlag ett grymt kul spel!

Inte tillgång till steam och dåligt minne.. Men lägg gärna till Lunkan90 på Steam

Skrivet av Rosslan:

Typiskt att Kerillian va upptagen Men det går säkert att vara antingen Victor eller Markus istället
Rosslan på steam

Har addat er på Steam (Tror dock att jag haft dig sedan tidigare Rosslan)

Skrivet av atlantica4ever:

Ni som spelar betan? Har connect problemen och de långa söktiderna bättrats i tvåan? Annars känns det ju inte värt att plocka upp.

Hmm, hade aldrig dom problemen. Det enda som vart lite förbryllat för mig och ett par andra när vi körde förra veckan var att en utav oss hade startat 1 min senare än alla andra och spelet hade uppdaterats. Tog ett tag innan vi listade ut att vi hade olika versioner

Men annars tycker jag t.ex. quick play fungerar väldigt snabbt. Som sagt, upplevde inget sådant i ettan utan det laddade väldigt snabbt där med.
Nu när jag tänker på det så laddar kartorna väldigt snabbt, såpass snabbt att man inte hör hela introduktionen till uppdraget innan man hinner spawna in i kartan

Permalänk
Medlem

@atlantica4ever: Har faktiskt inte stött på något tekniskt problem. Och söktiderna? Vilka söktider!? Det tar några sekunder

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

@Storage Jar: Körde mest när det precis hade släppts så kanske var tidiga problem men upplevde att en dc typ vart femte game.

Permalänk

Köpte det igår och stötte på problem med random frysningar och att spelet hängde sig lite då och då.

Även problem med att jag inte kunde få upp steam overlay och bjuda in mina vänner eller ansluta till någon av dom.

Visade sig att det berodde på msi afterburner som var problemet och fick stänga av det för att de skulle fungera körde några timmar sen utan problem.

Verkar vara något med riva tuner servern för osd som knasar sig efter att ha avinstallerat den kunde jag ha afterburner igång ihop med spelet.

Dock inte gjort något långtest utan än men kom iaf igenom en quick play utan crash vilket jag inte gjorde innan.

Tänkte bara skriva detta om fler har problem med random frysningar eller spelet crashar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Köpte det igår och stötte på problem med random frysningar och att spelet hängde sig lite då och då.

Även problem med att jag inte kunde få upp steam overlay och bjuda in mina vänner eller ansluta till någon av dom.

Visade sig att det berodde på msi afterburner som var problemet och fick stänga av det för att de skulle fungera körde några timmar sen utan problem.

Verkar vara något med riva tuner servern för osd som knasar sig efter att ha avinstallerat den kunde jag ha afterburner igång ihop med spelet.

Dock inte gjort något långtest utan än men kom iaf igenom en quick play utan crash vilket jag inte gjorde innan.

Tänkte bara skriva detta om fler har problem med random frysningar eller spelet crashar.

Uppdaterar med att spelet har fungerat bra sedan riva tuner servern som. Kommer med msi afterburner och liknande program avinstallerats.

Har även meckat lite med att få igång Sli då det inte verkar stödjas helt än äns med 391.xx va nu den senaste med sli profil hette.

Fick mixtra lite med nv inspektor och kör nu med afr2 och en profil för witcher 3.

Verkar fungera bra i både dx11 och dx12 körde hela kvällen utan problem igår med låst på 120hz fps pendlandes mellan 80-120hz och ~80-99% last på bägge korten.

Mot 60-80fps med samma inställningar och 90-99%last på endast ett kort utan mixtrandet i nv inspector.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kör mest Bardin med PuG's, men har level 30 så tänkte börja testa lite andra karaktärer mer än vad jag gjort.
http://steamcommunity.com/profiles/76561197993304939

Permalänk
Medlem

@Molin: Snabb som en vessla är jag på att svara också :D, ja jag såg det, förmodligen från Ruthless som du fått mitt namn

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

warhammer vermintide 2

någon här inne som lirar warhammer vermintide 2?

vore nice att få ihop 4 st spelare i ett game,

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Trollis88: *inlägg inflyttat*
Jag tror du kan få fler svar här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Permalänk

bara adda mig på steam Trollis^ om någon vill lira:) själv så spelar jag Markus Kruber, är lvl 22

Permalänk
Avstängd

Har spelat ohälsosamt mycket sen release :). Ett ganska simpelt spel men väldigt välgjort, för 300 :- så tycker jag att det har varit otroligt prisvärt, undrar när man går in i väggen så att säga men efter 18h spelade så vill jag bara ha mer och mer haha.

