Biostar avtäcker moderkortet TB250-BTC D+ med plats för åtta grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

10A är upp till 2300 watt Dessutom så är det inte säkert att ett vanligt vägguttag är specade för kontinuerlig drift på det viset så man bör ta i i underkant.

Särskilt om man tänker att vissa Hus/lägenheter där sitter det kontakter från 50-60-70 talet och där är gränsen angedd för en timmes drift. Lägg också på åldrandet när vissa ledningar borde byts för tio år sedan...^

Med tanke på vad man hade i hemmen då på den tiden så var nog det värsta man vanligtvis körde en dammsugare en timme och det bör hålla.

Hej vart har du fått en timmes drift?
Mig veterligen som jobbar inom den branschen har aldrig hört talas om att man har vanlig vägguttag som bara får användas en kort tid eller tidsbestämt på grund av hur uttaget är dimensionerat, vi har ganska hårda regler om det är urfört korrekt.
Eller tänker du på att säkringen kan överbelastas en stund innan den löser ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Vem skulle köpa detta, mer en någon pajas som precis börjat med crypto? Det här är samma nivå av dumhet som dryckföretaget i USA som klistrade in "Blockchain" i sitt namn och hade x3 ökning av sin aktie...

In case you didn't know: GPU-mining innebär väldigt mycket värme. Du vill absolut INTE ha såhär många platser för grafikkort, högst 2 st resten med distanser i ett rack.

Designen på dessa moderkort är ju helt klart gjord för att använda s.k. riser cards inte för att klämma in alla kort på moderkortet.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Skrivet av Xeraton:

Detta moderkort med plats för åtta grafikkort var ju inte mycket att komma med med tanke på att det redan finns moderkort för mining med plats för nitton grafikkort och billigare modeller med plats för tretton.

De korten kräver risers, det gör inte detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Ganska maffigt, men jag undrar om bandbredden verkligen räcker till när en pcie x1 delas på 13 grafikkort med dessa special risers?

Nu är det en x1 per slot för det går inte att dela mer.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Är jag blind? men var ska ddr minnerna sitta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Är jag blind? men var ska ddr minnerna sitta?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av tBiorrith:

Fast då behöver ju varje grafikkort en riser också, de kostar väl 100kr eller nåt?
Nåväl, jag ska inte ge mig in i diskussionen om vad som är bäst då jag inte har en susning om mining.

Den för 1x-16x raisers gjorde linus tech tips en labb på om man är nyfiken hur den funkar.

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Hej vart har du fått en timmes drift?
Mig veterligen som jobbar inom den branschen har aldrig hört talas om att man har vanlig vägguttag som bara får användas en kort tid eller tidsbestämt på grund av hur uttaget är dimensionerat, vi har ganska hårda regler om det är urfört korrekt.
Eller tänker du på att säkringen kan överbelastas en stund innan den löser ut?

På 50 talet var det nog bara tänkt att nån Morsa dammsuger i 20 minuter om ens dammsugarna hade hittat in i alla hem redan då.. Om du tänker dom gamla ledningarna i en 50 tals-lägenhet eller vanligare i något gammalt hus. Som nån grabb vill maxa 7/24/365- Det kan gå illa och man har ansvar för det man gör i sitt hus eller lägenhet. Men vet inte exakt årtal men sådan efter tidigt 80 -tal i alla fall borde vara helt ok att maxa ganska nära.

Vet inte exakt men standard 60-70-80 tal ? Hur hårt var det då ? En lägenhet jag var och grejade i hade gamla kontakter av backelit och flätade orginalkablar... proppskåpet var nog från 40 talet... Allt satt på en bräda och ledarna låg helt fria en bit där...kunde tat hela rasket och lämnat in det på ett museum. Det är nog i drift än i dag skulle jag tro

Vill bara ha sagt att man får tänka lite.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k