Biostar avtäcker moderkortet TB250-BTC D+ med plats för åtta grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Biostar avtäcker moderkortet TB250-BTC D+ med plats för åtta grafikkort

Brytning av kryptovalutor har intresserat många och flera företag tar fram produkter avsedda för ändamålet. Nu presenterar Biostar ett moderkort med åtta PCI Express x16-anslutningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Aprilskämt?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biostar:

Special Form Factor Dimension: 48.5cm x 19.5cm ( W x L )

11cm längre än mitt chassi. Det är ett rätt stort moderkort.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd

Väldigt grymt moderkort för de som kör mining samt inte speciellt dyrt heller.

Själv tror jag hypen håller på att dö ut sedan ryktas det om att asic för etherium är påväg och kanske redan används idag för att pre-minea innan man säljer dem till allmänheten.

Vi får väl se vad som händer men de kunde ha kommit med detta kortet lite tidigare

Permalänk
Medlem

Detta moderkort med plats för åtta grafikkort var ju inte mycket att komma med med tanke på att det redan finns moderkort för mining med plats för nitton grafikkort och billigare modeller med plats för tretton.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Det där var väl ingenting.

Dold text
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det där var väl ingenting.

Tänk att köra alla grafikkort på full effekt med en sådan. Jag tror inte en 10A-säkring pallar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tänk att köra alla grafikkort på full effekt med en sådan. Jag tror inte en 10A-säkring pallar.

10A är upp till 2300 watt Dessutom så är det inte säkert att ett vanligt vägguttag är specade för kontinuerlig drift på det viset så man bör ta i i underkant.

Särskilt om man tänker att vissa Hus/lägenheter där sitter det kontakter från 50-60-70 talet och där är gränsen angedd för en timmes drift. Lägg också på åldrandet när vissa ledningar borde byts för tio år sedan...^

Med tanke på vad man hade i hemmen då på den tiden så var nog det värsta man vanligtvis körde en dammsugare en timme och det bör hålla.

En del element samt spis matas med 380 V... ja...

Jag skulle i vilket fall inte rekommendera att man kör 2000 Watt ur ett gammalt vägguttag hur som helst utan att kolla upp det noga, dessutom så får man räkna på vad alla andra prylar drar och tänka så att man inte Minar och använder spisen och mikron och kaffebyggaren samtidigt.

matamatiken är enkel... 10A * 233 Watt = 3200 Watt- MAX teoretiskt så skall ju proppen gå då

Plussa ihop alla prylar man har i hemmet... Datorn en stationär drar cirkla 100- 150 Watt runt där om man bara surfar, prylar på standon typ 4-40 watt... och så vidare... + plussa ihop allt om man vill mina kontinuerligt och kör allt annat samtidigt.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

@superegg: Varför skulle det vara ett aprilskämt?

Permalänk
Medlem

Förvånande billigt ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Aprilskämt?

Nja, det är nog två dagar kvar till 1:a april. Men man blir lite suspekt...

EDIT: Hittade moderkortet på Biostar's hemsida:

http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/introduction.php?S_ID=902

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Modellören:

10A är upp till 2300 watt Dessutom så är det inte säkert att ett vanligt vägguttag är specade för kontinuerlig drift på det viset så man bör ta i i underkant.

Särskilt om man tänker att vissa Hus/lägenheter där sitter det kontakter från 50-60-70 talet och där är gränsen angedd för en timmes drift. Lägg också på åldrandet när vissa ledningar borde byts för tio år sedan...^

Med tanke på vad man hade i hemmen då på den tiden så var nog det värsta man vanligtvis körde en dammsugare en timme och det bör hålla.

En del element samt spis matas med 380 V... ja...

Jag skulle i vilket fall inte rekommendera att man kör 2000 Watt ur ett gammalt vägguttag hur som helst utan att kolla upp det noga, dessutom så får man räkna på vad alla andra prylar drar och tänka så att man inte Minar och använder spisen och mikron och kaffebyggaren samtidigt.

matamatiken är enkel... 10A * 233 Watt = 3200 Watt- MAX teoretiskt så skall ju proppen gå då

Plussa ihop alla prylar man har i hemmet... Datorn en stationär drar cirkla 100- 150 Watt runt där om man bara surfar, prylar på standon typ 4-40 watt... och så vidare... + plussa ihop allt om man vill mina kontinuerligt och kör allt annat samtidigt.

Tror matematiken var lite för enkel, om du ska räkna ut effekt så är väl IxU som gäller i ditt exempel. Dvs 10x230= 2300 w som någon annan skrev tidigare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Älskar att det heter BTC.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Avstängd

@sekips @Icte

Fick upp detta på Facebook och bliv osäker och tänka att andra kanske har startat i förväg så våga inte ta någon risk.

Jag har blivit lurad för i tiden så nu går jag inte på allt jag ser eller hör.

Källa: https://www.facebook.com/BurgerKingSE/posts/1891765720863255

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ungefär liknade detta från Asus Asus B250 Mining Expert som har 19 PCIe slots

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Gurgel. Vi behöver inte mera.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Detta moderkort med plats för åtta grafikkort var ju inte mycket att komma med med tanke på att det redan finns moderkort för mining med plats för nitton grafikkort och billigare modeller med plats för tretton.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Ungefär liknade detta från Asus Asus B250 Mining Expert som har 19 PCIe slots

Det här moderkortet kommer att orsaka ett garanterat "WTF moment" när någon hittar det på en loppis om ca 20-30 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Han pratar antagligen om denna:

https://www.asus.com/Motherboards/B250-MINING-EXPERT/

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av superegg:

Aprilskämt?

Varför i hela friden skulle det vara det?

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ska nog köpa ett sådant moderkort när nästa generation nvidia kommer ut i butik :). 8st next gen 1060 borde bli fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Asus B250 mining expert har plats för 19 grafikkort. Källa: https://www.asus.com/us/Motherboards/B250-MINING-EXPERT/

ASRock H110 Pro BTC+ har plats för 13 grafikkort. Källa: https://www.asrock.com/mb/Intel/H110%20Pro%20BTC+/index.asp

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Asus B250 mining expert har plats för 19 grafikkort. Källa: https://www.asus.com/us/Motherboards/B250-MINING-EXPERT/

ASRock H110 Pro BTC+ har plats för 13 grafikkort. Källa: https://www.asrock.com/mb/Intel/H110%20Pro%20BTC+/index.asp

Fast då behöver ju varje grafikkort en riser också, de kostar väl 100kr eller nåt?
Nåväl, jag ska inte ge mig in i diskussionen om vad som är bäst då jag inte har en susning om mining.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Håller med att det inte var så särskillt, finns ju för över etthundra kort

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Håller med att det inte var så särskillt, finns ju för över etthundra kort

Ganska maffigt, men jag undrar om bandbredden verkligen räcker till när en pcie x1 delas på 13 grafikkort med dessa special risers?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Ganska maffigt, men jag undrar om bandbredden verkligen räcker till när en pcie x1 delas på 13 grafikkort med dessa special risers?

Så som jag har förstått det ska inte den teoretiska 0.077 lanes per enhet vara ett stort problem när man pratar mining, och en snabb räkning på miniräknare ska hastigheten teoretiskt sett bli 75-ish MB/s per lane.

Någon som kan mer om mining kan gärna informera om detta är vettiga siffror för mining

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

Det där moderkortet ser identiskt ut som ett oidentifierat kort som användes i nån server rack-mountad rig med minining versionen av 1060, såg bilder redan i höstas.

Permalänk
Medlem

Frågan är om den klarar Crysis...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Åh fy faannn...

Klökningar!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Inaktiv

Vem skulle köpa detta, mer en någon pajas som precis börjat med crypto? Det här är samma nivå av dumhet som dryckföretaget i USA som klistrade in "Blockchain" i sitt namn och hade x3 ökning av sin aktie...

In case you didn't know: GPU-mining innebär väldigt mycket värme. Du vill absolut INTE ha såhär många platser för grafikkort, högst 2 st resten med distanser i ett rack.