Permalänk
Medlem

Installerade spelet igår, min tanke är att köra Bardin alt Kruber. Är gärna med och lirar med någon, blir dock oftast efter 20.00 på kvällarna pga barn.

https://steamcommunity.com/profiles/76561197961638188

Visa signatur

System 1: Intel i5 4670K || 8gb Ram || Asus 7970 Matrix Platinum || Corsair TX650w || Samsung T220

Permalänk

har nyss köpt detta och ville glatt börja lira men när jag är i main menu så laggar det och även när jag försöker spela antar det är något fel med frame raten jag får men vet ej varför klarar ju pubg på medium utan lagg alls?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av turtlefiesta:

har nyss köpt detta och ville glatt börja lira men när jag är i main menu så laggar det och även när jag försöker spela antar det är något fel med frame raten jag får men vet ej varför klarar ju pubg på medium utan lagg alls?

Kör du DX11 eller DX12 i inställningarna i spelet?

Permalänk
Medlem

@W1zard

Jag och brorsan brukar vara inne på sweclockers discord när vi spelar Vermintide 2.
Finns två dedikerade voice kanaler.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1485592-geeks-gaming-d...

Permalänk

@Dredd: oklart vet inte vart man hittar det eller hur man ändrar det?

Permalänk

Polare på jobbet köpte för 2 dagar sedan, han var så lyrisk att jag inte kunde låta bli jag med.
De hade bra pris på Instant-gaming för 19.25€, så nu ligger det på nerladdning, medans jag sitter o kikar på lite youtube gameplays videos på spelet, ser kul ut, jag återkommer... när det är nere.... slöa jäkla ADSL... :=)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Mitt och brossans steamid är X3RX och Nailbrain. Vi är inne på discord kanalen just nu.
Normalt sätt brukar vi spela vid ca 19 efter jobb&middag.

Permalänk

har testat lira nu, men spelet crashar hela tiden efter ett tags spelande typ 10 minuter...

edIT. lÖSTE SIG ATT GÅ NER TILL MEDIUM ISTÄLLET FÖR HIGH PÅ SETTINGS...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vill lira så finns jag på Steam, Lunkan90. Spelar just nu Bardin/Ironbreaker.

Permalänk
Medlem

Addade några från tråden här till min vänlista.
Jag och brossan söker 2 extra spelare för Legendary och Champion för at jaga röda drops.

Specifikt legendary kräver ordentlig taktik och alla på samma röstkanal.
Jag kör Sienna(30) / Bardin(25) och brossan spelar Victor(30) / Kerillian(20)

Permalänk
Medlem

Ganska roligt med med irriterande och ibland ganska underhållande buggar. Hade själv lite problem med att spela det innan jag blev fotmen och provade en pike som jag nu ÄLSKAR.
Inte själv haft några krasch problem men jag lider av att GPUn ofta inte jobbar 100% trots att det är 1440p upplösningen och CPUn inte ligger på mer än 65% load per kärna/tråfd.
Är det någon som har detta problemet mer än jag månne?

Permalänk

Precis införskaffat. Kommer lira från och till hela helgen. Inne på Sweclockers Discord (mutad men bara att hojta till)

Började köra Bardin och är väl typ level 8-9

Steam:
http://steamcommunity.com/profiles/76561198015060254/

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Mitt och brossans steamid är X3RX och Nailbrain. Vi är inne på discord kanalen just nu.
Normalt sätt brukar vi spela vid ca 19 efter jobb&middag.

Fått upp min Bardin på level 24 så är gärna med och kör lite Legendary. La till er båda på Steam.

Permalänk

Finns det några som kör legendary här?
Jag och en polare kör mest champion, men har klarat ett par rundor på legendary ( med rätt laguppställning.)
Dvärg och Pyromancer.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |