Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

@Sp0de:

Fick tips genom en drönargrupp..hmnnn ..Vad händer om du kör dollar då och skickas till Sverige?

Antagligen händer en av två saker:
1. De skickar inte den till Sverige från USA eftersom det finns separat upplagt under europe.
2. De skickar den med det blir ett saftigt fraktpålägg samt att du torskar på tull och moms då den kommer till Sverige, frakten läggs på vid uträkning av moms om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

@Sp0de: Hej,

Okej, jag kan iaf betala 399 dollar med paypal. Du har nog rätt Sorry

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter med "WD Blue 3D NAND, 250GB 2.5" Serial ATA-600" eller finns det bättre alternativ under 1 000kr prislappen? Tänkte uppgradera sambons laptop med en SSD och hitta denna

799kr (1 129kr, -31%)
https://www.dustinhome.se/product/5011037818/blue-3d-nand

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som har erfarenheter med "WD Blue 3D NAND, 250GB 2.5" Serial ATA-600" eller finns det bättre alternativ under 1 000kr prislappen? Tänkte uppgradera sambons laptop med en SSD.

https://www.dustinhome.se/product/5011037818/blue-3d-nand

Samsung 860 evo, 929 kr inkl. frakt: https://cdon.se/hemelektronik/samsung-860-evo-series-mz-76e25... Enligt mig värt merkostnaden på 121 kr. Snabbare enhet och Samsung har bra track record när det gäller SSD-enheter. 5 års garanti istället för 3.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Samsung 860 evo, 929 kr inkl. frakt: https://cdon.se/hemelektronik/samsung-860-evo-series-mz-76e25... Enligt mig värt merkostnaden på 121 kr. Snabbare enhet och Samsung har bra track record när det gäller SSD-enheter. 5 års garanti istället för 3.

Det blev en Samsung 860 evo , har personligen två 840 evo från några år tillbaka och är definitivt nöjd med dem.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Huawei P20 Pro för 4440 kr om man binder sig i 24 mån hos Comviq.

185 kr / mån för mobilen och 195 kr / mån för abbet med 10 GB surf (eller 295 kr / mån för 40 GB)

Har man inget emot att binda sig eller Comviq så är det ju ett rätt så gött pris för den telefonen.

https://webbutik.comviq.se/huawei-p20-pro.html#

Edit: Slut

Jäkla synd man missade detta. Får hoppas på nytt erbjudande.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Det blev en Samsung 860 evo , har personligen två 840 evo från några år tillbaka och är definitivt nöjd med dem.

Glöm inte uppdatera Fw på 840 evo (läser annars gammal data långsamt och kan tappa info i värsta fall).

Du kan se det med HD Tune, som läser datan på disken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Jäklar vilket bra pris. Lite för bra att vara sant? Blev en beställning hem mot faktura hursomhelst, får se om det levereras!

Skrivet av Dreijer:

Som sagt, måste vara något fel. Den andra modellen, som är identisk utöver färgen, kostar 1999kr.

Kansåvara, eller så är det en kampanj och inget fel på priset. Tror själv att det är ett felaktigt pris, men återstår att se!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Jag gjorde samma sak. Håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jäklar vilket bra pris. Lite för bra att vara sant? Blev en beställning hem mot faktura hursomhelst, får se om det levereras!

Kansåvara, eller så är det en kampanj och inget fel på priset. Tror själv att det är ett felaktigt pris, men återstår att se!

Beställde också, hoppas man får hem.

Permalänk
Medlem

Slog också till på minnena för 899:-
Jag har inte ens ett system med DDR4 än men med tanke på prishöjningen på RAM det senaste året så kliade det för mycket i fingrarna för att låta bli :> Gjorde ett liknande köp på Computersalg.dk för nån vecka sen som makulerades på direkten :/ fingers crossed

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem

" produkten har utgått " på minnerna, kan vara därför de var så billiga

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Alla ni ovan som beställt minnena. Grattis till er. Hoppas era köp går igenom. Förbannat synd att jag missade erbjudandet själv annars hade man lätt slått till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Alla ni ovan som beställt minnena. Grattis till er. Hoppas era köp går igenom. Förbannat synd att jag missade erbjudandet själv annars hade man lätt slått till.

Äsch, dyker nog upp en massa av dessa på marknaden snart för en hundralapp eller två extra Bara att hålla utkik!

Sen är ju även frågan om dessa verkligen var korrekt prissatta! Om inte så förväntas mass-makulering av ordrar

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Priset är nu tillbaka på 9500 kr & minst 6 st laptops från webblagret hann bli sålda, potentiellt p.g.a. all min forumhype, så... Vad tyckte du som potntiellt köpte dumburken? Giff recension!
Var det 2 st 4 GB ramstickor eller 1 st 8 GB ramsticka = Man måste uppgradera med 1 st till 8 GB 2400Mhz SO-DIMM DDR4-sticka(=16 GB) för att få dual-channel™??

Samt det jag personligen nästan är mest intresserad utav: Finns det en lucka på undersidan vars tomma innehåll skulle kunna rymma 1 st 3,5" hårddisk? & om så är fallet: Är SATA-uttaget färdigtdraget till det tomma utrymmet så att det bara är att klicka dit en hårddisk eller måste man göra det själv? Om det är det senare: Skulle du möjligtvis kunna höra av dig till Acer & fråga om de kan skicka kablaget som behövs för att genomföra detta kostnadsfritt & sedan återkoppla här i tråden för att berätta vilket svar du fått utav de?

Har du som klippte laptopen även lite tid över, så får du jättegärna berätta vilken prestanda du får ut i @1080P i något av de mer populära free-to-play E-spelen: League of Legends respektive Fortnite~ Men absolut inget måste, laptopen är som sagt en portable power-workstation vars bildbehandlingskapacitet/GPU-prestanda råkar duga alldeles ypperligt även för lättare spellast.

Tack på förhand!
Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem

Det föll antagligen bort en etta i början. De andra nedsatta 2x8GB DDR4 minnena börjar på 1899:-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dassh:

Perfekt tack.

Köpte på mig några kit, kan vara bra att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

[quote postid="17345880" userid="135313" name="Dassh"]
https://new.webhallen.com/se/product/277458-Team-Dark-ROG-Ser...

899:- för 2x8 3000mhz minnen. Dock är det cl16.
[/quote]

Perfekt tack.

Köpte på mig några kit, kan vara bra att ha.

såklart du gjorde....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Äsch, dyker nog upp en massa av dessa på marknaden snart för en hundralapp eller två extra Bara att hålla utkik!

Sen är ju även frågan om dessa verkligen var korrekt prissatta! Om inte så förväntas mass-makulering av ordrar

Jag lyckades också beställa, tveksamt om vi faktiskt kommer få dem levererade dock...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

@Ralle_81: Håller tummarna, beställde 2 kit. Såg möjlgheten att hoppa upp till 32gb istället för 16gb. Så nu blir det att sälja av lite RAM, har redan lagt ut på tradera så hoppas verkligen att beställningen går igenom.

Fick till en tidig beställning i förmiddags.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

quote postid="17345880" userid="135313" name="Dassh"]
https://new.webhallen.com/se/product/277458-Team-Dark-ROG-Ser...

899:- för 2x8 3000mhz minnen. Dock är det cl16.
[/quote]

Perfekt tack.

Köpte på mig några kit, kan vara bra att ha.

Grattis! Priserna kommer inom en väldig snar framtid att gå ner till mer normala såååå.. Vet inte vad du ska med alla till då

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Forbidden:

Grattis! Priserna kommer inom en väldig snar framtid att gå ner till mer normala såååå.. Vet inte vad du ska med alla till då

Polaren ska ha 2 kit och så håller jag på med en server som ska igång snart.

Permalänk
Medlem

@Forbidden: Har du någon källa på det? Jag har missat det helt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Såg Dji Spark på Elgiganten för 2990 vilket blev ett givet köp (verkar inte synas på prisjakt då det är kundklubbsdeal). Gäller månaden ut verkar det som.

https://www.elgiganten.se/product/foto-video/dronare-och-gadg...

Hmmm 4690 för mej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sp0de:

Hmmm 4690 för mej

Skickades från m.sweclockers.com

Bli medlem och lägg den i korgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Bli medlem och lägg den i korgen

Jag är medlem.men lade den inte i korgen. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

DJI Spark

Skrivet av snapoutofit:

Såg Dji Spark på Elgiganten för 2990 vilket blev ett givet köp (verkar inte synas på prisjakt då det är kundklubbsdeal). Gäller månaden ut verkar det som.

https://www.elgiganten.se/product/foto-video/dronare-och-gadg...

Skaffade precis en Smooth Q Zhiyun gimble för att filma när jag och min flickvän var i Florens. Första jag såg när jag kom hem nu var DJI Spark och började kolla en massa reviews på Youtube + läsa en massa en massa recensioner.

Ni som beställt - alternativt har en - vad har ni för intryck?
Köpte ni även en RC-kontroll/handkontroll(?) vilket alla verkar rekommendera?

.. och vad har ni tänkt - alternativt använder den till?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte vilja vara utan kontrollern. Extra batterier är också ”essential”.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som fått något leveransbesked från Webhallen kring ramminnena för 899?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snapoutofit:

Någon som fått något leveransbesked från Webhallen kring ramminnena för 899?

Inte än, om jag minns rätt skulle dessa vara åter i lager 2018-04-10 d.v.s. imorgon. Men har inte fått någon avbeställning iaf!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII