Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Får man fråga efter bakgrunden du har, den såg riktigt nice ut.

Det ser ut att vara ett foto taget från "Wall of sake barrels" i Meiji Shrine, Tokyo.

Jag har ett liknande egentaget foto. Men hittade denna länk som kanske hjälper dig: https://www.flickr.com/photos/idibal/20275073398
Ser ut att vara ungefär samma.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fekko:

Precis byggt ihop ett nytt skrivbord, blev jäkligt nöjd! Möbelbenen mellan hurtsarna och bänkskivan är väldigt praktisk då man kan gömma router och grenuttaget där och enkelt dra alla kablar där under.

Skall dit nya skärmar och en ny stol samt en lampa.

https://i.imgur.com/MLvyDcW.jpg

Väldigt snyggt! Vilka möbelben är det du har och hur har du fäst dom i bordsskivan/Alexhurtsarna?

Visa signatur

"Give and you shall recieve"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DajmN:

Väldigt snyggt! Vilka möbelben är det du har och hur har du fäst dom i bordsskivan/Alexhurtsarna?

Ser ut att vara skruvat (benen ser ut att ha formen som en svamp typ, är inte bäst på att beskriva det)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hade behövt lite feedback här:
Vill gärna förbättra mitt skrivbord och göra det cleanare och lite snyggare.
I stort sett vet jag vad jag kan göra: Byta ut bänkskivan till trä, göra den lite större , köpa wireless mus och tangentbord (gillar ej kablar som går över bordet) och ev installera lite led strips. Lampan bakom skärmen måste jag ha tillgänglig för när jag pluggar...

Dock så är problemet att jag kan byta skiva på bordet men den fula "stommen" som ni ser blir kvar.
Köpte detta bord i all hast när ett kontor sålde höj och sänkbara bord och idag har jag hellre gått med höj och sänkbara bord som ser lite bättre ut. Dock vill jag helst inte punga ut 1500kr på ett nytt bord.

Tror ni det kan se bra ut om jag endast byter skivan? När jag nu skulle köpa nytt tangentbord så hittade jag inte heller något trådlöst som hade bra latency för gaming?

Permalänk
Medlem

@Lallo: Väldigt snygg bordslampa var har du köpt den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det ser ut att vara ett foto taget från "Wall of sake barrels" i Meiji Shrine, Tokyo.

Jag har ett liknande egentaget foto. Men hittade denna länk som kanske hjälper dig: https://www.flickr.com/photos/idibal/20275073398
Ser ut att vara ungefär samma.

Perfekt, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

@Lallo: Väldigt snygg bordslampa var har du köpt den?

På en marknad i Thailand. Skulle vilja gissa att det säkert finns för att importera om man vill för det var massor ställen jag såg dessa lampor. De är också kompakt förpackade vid köp så man sätter ihop alla sidor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fekko:

Precis byggt ihop ett nytt skrivbord, blev jäkligt nöjd! Möbelbenen mellan hurtsarna och bänkskivan är väldigt praktisk då man kan gömma router och grenuttaget där och enkelt dra alla kablar där under.

Skall dit nya skärmar och en ny stol samt en lampa.

https://i.imgur.com/MLvyDcW.jpg

Vad är det för bänkskiva? riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bicepcurlsxd:

Vad är det för bänkskiva? riktigt snyggt!

Möjligtvis IKEA Karlby, men kan ha fel!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe:

Möjligtvis IKEA Karlby, men kan ha fel!

Korrekt det där är den klassiska Alex hurts + karlby bänkskiva. Har den själv dock med vita hurtsar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bailah:

Korrekt det där är den klassiska Alex hurts + karlby bänkskiva. Har den själv dock med vita hurtsar.

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv varit sugen på en sån setup ett tag nu. Får bli en tur till Ikea imorgon och kika. Vet dock inte om jag ska köra vita Alex hurtsar med Ekbacken (vit skiva) eller om jag ska köra på en Karlby.

Permalänk
Medlem

Inget allt för fancy men får väl passa på att slänga upp en bild medan det är prydligt

Permalänk
Medlem

Flyttat och gjort om lite, passade på att småfixa och göra om själva skrivbordet mer anpassat för två personer. Jag sitter på en 43'' 4K IPS och tjejen på två 27'' 1440p IPS-er.

Min dator har en 5820k och ett 1080, hennes har en 4770k och ett 980Ti. Datorerna står i vardera skåp på sidan som har utsågade lufthål i botten och ryggen för temperaturernas skull. Hörlurarna är ett par Sennheiser HD598 SE, telefonen är en Pixel 2.

TV:n är en skapligt normal 4K-tv, Philips som ni ser på Ambilighten. Glömt modellnamnet. Vi har inte gjort färdigt vardagsrummet ännu men det kommer lite Philips HUE-belysning och annat mysigt som ska in i ekosystemet också. HUE och Ambilight på TV:n kan synka när man t.ex. ser på film om man vill. Rätt ballt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Flyttat och gjort om lite, passade på att småfixa och göra om själva skrivbordet mer anpassat för två personer. Jag sitter på en 43'' 4K IPS och tjejen på två 27'' 1440p IPS-er.

Min dator har en 5820k och ett 1080, hennes har en 4770k och ett 980Ti. Datorerna står i vardera skåp på sidan som har utsågade lufthål i botten och ryggen för temperaturernas skull. Hörlurarna är ett par Sennheiser HD598 SE, telefonen är en Pixel 2.

TV:n är en skapligt normal 4K-tv, Philips som ni ser på Ambilighten. Glömt modellnamnet. Vi har inte gjort färdigt vardagsrummet ännu men det kommer lite Philips HUE-belysning och annat mysigt som ska in i ekosystemet också. HUE och Ambilight på TV:n kan synka när man t.ex. ser på film om man vill. Rätt ballt.

https://i.imgur.com/84ouGSn.jpg

https://i.imgur.com/YdfpgAe.jpg

Läckert!

Permalänk
Avstängd

@Masyve: Du borde få ett tillfälligt minuspoäng enbart p.g.a soffbordet som tv:n står på.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

@Masyve: Du borde få ett tillfälligt minuspoäng enbart p.g.a soffbordet som tv:n står på.

IKEA Lack, TV-bänk. Kamprad ljuger inte!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Liten överblick på hur jag har det 🙂

Permalänk

@Masyve @Peppar2014
Isåfall - för att den inte står centrerad på bänken..

Men jag gillar att iallafall. +1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StuntmanMike:

@Masyve @Peppar2014
Isåfall - för att den inte står centrerad på bänken..

Det också, totalt oacceptabelt. Nu blir det dubbla minuspoäng.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Masyve @Peppar2014
Isåfall - för att den inte står centrerad på bänken..

Haha ja, jag fick offra symmetrin för ambilightens skull. Det störde mig också. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Hej bara en fråga, om ni har headset med sladd, och ni har datorn under bordet, har ni dragit den under bordet eller ligger sladden över bordet så att säga?

För har lite funderingar om man ska dra sladden under så den inte ligger över tangentbordet vilket det blir nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Hej bara en fråga, om ni har headset med sladd, och ni har datorn under bordet, har ni dragit den under bordet eller ligger sladden över bordet så att säga?

För har lite funderingar om man ska dra sladden under så den inte ligger över tangentbordet vilket det blir nu.

Jag har dragit och fäst min sladd under bordet. Sedan har jag fäst en hörlursankare under bordet och hänger mina lurar på ena sidan och 1,5m sladd på andra:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Strix Z370-F | ASUS Rog Strix 2080 Ti

i7 8700K | Noctua NH D15 | Corsair 32GB/3200MHz/DDR4 | M.2 NVME 1000gb | SSD 250gb + 500gb | Corsair RM750X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Hej bara en fråga, om ni har headset med sladd, och ni har datorn under bordet, har ni dragit den under bordet eller ligger sladden över bordet så att säga?

För har lite funderingar om man ska dra sladden under så den inte ligger över tangentbordet vilket det blir nu.

Jag har haft tre lösningar pga ”fel” sladdlängd och lite annat.
Först hade jag en förlängningssladd som stack upp precis vid bordskanten, när jag ville använda hörlurarna kopplade jag bara in dom i stumpen som stack upp.

Sen köpte jag ett tangentbord som hade ek hörlursingång, det var smidigare även om det ibland hände att sladden kom lite ivägen för musen (hörlursingången var dumt nog på höger sida).

Nu har jag sedan jul (vann en jultävling!) ett hörlursställ med inbyggd hörlursingång så nu använder jag den. Perfekt eftersom jag både har ett ställe att ha lurarna på samt att jag kan placerare hörlursingången vart jag vill.

Permalänk
Medlem

Super snyggt! Har du gömt kablar från mus och tangentbord i ngt hål?

Permalänk
Medlem

@Lallo: Tack Borrat ett hål precis bakom tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

@Lallo: Tack Borrat ett hål precis bakom tangentbordet.

Hue funkar det då med kabeln till musen? Åker den ner hela tiden och släpar ner musen eller hur funkar det vill nämligen gärna göra något liknande på. Mitt bord

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mitt som det är nu

Smilla i sin korg
Dator mellan Smilla och tangentbord, ungefär.
Man ser en dålig lucka till vänster som ska sättas på hålen framtill innan klar.
Lite kabeldragning kvar med.

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem

@Lallo: så som jag har det så åker den inte ner men med större hål så ska det inte vara några problem. Jag gömde sladden under tangentbordet för bildernas skull 😋

Permalänk

Såhär ser det ut hos mig just nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är min "mancorner". Försökt få det så cleant och snyggt som möjligt utan att det skriker "gaming" Bordet är detta som jag har moddat endel som ni ser. Bordet är grymt stabilt och väger ca 70kg (kassa mobilbilder )

Kabeldragningen på undersidan.

Baksidan.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |